Plaats subwoofer advies gevraagd

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Plaats subwoofer advies gevraagd

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Borus

Beste forummers,

Omdat er in mijn Astra H Caravan geen reservewiel zit wil ik die ruimte gaan gebruiken voor een subwoofer. Zijn er mensen die dit al gebouwd hebben en hoe zijn de ervaringen. Ik ben bang dat het geluid niet goed weg kan onder de vloer.

Graag jullie tips/adviezen

Plf

Ik heb zelf nog nooit de reservewiel ruimte gebruikt, maar volgens mij maakt het weinig verschil of je een box neemt of die ruimte. Meestal is die ruimte voldoende voor een kleinere 10inch sub. Als je de ruimte maar goed afdicht kan dat prima voldoen als woofer ruimte, met hetzelfde effect als een kist.

Een vriend van mij heeft ook een 10inch woofer in zijn reservewiel ruimte gehad en dit klonk zeer goed. Hij had hem echter iets opgehoogd om het volume te vergroten zodat het volume paste bij zijn sub.

1 ding waar je in ieder geval erg in moet houden is om een stevig afdekrooster erover heen te monteren, anders is het wachten tot de woofer sneuvelt als je spullen achterin zet.

tijgetje57
        Deelnemer

neem een leuke subwoofer, bijvoorbeeld 10″ of 12″moet ook net kunnen.

Frees een mooie mdf plaat rond. Hoog de mdf plaat een paar cm op met afstandhouders en monteer daar een stuk dik racegaas op.

Borus

Ben inmiddels wat verder in dit project. De woofer is besteld (Focal 27V2) Ik wil eerst de ruimte beplakken met Dynamat en daarna een gesloten kist er in zetten. Als ik goed heb gemeten kom ik met de liters voor de kist redelijk uit. Nu alleen nog even beslissen of ik een van de versterkers pak die ik nog heb liggen of op zoek ga naar een nieuwe.

Wordt vervolgd ;)

robert_corsa

waarom gebruiken mensen nog dynamat??
              wij hebben thuis een tuinhuisje. met daarop van die mooie lijen. dempt geweldig, en kist niet, aangezien je altijd wat over heb. dakleer werkt ook perfect. kan je goed aankomen als je in de bouw werkt. maar sowieso goed dat je de ruimte dempt. geluid wordt wel mooi hoor. zou hem eerst gesloten houden. als het niet genoeg geeft, maak er dan een klein poortje in.
              pioneer heb van die subs gemaakt. 100Watt. en een goeie aanvulling hoor

Borus

origineel gepost door robert_corsa
                waarom gebruiken mensen nog dynamat??
                wij hebben thuis een tuinhuisje. met daarop van die mooie lijen. dempt geweldig, en kist niet, aangezien je altijd wat over heb. dakleer werkt ook perfect. kan je goed aankomen als je in de bouw werkt. maar sowieso goed dat je de ruimte dempt. geluid wordt wel mooi hoor. zou hem eerst gesloten houden. als het niet genoeg geeft, maak er dan een klein poortje in.
                pioneer heb van die subs gemaakt. 100Watt. en een goeie aanvulling hoor

De kist die ik ga maken is precies uitgerekend op het aantal liter wat de woofer in een gesloten kist nodig heeft. Een poort is dan niet mogelijk (gaat ten koste van de geluidskwaliteit van de kist)

Mijn dempingsmatten zijn inmiddels binnen. Ze zijn erg dun (dus makkelijk te verwerken) en voor de kosten hoef je dit niet te laten. Setje kost € 45,-

Komende week ga ik de kist zagen en zal ik een foto maken van het eindresultaat.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.