Plaatstaal dikte Ascona B?

Forumindex Forums Modellen Ascona Plaatstaal dikte Ascona B?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    SanguiniusNL

Als ik plaatstaal ga halen om in mijn Ascona B te lassen, welke dikte moet ik dan hebben?
      het is voornamelijk voor de bodem.

Ik gok 0,8 mm maar weet het niet zeker.

En kan het kwaad om de roostergaten van de C-stijl dicht te lassen?
      Ik vind dit namelijk mooier :)

Alvast bedankt!

Ben_M
      Deelnemer

0,8mm is fijn plaatwerk om te bewerken. Vooral voor lastige delen van de carrosserie.
        Voor de bodem zou ik lekker 1mm pakken. Net iets robuuster.

SanguiniusNL

Ik heb vandaag 3 diktes plaatstaal gehaald,

0,5 mm / 0,75 mm / 1,5 mm

misschien inderdaad ook nog maar een stuk van 1 mm meenemen.

De prijs viel mij alles mee! heb van elke dikte een plaat van 500*1000 mm voor 36 euro! :)

eddepet007

werk meestal met 0,75

klopt mooi enis goed te lassen vindt 0.5 wat dun en 1.5 is me te moeilijk vormen

maar is niet echt duur idd

City
            Deelnemer

De c stijl roosters zijn ervoor om de lucht in de auto te verversen, tijdens het rijden gebeurt dit een aantal keren per minuut zegt men in de ascona reclame.
              Persoonlijk vind ik het geen porum zonder roosters (ik zou m ervoor laten staan als ik er een ging kopen).

Mvg Patrick

Jurgen
              Deelnemer

En dat is nou juist het leuke van je eigen auto, je kunt er mee doen wat je er mee wilt ;)

SanguiniusNL

@City wrote:

De c stijl roosters zijn ervoor om de lucht in de auto te verversen, tijdens het rijden gebeurt dit een aantal keren per minuut zegt men in de ascona reclame.
                  Persoonlijk vind ik het geen porum zonder roosters (ik zou m ervoor laten staan als ik er een ging kopen).

Mvg Patrick

@*Jurgen* wrote:

En dat is nou juist het leuke van je eigen auto, je kunt er mee doen wat je er mee wilt ;)

Jullie hebben beiden een punt, ik weet alleen nog niet welke ik belangrijker vind. Frisse lucht, of een (naar mijn mening) mooiere C-stijl.?
                  Misschien heeft iemand een geniaal idee om ergens anders onopvallende ventilatie opening(en) te maken?

Ik wil de achterbank er wellicht uitlaten, dus via de kofferbak op de een of andere manier?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.