Plaats kiekert en aansluiten cv met afstandsbediening

Forumindex Forums Modellen Astra Plaats kiekert en aansluiten cv met afstandsbediening

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264373
    mikelammers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 February 2014

      Hallo,

      Bij deze een vraag over mijn Astra F van 1995.

      Deze auto beschikt over standaard cv van Opel en graag zou ik hier afstandsbediening op willen bouwen.
      Nu heb ik bij mijn stagebedrijf (automaterialenzaak) inmiddels al de navraag gedaan of dit mogelijk is.
      En hier werd mij verteld dat dit zeer makkelijk is aangezien er dus al een standaard cv aanwezig is.

      Nu is alleen het eerste probleem al waar de kiekert zit, ik zit namelijk al 2 dagen te zoeken naar de plaats hiervan, maar hier krijg ik geen duidelijkheid over na enkele uren gezocht te hebben op internet.
      Dus jullie raden het al wat de eerste vraag is, namelijk waar zit de kiekert?

      Zou daarnaast iemand in de gelegenheid kunnen zijn om mij een duidelijke uitleg te geven hoe het monteren van een afstandsbediening in zijn werk gaat?
      Of zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

      Voor zover mijn vragen, en in geval dat bovenstaande vragen ergens anders al zijn beantwoord dan mijn excuses, maar graag zie ik hier toch reacties tegemoet dit mij kunnen helpen.

      Met vriendelijke groet,

      Mike

      #18220340
      Andre_Ede
        Lid sinds:
        16 June 2006

        Het How-To deel van ons forum is er om een uitleg te plaatsen van diversen reparaties, niet voor het stellen van vragen, vandaar dat je topic verplaatst is naar het forum deel Astra

        #18220341
        astrid_fahrer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 March 2010

          Het kiekert kastje zit bij de voetenruimte van de passagier aan de rechtse zijde. Dus dan moet je het paneel loshalen naast de rechtervoet.
          Achter dit paneel zie je onderaan ee kunststof relais houder tegen de zwarte isolatiemat geschroeft. Als je dit deel loshaalt dan zit achter die isolatiemat het kiekert kastje.
          Is een zwart kastje ongeveer ter grootte van een pakje sigaretten met de tekst kiekert erop.

          Voor het aansluiten zouden we een schematje moeten zien (foto)van het setje wat je aan wilt sluiten :thumb

          #18220342
          Heks
            Lid sinds:
            18 June 2012

            Ik heb ook zo’n ding besteld van 20 euro. Werkt prima en was niet erg lastig. Moet er wel bij zeggen. Het is geen “slim” systeem. Als je de auto open doet met de sleutel en met de afstandsbediening op slot wil doen. Dat gaat niet. Dan vind ie dat ie al op slot is. Dan moet je alsnog eerst op het open knopje drukken en dan weer dicht.

            Ik dacht dus de eerste keer. Verrek hij doet het niet. Alles los gehaald en weer opnieuw gaan solderen. Uiteindelijk alles precies hetzelfde weer vast gemaakt… Was het dus dat open/dicht verhaal wat de boosdoener was….

            Als je wil dat je knipperlichten mee werken is het iets meer werk. Ik heb dit wel gedaan, maar zou het afraden. Sinds ik het erin heb stoppen m’n knipperlichten er soms spontaan mee. Voor de rest prima systeem.

            (edit: een typo)

            #18220343
            AstraF23
              Lid sinds:
              10 January 2013

              Ik heb ook een setje van cargoods.nl van 20 euro ingebouwd.
              Dit was best wel makkelijk gedaan(had wel zelf de CV ingebouwd en deze op een andere plaats), ik heb ook de knipperlichten aangesloten.
              Deze heb ik achter die ene knop(ben de naam even kwijt) in je middenconsole tussen de blazers aangesloten.
              Een van de stuur draden moet je aansluiten op de bruin/rode en de andere was volgens mij bruin/wit.
              Maar ik heb alles werkend gekregen en ben er wel bij mee.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.