Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › PLAATS HIER JE HOW TO’S!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 december 2007 om 09:43 #17206427AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik begin:
How to dashboardverlichting vervangen Corsa B:http://www.steve010.nl/toepassingen/cor” onclick=”window.open(this.href);return false; … inbouw.htm
28 december 2007 om 09:44 #17379736AnoniemLid sinds:
1 January 1970How to vervangen brandstof/benzinefilter corsa B, met dank aan de CTC:
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=3528 december 2007 om 09:45 #17379737AnoniemLid sinds:
1 January 1970How to vervangen pollen/interieurfilter, wederom met dank aan de CTC:
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=3528 december 2007 om 16:01 #17379738How to Trekhaak monteren :D
Hier zijn de handleidingen voor montage te downloaden ,
voor practisch alle Opel modellen .28 december 2007 om 21:52 #17379739Nettere Style ;)
*How to dashboardverlichting vervangen Corsa B:
http://www.steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm*How to vervangen brandstof/benzinefilter corsa B, met dank aan de CTC:
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=35*How to vervangen pollen/interieurfilter, wederom met dank aan de CTC:
http://www.corsatuningclub.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=12&Itemid=35* http://www.corsa-novatuning.nl
* http://www.corsatuningclub.nl/
* http://www.opelgsiclub.nl/phpBB2/
* htttp://www.corsasport.co.uk
* http://www.opeltuningteam.nl/forum/*How to Trekhaak monteren
http://www.brinktrekhaken.nl/modellen.php?tid=2&lid=2&mid=2529 december 2007 om 11:41 #17379740Ook een heeeele goeie (wel in ‘t Duits):
met heel veel nuttige HowTo’s:thumbup
4 januari 2008 om 16:45 #17379741*niet meer actief op opel-forum en dus deze reactie maar verwijderd*
19 februari 2008 om 18:24 #17379742HOW TO voor & achterbumper demonteren Corsa B:
20 februari 2008 om 05:17 #17379743das een bekende corsa.:P
26 februari 2008 om 14:26 #17379744AnoniemLid sinds:
1 January 1970HOW TO KEYLESS ENTRY van SPY installeren:
Ik ben ervan uitgegaan dat je een corsa B hebt mét cv maar geen AB en vanaf 1996.
Heb helaas nu even geen plaatjes maar die post ik later even:Benodigdheden:
1x moersleuteltje/dopsleuteltje maatje 7/8
1x torxsleutel maatje weet ik ff niet volgt later
1x kruiskopschroevendraaier
1x soldeerbout
1x electrosoldeer
1x afstriptang
krimpkousjes100x geduld….
EERST JE ACCUPOLEN LOS!!!
Oke, je begint met het verwijderen van je dashboardkastje. Dit kan door middel van een kruiskopschroevendraaier. Er zitten 2 schroeven onderaan je kastje als deze dicht zit en 3 aan de binnenkant. LET OP!! IN je kastje in het midden zit ook een schroefje. Deze moet ook los. Eenmaal verwijderd ga je je “opbergplankje” verwijderen. Dit kan ook door twee schroefjes weg te halen. Deze zitten onderaan het plankje. Achterin rechts onder het plankje zit ook nog een grote plastieke dop die je met een schroevendraaier kan verwijderen.
Hierna begin je met het verwijderen van het opstaande zijkapje aan de passagierszijde onder het opbergplankje van je handschoenenvakje. Dit zijkapje valt ook het lipje van het opbergplankje in
Je moet hiervoor ook een schroefje uit de dorpel halen want deze zit eraan verbonden.Hierachter als je het rubber of wat het ook is opzij schuift vindt je een zwart kastje welke met 2 moertjes vast zit. Haal deze los, dit is de kiekert. Staat op het kastje.
Hieraan zitten heel wat draden alsmede aan je SPY setje. Ik heb ze aangesloten door middel van ze kort op de kiekert vast te solderen.
TIP: Doe er eerst een krimpkousje omheen alvorens je gaat solderen… Verwarm na het solderen je kousje en deze gaat….krimpen:DDan sluit je het als volgt aan, dit zijn de draden van je setje:
oranje – niet gebruiken
Wit – massa/min = kan je op de Carroerie (boutje oid maken)
geel sluitdraad cv = Bruinrood bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)oranje/zwart – niet gebruiken
wit/zwart – massa/min (Op de Carroserie maken)
geel/zwart – opendraad cv = Bruinwit bij kiekert(vastsolderen dus en krimpkousje of tapeje eromheen)zwart – Massa/min
Rood/zwart – eventueel servo kofferbak = Als je een Slotmotor in je kofferbak maakt
Dikke rode draad – +12v/accu = Constant + (rode draad bij opel)
Smalle rode – sluitdraad ramen (Moet je een extra motortje voor hebben, heb ik niet aangesloten)
Bruin – knipperlicht = Zwart groene draad onder stuurkap
Bruin – knipperlicht = Zwart Witte draad onder stuurkapIk heb alle massa draden bij elkaar gezet en door mn rubbertje van mn carosserie richting de accuruimte geleidt en daar aan het boutje vastgemaakt voor de massa.
