Plaatwerk Corsa B GSI ’93

Forumindex Forums Modellen Corsa Plaatwerk Corsa B GSI ’93

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    M1key

Hallo allemaal,

Voor mijn Opel Corsa B GSI project ben ik momenteel bezig met de roest behandeling. Zowel de dorpels, spatborden achter en wielkasten achter hebben roestschade.

De wielkasten kan ik goed herstellen met het inlassen van losse delen. Echter de dorpel en de onderkant van het spatbord zijn zeer ver door. Hiervoor is het efficienter en netter als ik deze voor nieuwe plaatdelen vervang. Na redelijk onderzoek ben ik er achter gekomen dat imitatiedelen nogal voor problemen kunnen zorgen (past niet goed/sluit niet aan). Echter kan ik nergens een goed adres vinden waar ik originele plaatdelen kan kopen.

Wellicht heeft er iemand ervaring met het zelfde probleem en heeft een goed adres voor mij.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen en wellicht nog andere tips hebben inzake het herstellen van het plaatwerk.

Alvast enorm bedankt voor jullie reactie!

bart-gsi
      Deelnemer

Als jeje dorpels wilt vervangen denk ik ook dat je je chassis tijdelijk moet verstevigen om de lijnen rond je portier goed te houden.. Of dat dat alleen bij je chassisbalk was. Vermoed ik want ik heb geen idee maar ik weet wel dat het een structureel deel is

Imitatie is opzich niet erg
        Maakt niet zo heel veel verschil.. Is alleen dat het goedkope massa productie is en het daarmee niet zo passend is..

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.