Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Plastic kapjes veer elektrische achterklep vectra C wagon
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2015 om 11:48 #17273095AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb een Vectra C wagon met een elektrisch bedienbare achterklep. Ik lees daar op het forum, en ook op de Engelse Vauxhall vectra site, veel berichten over. Inmiddels de potentiometer vervangen en nu sluit de klep tot ongeveer 30 center voor het einde van de aanslag in het slot. Op dat moment hoor ik een slippend cq krakend geluid van de motor (binnenwerk denk ik) waarbij ik de achterklep zelf lichtjes moet doordrukken om keurig op de juiste wijze te sluiten. Ik wil dus de motor kompleet met binnenwerk goed bekijken. Mijn vraag is in deze: “Hoe verwijder ik de zwarte plastic kapjes van de veer waaraan ook de trekkabel is bevestigd”. Het gaat dus om de kapjes gezien vanaf de achterkant aan de rechterkant. Dus het kapje bevestigd aan de carrosserie om de doorvoer van de trekkabel af te sluiten.
P.S. Ik ben kompleet nieuw op deze site.11 augustus 2015 om 16:06 #18293301Heb die plastic kap om de trekkabel wel verwijderd. Dacht dat dat minder weerstand zou bieden met het dicht trekken van de klep. Vooral bij warm weer. Maar helaas hielp dit niet bij mij. Ik heb ook elke keer problemen met die klep. Erger me er dood aan. Dan doet hij het weer een paar dagen en dan weer weken niet. Heb trouwens dat potmetertje niet vervangen.
Welkom trouwens ;)
14 augustus 2015 om 13:13 #18293302AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok bedankt. Juiste foto. Maar uh hoe trek ik die dingen er af? Schroevendraaier er tussen en in de lengte richting van de auto naar achter trekken?
Het lijkt wel of het klemt.14 augustus 2015 om 13:20 #18293303AnoniemLid sinds:
1 January 1970Het gaat om het kapje welke bij jou nog aan de carrosserie zit. Dus dat zwarte kapje achter de veer welke vast aan de auto zit.
14 augustus 2015 om 18:03 #18293304@DeKleineMan wrote:
Heb die plastic kap om de trekkabel wel verwijderd. Dacht dat dat minder weerstand zou bieden met het dicht trekken van de klep. Vooral bij warm weer. Maar helaas hielp dit niet bij mij. Ik heb ook elke keer problemen met die klep. Erger me er dood aan. Dan doet hij het weer een paar dagen en dan weer weken niet. Heb trouwens dat potmetertje niet vervangen.
Welkom trouwens ;)
En dat potmetertje is juist het probleem als hij niet goed sluit.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.