PLAATS HIER JE HOW TO’S!

Forumindex Forums Modellen Corsa PLAATS HIER JE HOW TO’S!

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 101 tot 122 (van in totaal 122)
  • Auteur
    Berichten
  • #17379836
    Mipilo
      Lid sinds:
      17 January 2011

      [rquote=1087661&tid=80495&author=lynx84]Ik begin:
      How to dashboardverlichting vervangen Corsa B:

      http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm%5B/rquote

      Ik heb net een nieuwe Corsa gekocht waarvan het dashboard verlichting kapot is echter zei de dealer dat er een compleet nieuwe kachel in moet
      Ik heb een corsa b 1.7 diesel 2000
      Klopt dit van de dealer of kan ik jou procedure uitproberen?

      #17379837
      turbootje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        [rquote=1318518&tid=80495&author=wim-v6]HOW TO: Dimlicht laten branden als grootlicht word ingeschakeld (voor angel eyes / Beter voor de Xenon lampjes) corsa-A en Corsa-B H4 systemen:

        Bij de Corsa-A en B gaat bij het inschakelen van het grootlicht het dimlicht uit, wat het zicht bij bijvoorbeeld angel eyes met Xenon ook nog eens minder zicht op levert.

        hoe te doen:

        – Demonteer stuurkappen – 2 schroeven achter stuur en 3 onderin de kappen

        – demonteer knipperhendel – 2 lipjes op de voet naar elkaar knijpen en hendel snaar buiten schuiven

        – voor het gemak de stekkers los halen van de hendel

        het echte werk:

        – knip nu de gele draad op de stekker door
        – maak de gele draad die uit de kabelboom komt, aan 1 (van de 2) geel witte draden
        – zorg dat er geen draad bloot ligt ivm kans opkort sluiting

        – bouw alles weer terug, en dan zou het moeten werken.

        foto’s van de werking:

        Grootlicht zonder dit draadje te hebben omgezet:

        Grootlicht nadat deze ombouw is gedaan:

        Helaas geen foto van de ombouw zelf

        Willem[/rquote]

        ideaal wim thanks.. heb t gisteren ook gedaan :wors

        #17379838
        corsageak
          Lid sinds:
          28 October 2009

          HOW TO THERMOSTAAT C14SE EN C16SE VERVANGEN..

          wat heb je nodig?

          1 nieuwe thermostaat
          koelvloeistof

          steeksleutel 13
          ringsleutel 17
          tywraps
          ratel met dop 10
          torxsleutel
          combinatie of waterpomptang

          en een pakje sigaretten.:P

          je begin met dje luchtfilter behuizing weg te halen om het makkelijk te maken voor je zelf
          dan haal je de kap van je distri riem eraf met 3 boutjes

          Uploaded with ImageShack.us

          dan zet je de distri riem met een tywrap vast aan je nokkenastandwiel, zodat deze op zijn plaats blijft zitten. en kan je de bout waarmee je nokkenastandwiel vast zit los halen.

          Uploaded with ImageShack.us

          als je nokkenastandwiel eraf is dan komen er 2 torxboutjes in het zicht, die moet je loshalen zodat je je distririem behuizing wat naar voren kan trekken.

          Uploaded with ImageShack.us

          dan kan je makkenlijker bij het stuk waar je radiateurslang op uit komt. dit moet je met steeksleutel 13 2 boutjes los draaien en dan kan je hem verwijderen.

          Uploaded with ImageShack.us

          als je deze er vanaf heb zie je zo je thermostaat zitten en die kan je er met een combinatietang zo uit trekken.

          Uploaded with ImageShack.us

          dan kan je eventueel ff een sigaretje roken, als je rook, tenminste ik heb het wel zo gedaan :P

          als je dat gedaan heb kan je de nieuwe thermostaat er in stoppen, vergeet niet de rubbere afdichtingsring goed te monteren op de thermostaat zelf.
          als de thermostaat er weer in zit,

          Uploaded with ImageShack.us
          kan je de buis van je radiateur weet terug zetten met de 2 boutjes, en denk eraan vast is vast…
          als deze gemonteerd zit, kan je de distririem behuizing weer terug bouwen en vast zetten met de 2 torxjes.
          dan kan je de nokkenastandwiel weer terug plaatsen, deze past er maar op 1 manier op bij deze blokjes, en zet je m weer helemaal mooi op tijd.

