Plakkende remmen

Forumindex Forums Modellen Astra Plakkende remmen

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233167
    hansaplast
      Lid sinds:
      21 April 2009

      Bouwjaar: 2003
      Brandstof: Diesel
      Motor: 2.0 DTi

      Soms links-, soms rechtsachter plakken de remmen van mijn Astra.
      Is dit een bekend probleem en dien ik de remschoenen te vervangen of is er een andere (goedkopere) oplossing?

      Verder zit er vocht in de kabel(s) van de handrem waardoor deze bij vrieskou vast gaat zitten. Is dit eenvoudig te vervangen?

      B.v.dank.
      -Hansa

      #17821937
      koenelsenaar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2010

        Handremkabel is eenvoudig te doen ja, trek er +/- een half uurtje voor uit.

        #17821938
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          bij vries kou is het gebruik van de hand rem als het niet echt nodig is af te raden .,

          stel men heeft gepekeld de boel is nat /vochtig en je zet de auto voor de nacht op de hand rem dan staat hij de volgende morgen lekker vast op z,n plaats hoor en zeker met dit weer lekker vrieskou met beetje wind

          ook veel remstof kan nat worden en vast vriesen ,,, dus alles staat en valt bij goed onderhoud neem niet aan dat bij een auto van 2003 je kabels geheel verrot zijn .

          verder kan je de rest door onderhoud wel verhelpen voorkomen ,,spuit is lekker wat wd 40 onder het bescherm rubbertje bij het uitkomen van je binnen kabel onder de auto,herhaal dat en tussen tijds de hand rem wat heen en weer klooien en smeer flik wat vettig heid op en onder dat rubber dat voor komt binnen dringen van vocht .

          dan is het probleem wel opgelost hoor .

          ik heb zelf een auto te koop staan die ik vanmorgen verzet heb stond al dik een week op de zelfde plek en raad eens ,,moest ook eff heen en weer klooien zat ook op de handrem vast .

          Bert

          #17821939
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            De remklauwen zijn de boosdoener vaak. Ze worden te weinig losgehaald om de zuiger terug te drukken.
            Nu is waarschijnlijk de zuiger niet goed gangbaar.

            Zuiger moet naar binnen worden gedraaid, het liefst met wat vet er bij in gespoten (onder het rubber door) Dan komt ie wel weer los en zal die na het remmen ook weer iets terug komen.

            #17821940
            hansaplast
              Lid sinds:
              21 April 2009

              Een jaar geleden de remblokken rechtsachter al een keer vernieuwd. Deze waren tot op het ijzer afgesleten omdat de klauw bleef plakken. Daarna nog een paar keer gehad dat hij bleef plakken. Laatst plakte de linker klauw ook.

              Zijn een paar nieuwe schoenen niet beter?

              Overigens gebruik ik de handrem sinds de eerste vrieskou begin deze winter niet meer. 1x raden waarom :)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.