Nu kan je al contoleren of het geheel werkt. Wel eerst even de accu erop dan he…
Haal de accu weer los.
Verwijder je stuurkapjes. Dit zijn 3 boutjes onder aan de stuurkap en 2 kleine zwarte direct achter je stuur in het stuurkapje. Die zitten onder een afdekdopje.
Nu komt het irritante. Je moet die bruine draden van je setje richting het stuur brengen. Ik heb dit gedaan door eerst de radio te verwijderen en toen de draden achterlangs mn dashboard mn radioruimte in te leiden en vanaf door met mn rechterhand doorgeven naar mn linkerhand welke dan bij de stuurkolom is.
Nu zit je dus met 2 bruine draden die uit je stuurkolom steken.
Volgens het schema ga je ze dan vastmaken. Ik heb dit, omdat ik een beetje weinig ruimte had, gedaan door je knipperlichthendel los te halen en deze los te klikken. Je hebt dan allemaal plaatjes en als je goed kijkt zie je aan welke je ze kan vastsolderen(kijk waar de juiste draad op uitkomt). Tip, zet ze niet direct in het midden anders kan je m niet meer dichtklikken. Zet ze dus zo dicht mogelijk tegen t plastic aan.SLOOP JE PLASTIC NIET!
Zet je accu er weer op, controleer t hele setje en zet alles weer in omgekeerde volgorde vast!
T kastje heb ik achter mn dashboard vastgemaakt.
Fotoos volgen later indien nodig.
Succes klusserts!
Voor verdere info kan je nog even hier kijken
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=84275&page=126 februari 2008 om 15:08 #17379745een notitie bij bovenstaande, als je een corsa hebt met airco moet je opletten dat je de goede wit/zwarte draad gebruikt van voor de airco wordt ook een wit-zwart draad gebruikt die ongeveer op dezelfde plek zit. Als je die verkeerd aansluit heb je je airco op afstandsbediening is inplaats van je vergrendeling.
3 april 2008 om 20:29 #17379746*niet meer actief op opel-forum en dus deze reactie maar verwijderd*
4 juli 2008 om 17:42 #17379747How to bekleden interrieur:
zie link hieronder :)
24 juli 2008 om 22:08 #17379748how to orginle speakers achter verwijdere:S
3 augustus 2008 om 06:31 #17379749How to vervangen dak antenne-voet…
hemel achter los halen, bekabeling uit spant peuteren, 12v aansl. tegen de ouwe antennevoet afknippen (connector die er aan zit zit ver in de dak spant, kabel is tekort, zo lang mogelijk af knippen), antenne signaalkabel los koppelen dmv. punttang (zeer kort kabeltje), moer los van antenne, antenne-voet verwijderen.
nieuwe terug monteren, met punttang antenne signaalkabel aansluiten, 12v-stekker afknippen, en doorsolderen, of met een AMP, door verbinden met de oude 12v aanluiting, hemel dicht klappen, en klaar.19 augustus 2008 om 20:54 #17379750Ik heb vandaag even een howto gemaakt over het swappen van speakers in de deur van de corsa-b.
zie:
20 augustus 2008 om 09:14 #17379751Werkt hier prima? Nog meer mensen met problemen ?
‘t is een PDF
9 september 2008 om 00:43 #17379752How 2 voor Eenarmige wisser (universeel beun, in het duits… :jerry)
fahrerseite das gestänge ausbauen ist richtig aber den anderen kürzen ist falsch.
du brauchst einen grösseren wischwinkeln und keinen kleineren
das kupferfarbene stück was zwischen motor und gestänge sitzt wird ausgebaut und mit einer säge mitten durchgesägt.
dann wird an die eine seite ne m6 schraube geschweisst und an die andere ne m6 mutter.
dann baust dun das teil wieder ein und schaust wie der winkel ist. je nach dem wird an der schraube dann eingestellt(ausbauen und dann etwas mehr oder etwas weniger auf das gewinde drehen..bei richtiger einstellung das teil endweder mit schraubensicherung festmachen oder (so machen wir das ) festschweissen…
15 november 2008 om 06:44 #17379753Problemen met MID / uitvallen van info display corsa-B
prognose: tijd en datum iedere keer op 01-01-92… :swear
simpel
MID demonteren van dash, verwijderen uit de afdekkap los schroeven, MID, zit met een soort clips dicht,-> open maken
de aansluit connector valt in een aansluitblokje wat op de print is gesoldereerd, controleer de gesoldeerde aansluitingen op de print.
bij zaten ze ALLEMAAL los
solderen met een niet te zware soldeerbout, denk aan max 40W, gebruik dunne tin, anders zit alles verkeerd aan elkaar.scheelt weer een ritje naar de sloop voor een andere
23 november 2008 om 18:55 #17379754origineel gepost door Corsamook
How to bekleden interrieur:zie link hieronder :)
Deze doet het bij mij niet… nog meer met problemen ? :swear
10 december 2008 om 17:56 #17379755HOW TO: Dimlicht laten branden als grootlicht word ingeschakeld (voor angel eyes / Beter voor de Xenon lampjes) corsa-A en Corsa-B H4 systemen:
Bij de Corsa-A en B gaat bij het inschakelen van het grootlicht het dimlicht uit, wat het zicht bij bijvoorbeeld angel eyes met Xenon ook nog eens minder zicht op levert.
