Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › plof in uitlaat opel corsa 1.4 1994
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2012 om 17:02 #17244809
Goedemiddag
Ik zal mij even voorstellen mijn naam is sietze sietsma kom uit OosterwoldeZins kort heb ik een opel corsa aangeschaft
Er waren wat motor problemen maar daarvan heb ik er diverse opgelost
zoals: motor liep op 3 cilinders en liep onregelmatig en kwam niet op themperatuur
wat ik er al aangedaan heb:
Bougies en kabels vervangen, loopt nu weer op 4 cilinders
Rotor en verdeelkap vervangen
themperatuursensor vervangenNa al dit gedaan te hebben loopt het weer goed reageert goed op het gas en houdt niet meer in
Maar wat ik nog wel wil weten is wat dat geplof is bij stationair , waarbij de auto op een hoger toerental constant dit ook doet
en de uitlaat gassen is ook bepaalt niet lekker stinkt te veel net of krijgt ie te veel (zuipt ook veel )Ik heb de injector al verwisseld met een andere ook van een 1.4
wie weet wat er nog kan zijn
( kunnen de kleppen gesteld worden ).vrg Sietze
3 januari 2012 om 17:50 #17967274kleppen kun je niet stellen van zo’n ding. Misschien een keer de lambdasonde wisselen?
3 januari 2012 om 19:26 #17967275ZAL IK DIE MORGEN EVEN VERWISSELEN
IETS ANDERS KAN HET NIET ZIJN
3 januari 2012 om 19:31 #179672763 januari 2012 om 19:36 #17967277Maak meteen even de stekker schoon die aan je toerengever zit, als die geoxideerd is kan het ook problemen geven. (spreek uit ervaring lol)
schone stekker? loopt de motor lekker!
3 januari 2012 om 20:11 #17967278zit die achter de bobine gemonteerd
3 januari 2012 om 20:43 #17967279sorry vergat er even bij te zetten waar je die kan vinden.
3 januari 2012 om 20:44 #17967280gevonden
zowel de stekker als de toerengever zijn schoon niks aan te zien
5 januari 2012 om 20:55 #17967281Ik kwam tot de ontdekking dat er een slangetje mist vanaf het luchtfilter naar injectie systeem deze is afgedopt bij de injectie
kan dit ook een oorzaak zijn
10 januari 2012 om 21:31 #17967283Laatste update:
Complete gasklep huis verwisseld”:conclusie geen resultaat nog steeds onregelmatig lopen stationair
Co gemeten deze lag zeer hoog rond de 8%
Bougies 3 stuks zijn droog maar wel zwart vol roet
1x bougie zwart en nat
themp sensor achter op het inlaatspruitstuk vervangen geen resultaatal met al lopt ie nu nog slechter dan eerst, het idee is er weer dat ie op 3 cilinders loopt e weer moeilijk start en op toren komt
en een enorme benzine lucht ( de motor verzuipt) als die dan loopt komen de zwarte rookwolken eruit .ik hoop zo voor de kenner/deskundige omschreven te hebben wat er aan de hand is
heb met remreiniger gekeken of er ook een vacuum lek is maar geen verandering
Kan dit nog met de onsteking te maken hebben bobine, toeretalgever of het kleine kasje achter de bobine
Motortype 1.4 sport 1994
10 januari 2012 om 21:34 #17967284Brandstof Retour dicht…
Willem
10 januari 2012 om 22:26 #17967285retour leiding?
Die op het klephuis zit?
12 januari 2012 om 16:57 #17967286jup, zitten 2 benzine slangen op..
een is aanvoer, en een is retour…
Willem
12 januari 2012 om 23:11 #17967287zo heb vanmiddag alles weer terug gezet , wat dacht je niet meer lopen willen
kijken of er wel vonk was 2 wel 1 op de verkeerde plek 1 helemaal niks terwijl ze nieuw waren van Gm
dus maar weer nieuwe halen deze waren van NGK en wat denk je “lopen en hoe, heel netjes met nog af en toe een plofje
geen benzine dampen of grote rookpluimen meer
ERG VREEMD !!!!HOE KAN DIT?
13 januari 2012 om 21:03 #17967288Verkeerde Bougies toevallig?
willem
14 januari 2012 om 12:50 #17967289ach ja de dealer is alles ook niet meer zoals het was
15 januari 2012 om 16:20 #17967290Vandaag een stukje gereden ging goed tot dat ik moest stoppen voor een kruising ,sloeg af ,maar starte wel weer maar het onregelmatig lopen was weer terug
bougies nagelopen waren allemaal roetzwart , bij lopende motor de bougiedop er af gehaald dit maakte geen verschil
toch weer kapot ,waardoor gaat ie dan kapot wie weet het
Heb alles al geprobeerd
vrg15 januari 2012 om 18:34 #17967291roetzwart is toch normaal geen lekkere verbranding aka teveel benzine???
15 januari 2012 om 18:44 #17967292zou het niet de ecu zijn
verkeerde signalen doorgeven en dan de veel benzine geven
15 januari 2012 om 21:29 #17967293Te veel benzine, kan een kapotte ECU zijn, maar ook een slechte tempsensor, MAP-sensor, Drukregelaar, beknelde benzine retour, kapotte injector, etc etc.
Willem
15 januari 2012 om 21:50 #17967294al die dingen heb ik al vervangen maar dat maakte geen verschil
en is wel zo dat ie te veel benzine krijgt
geen knellende leiding15 januari 2012 om 22:09 #17967295Retour al doorgeblazen met een luchtspuit, kan ook dicht zitten..\
Retour en aanvoer verkeerd om op het injectiehuis kan ook nog…
willem
16 januari 2012 om 10:03 #17967296lijkt me niet maar ja ze kunnen er mee geknoeid hebben
zal eens kijken en de retour leinding doorblazen17 januari 2012 om 17:02 #17967297Retour leiding doorgeblazen ,maak ook geen verschil
heb een ecu uit een andere corsa geleend maar deze had een andere code , auto start wel loopt even mooi voor een paar seconde maar slaat dan weer af
Dit blijft ie doen steeds weer17 januari 2012 om 19:23 #17967298Geen knipperend motorlampje???
En jouw conputer in die andere auto??
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.