          Uploaded with ImageShack.us
          vergeet niet de tywrap er weer af te knippen..
          draai dan met de hand de motor 2 slagen in de rondte, om te kijken of hij nog soepel draai, en om eventuele morotschade te voorkomen.
          zet dan de deksel van de distririem kap er weer op en monteer de luchtfilterbehuizing weer netjes op zijn plek. en dan moet het goed zijn.

          suc6 ermee verder..

          greetz
          corsageakking:

          #17379826
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            @hanskadett wrote:

            origineel gepost door lambo452
            iemand een how to over de datum te laten weergeven als de radio aan staat ?? die gaat nu namelijk uit als ik de radio aanzet..

            alvast bedankt.

            makkie is een veel voorkomende kwaal iedere kabelboom aan de radio heeft een blauw/wit kabeltje knip die door en probleem opgelost

            hoeft niet altijd blauw/wit te zijn was bij mij blauw/paars

            #17379840
            antonov314
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 April 2011

              Iemand die kan uitleggen hoe je de achterbekleding van een 3 deurs opel corsa b kan verwijderen?
              en de kabelboom van de elek-spiegel/raam bediening loos halt aan bijde kanten?

              bedankt

              antonov314

              #17379841
              bitte-ein-bit
                Lid sinds:
                19 June 2011

                how to toerenteller aansluiten in een corsa b waar geen toerenteller inzit?

                #17379842
                dabok
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 May 2009

                  Achterbekleding, oftewel de zijpanelen, zitten vast met een paar torx-schroefjes en de rest is geklikt in het chassis!

                  Wel is het zo dat je dus ook de plastic kappen ( bij je gordel ) los moet maken aan de onderkant..

                  Kabelboompje links en rechts zit geklikt in de spiegel, daaronder (achter je voordeurpaneel) zit deze gewoon vast aan de kabelboom zelf (schakelaar is wel los te klikken van de kabelboom)!

                  @antonov314 wrote:

                  Iemand die kan uitleggen hoe je de achterbekleding van een 3 deurs opel corsa b kan verwijderen?
                  en de kabelboom van de elek-spiegel/raam bediening loos halt aan bijde kanten?

                  bedankt

                  antonov314

                  #17379843
                  dabok
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 May 2009

                    Dit ligt er net aan of je een type hebt zonder kabel (pulsgever) of met!

                    Normaliter is het dan een klokje van een Corsa B of Tigra A overzetten, dit kan zonder problemen (heb ze eventueel beide liggen voor je en wil je er ook bij helpen, stuur maar even een PM)!

                    @bitte-ein-bit wrote:

                    how to toerenteller aansluiten in een corsa b waar geen toerenteller inzit?

                    #17379844
                    Vans-91
                      Lid sinds:
                      22 November 2010

                      Ik heb nog een extra toerenteller liggen voor me corsa b, Maar hoe en waar moet ik die aansluiten? Vele mensen zeggen ja die moet je dan doorlussen vanaf je normale toerenteller maar ik word daar niet echt wijs van.

                      En ik heb nog een watertemperatuurmeter en als ik die doorlus vanaf me normale temp-meter, Dan doet me normale temp-meter het niet meer en die extra temp-meter alleen als ik me contact aan heb en niet meer als ik me auto start.

                      Hoe kan dit? xD

                      #17379845
                      bitte-ein-bit
                        Lid sinds:
                        19 June 2011

                        is het makkelijk om het gehele dashboard uit een corsa b te halen?

                        ik wil namelijk mijn plastic delen van binnen te laten spuiten oid.

                        gr yalcin

                        #17379846
                        xcaparzox
                          Lid sinds:
                          9 July 2011

                          Beste leden,

                          Ik ga maandag de koppaking van een Opel Corsa C Z1.2XE vervangen. Heeft iemand een idee wat het aanhaalmoment en de volgorde van de kopbouten zijn?

                          #17379847
                          Edje13
                            Lid sinds:
                            14 June 2010

                            Ik kan me vergissen.
                            Maar volgens mij is de how to er ,alleen maar voor uitleg hoe je iets moet doen(evt. met foto’s).
                            Ik zie hier steeds meer vragen verschijnen (hier is het forum toch voor).
                            Sorry hoor, maar dat wekt alleen maar verwarring bij mij.

                            #17379839
                            EdGSI
                              Lid sinds:
                              13 August 2011

                              Iemand kleine handleiding/how to voor :

                              Het eropzetten van een spruitstuk bij corsa b GSI? :jerry

                              #17379848
                              dabok
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 May 2009

                                Ach, laat de mensen vragen wat ze willen, waar ze het willen :) !

                                Dit is een forum en wat of wie boeit het nou hoe, wat of waar het geplaatst word.

                                @Edje13 wrote:

                                Ik kan me vergissen.
                                Maar volgens mij is de how to er ,alleen maar voor uitleg hoe je iets moet doen(evt. met foto’s).
                                Ik zie hier steeds meer vragen verschijnen (hier is het forum toch voor).
                                Sorry hoor, maar dat wekt alleen maar verwarring bij mij.

