Plaats Lambdasonde uitlaatspruitstuk z16xe

Forumindex Forums Modellen Astra Plaats Lambdasonde uitlaatspruitstuk z16xe

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    SlayrNeo
    Deelnemer

Ik ga binnenkort een rvs 4-2-1 uitlaatspruitstuk op mijn auto zetten, deze heeft 2 lambdasonde aansluitingen. Een bovenaan waar alleen uitlaatgassen van de 2 buitenste cilinders doorheen komen en een onderaan waar alle uitlaatgassen doorheen komen. Ik plaats nog een sportkat met lambda-aansluiting en daar doe ik dan lambda 2 op(om het originele systeem na te bootsen). Nu vraag ik me af of ik lambda 1 op de bovenste of onderste aansluiting van het spruitstuk moet plaatsen?
      Zoals gezegd komt bij de bovenste aansluiting alleen de gassen van cilinder 1 en 4.

SlayrNeo
      Deelnemer

up

PaulAstra
        Deelnemer

als hij op de onderste plek komt, zit hij dan nog voor de katalysator? Dan kun je hem het beste daarplaatsen.

SlayrNeo
          Deelnemer

Ja dan zit hij inderdaad nog voor de kat.

Uitlaat is nu 4-1 en meteen lambda en erna kat(bij z16xe is dit 1 geheel). Dan voorpijp met na flexibel stuk de 2de lambda.

Nieuwe wordt dus 4-2-1 waar bij de 4-2 een lambda aansluiting zit(op dus maar 2 cilinders gekoppeld) en bij de 2-1(waar alle uitlaatgassen langskomen). Daarna kat(nieuw uitlaatspruitstuk heeft meteen de bocht naar onder) met aan het einde van de kat ook een lambda aansluiting.

Jij zegt dus bij de 2-1 en na de kat aansluiten. Maakt het dan niet uit dat de lambda wel een stuk verder richting de “uitgang” zit? Hij zal dan bijna 75cm verder in het uitlaattraject komen.

PaulAstra
            Deelnemer

op het punt waar alle uitlaatgassen voor de katalysator samen komen daar zou ik hem zetten.

Het enige nadeel als hij wat verder op zit is dat het wat langer duurt dat de lambdasonde is opgewarmt, maar daar zou ik me niet te druk over maken

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.