plasma snijden hoe????

Forumindex Forums Overige Slap Geouwehoer plasma snijden hoe????

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    superkadettje

hallo allemaal
      ik heb zins kort een plasma snijder om metaal te snijden maar heb tot nu toe al drie kopjes verbrand en het snij werk ziet er niet uit wat doe ik verkeert? :wtf

als iemand mij dat een beetje uit kan leggen graag.
      alvast bedankt.

gr willem

corsaracer
      Deelnemer

http://www.youtube.com/watch?v=J7hIjnzJBnA&feature=relmfu” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.youtube.com/watch?v=m7tOAASitPU” onclick=”window.open(this.href);return false;

HardcoreHell

Ik weet niet wat voor plasma snijder je hebt.
          Maar wij gebruiken er 1 op t werk.
          Voornamelijk voor Aluminium, maar ook bruikbaar voor staal.

Bij ons moet er lucht op de machine aangesloten worden.
          Dan een massa aan het materiaal wat je wilt snijden.
          De snijder erop, en snijden maar.
          Met behulp van een mal is het goed te doen, uit de losse hand is wat lastiger.
          Ik hou meestal een klein beetje ruimte (<1mm) tussen de kop en het materiaal, zodat je vloeiend kunt voort lopen.

h67racing
          Deelnemer

Is ook belangrijk dat je droge lucht hebt, dus geen vocht erin want daar kan het kopje en electrode ook niet tegen. En zorgen dat de onderdelen in de kop elkaar al niet raken. Ook goed opletten dat je niet te dik materiaal brand. 100 ampere gaat tot ca 15 mm staal maar dan moet je al langzaam voort bewegen.

boyanka
            Deelnemer

;) mooiste snijdt je als je er een bekkinggas voor gebruikt zoals argon.
              Kop ca 8mm van je werkstuk houden (zijn speciale kopstukjes voor) en de snelheid pas je aan naar gelang hoe de snede eruit ziet of hoe makkelijk je door je matriaal komt.

2000
              Moderator

Ik gebruik ze ook regelmatig, zorg voor voldoende lucht, en vooral niet te snel gaan. De afstand naar het werkstuk is ook belangrijk voor de levensduur.

superkadettje

hallo allemaal bedankt voor de tips ik ga straks even kijken of ik meer lucht er op kan zetten .
                  gr willem

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.