                                #17379849
                                Mipilo
                                  Lid sinds:
                                  17 January 2011

                                  Heeft er misschien niet iemand een completen How to Koplampen vervangen? :D
                                  Wil er van de week mee beginnen en heb geen zin tijdens het klussen stil te komen staan

                                  #17379850
                                  hanskadett
                                    Lid sinds:
                                    18 April 2009

                                    how to smoke lampen corsa a1 maken

                                    iedereen zegt altijd dat je de lampen moet ontdoen van alle kunstof nou daar had ik geen zin in dus hier is mijn methode.

                                    1 gebruik een verfbrander op de naden van het glas,verwarm rondom geleidelijk zodat de lijm/kit zacht word.
                                    2 gebruik daarna een platte schroevendraaier om het glas zeer voorzichtig(anders breekt het) los te vrikken.
                                    ik raad aan dit op de hoeken te doen daar hier het glas het sterkste is.
                                    op iedere hoek doen tegenover elkaar,dan komt hij beetje voor beetje los.
                                    3 als het glas eenmaal eraf is dan alle lijm/kitresten verwijderen en de te spuiten delen licht opschuren.
                                    4 plak de boel goed af voor het spuiten even ontvetten en dan de lak erop.
                                    persoonlijk heb ik ook nog de binnekant van het glas met de zogeheten achterlichten psray eens zeer licht bespoten.
                                    5 nadat alles is gespoten heb ik ruitenkit gepakt en een flinke naad in de rand gespoten,vervolgens het glas er stevig op terug drukken en eventueel met tape fixeren op zijn plaats tot de kit droog is.
                                    en voila je hebt zelbouw smoke lampen.
                                    kijk een niet naar de knipperlichten op de foto deze waren oranje en heb ik met spray zwart gemaakt.
                                    ook hier komen nog smoke versies voor in de plaats.




                                    #17379851
                                    Jurgen
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 September 2007

                                      mooi gedaan Hans! :thumbup

                                      #17379852
                                      hanskadett
                                        Lid sinds:
                                        18 April 2009

                                        dank je dank je ziet er erg beestig uit vind ik zo een totaal zwarte bak king:

                                        #17379853
                                        vinc diesel
                                          Lid sinds:
                                          5 October 2011

                                          een plekje onder de achterruit bij werken en ik wil kijken of ik de bijrijderstoel iets kan verogen ivm met mijn vrouw die een heupaandoening heeft. iemand hier ervaring mee of tips

                                          #17379854
                                          mandyy
                                            Lid sinds:
                                            22 April 2011

                                            Hallo,
                                            hoe kan ik foto’s op dit forum plaatsen?
                                            Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
                                            Gr, Mandy

                                            #17379855
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              @mandyy wrote:

                                              Hallo,
                                              hoe kan ik foto’s op dit forum plaatsen?
                                              Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
                                              Gr, Mandy

                                              kijk even hier
                                              viewtopic.php?f=78&t=139209

                                              Tevens wordt dit topic gesloten omdat we hier op het forum een geheel nieuwe How-to afdeling hebben.
                                              viewforum.php?f=125

                                              #17379856
                                              seccondbest
                                                Lid sinds:
                                                25 October 2011

                                                @michiel1.2 wrote:

                                                How TO Distributieriem, spanrol, waterpomp en thermostaat vervangen. benzine 1.2 1.4 en 1.6

                                                4) Verwijder de bovenste kap van je distributieriem
                                                5) Verwijder met sleutel 18 de krukaspoelie. Je zult de moeten tegen houden. Hiervoor is een speciale opel-tool, maar de meeste zijn zo handig verzin iets creatiefs.
                                                6) Verwijder de onderste distributieriemkap.
                                                7) Nu moet je cilinder 1 in het BDP zetten. Dit doe je door het merkteken van het bovenste tandwiel (nokkenaswiel) gelijk te zetten met de inkeping op je distributiekap. Dit zelfde doe je met het krukas tandwiel de kleine van onder. DOE DIT MET DE DRAAIRICHTING VAN DE MOTOR MEE!(verwijder hiervoor de bougies zodat je minder compressie hebt)

                                                4) geen probleem dat gaat nog wel lol maar dan…

                                                5 -7 eerts de poelie er af boven en onder en dan in BDP zetten??

                                                ik dacht dat het altijd gedaan werd voor de distributie riem er af gin zodat kruk en nok as ten opzichte van elkaar in elk geval altijd goed staan?
                                                Ik heb dit nog nooit geddan en eens moet de eerste keer zijn, ik heb geen keus.

                                                Winter komt eraan en thermostaat is kaput, gaat ook meteen distributie snaar en water pomp vervangen als alles er toch aflicht.

                                                will aleen geen fouten maken vandaar dit bericht.

                                              22 berichten aan het bekijken - 101 tot 122 (van in totaal 122)
                                              • Het onderwerp ‘PLAATS HIER JE HOW TO’S!’ is gesloten voor nieuwe reacties.