hoe te doen:
– Demonteer stuurkappen – 2 schroeven achter stuur en 3 onderin de kappen
– demonteer knipperhendel – 2 lipjes op de voet naar elkaar knijpen en hendel snaar buiten schuiven
– voor het gemak de stekkers los halen van de hendel
het echte werk:
– knip nu de gele draad op de stekker door
– maak de gele draad die uit de kabelboom komt, aan 1 (van de 2) geel witte draden
– zorg dat er geen draad bloot ligt ivm kans opkort sluiting– bouw alles weer terug, en dan zou het moeten werken.
foto’s van de werking:
Grootlicht zonder dit draadje te hebben omgezet:
Grootlicht nadat deze ombouw is gedaan:
Helaas geen foto van de ombouw zelf
Willem
24 december 2008 om 17:39 #17379756How To : Koppeling bijstellen
23 januari 2009 om 13:13 #17379757How TO Distributieriem, spanrol, waterpomp en thermostaat vervangen. benzine 1.2 1.4 en 1.6
Demontage
1) Maak de + van de accu los!
2) Verwijder het luchfilterhuis en je inlaatslang
3) Demonteer je dynamo en v-snaar(en) als je stuurbekrachtiging enz hebt. dan kan je overal goed bij
4) Verwijder de bovenste kap van je distributieriem
5) Verwijder met sleutel 18 de krukaspoelie. Je zult de moeten tegen houden. Hiervoor is een speciale opel-tool, maar de meeste zijn zo handig verzin iets creatiefs.
6) Verwijder de onderste distributieriemkap.
7) Nu moet je cilinder 1 in het BDP zetten. Dit doe je door het merkteken van het bovenste tandwiel (nokkenaswiel) gelijk te zetten met de inkeping op je distributiekap. Dit zelfde doe je met het krukas tandwiel de kleine van onder. DOE DIT MET DE DRAAIRICHTING VAN DE MOTOR MEE!(verwijder hiervoor de bougies zodat je minder compressie hebt)
8) Draai de 3 inbusboutjes van de waterpomp iets los.
9) Nu draai je de waterpomp linksom totdat er geen spanning meer op de distributieriem staat.
10) Verwijder de riem en de spanrol
11) Nu kan de waterpomp verwijderd worden. zet even een bak onder je auto want er komt een slokje koelvloeistof mee.
12) Het thermostaathuis kan verwijderd worden en nu kan je de thermostaat er zo uitpakken.
13) Verwijder packingrestenMontage
1) Plaats de nieuwe waterpomp en zorg dat het merkteken van de pomp gelijkzit met dat op het blok
2) Monteer het nieuwe thermostaat
3) Nu kan de nieuwe spanrol worden gemonteerd. om de montage van de riem te vergemakkelijken moet je de spanrol op verdraaien tot je een pen in de 2 ronde gaatjes kan zetten.
4) Monteer de nieuwe riem. zorg hierbij dat het gedeelte vanaf het nokkenastandwiel tot en met de krukas gespannen is!
5) Controleer nogmaals of de distributie merktekens nog op de juiste plek zitten.
6) Span nu de riem voor door de waterpomp rechtsom te draaien tot de spannerwijzer zich in de hoge stand bevind.
7) Draai nu de krukas langzaam rechtsom tot de merktekens van het nokkenaswiel en het krukastandwiel weer overeen komen. Luister goed of je geen vreemde geluiden in je blok hoort. Let op dat hierbij de stand van de waterpomp niet veranderd.
8) Draai nu de waterpomp weer linksom tot de spannerwijzer gelijk staat aan de inkeping op de grondplaat van de spanner.
9) Draai nu nogmaals de krukas rechtsom.
10) Controleer nogmaals de stand van de spanrol als deze juist is kan de waterpomp aan worden gedraaid.
11) Nu kan de onderste distributieriemkap worden gemonteerd en daarna de krukaspoelie.
12) Monteer de bovenste distributieriemkap.
13) Monteer de dynamo en span de v-snaar.
14) Monteer het voorwiel en vul het koelsysteem af.
15) Sluit nog even je accu aan.Rijden maar! :cool:
hou de eerste paar dagen het kvs peil in de gaten deze kan zakken doordat er nog een beetje lucht in het systeem zat. Check ook even of je geen druppels onder je auto houd na een dag. dit kan beteken dat je waterpomp lekt.
Vervang ook gewoon die waterpomp en thermostaat. de waterpomp gaat vaak lekken omdat deze wordt verdraait met montage van de nieuwe riem en de O-ring vaak na een paarjaar niet meer van die kwaliteit is dat het nog super afdicht. en de thermostaatjes gaan vaak kapot en tussendoor kan je het bijna niet vervangen.
Succes! een klusje dat bij een corsa goed te doen is! en mij 1.2tje liep weer iets mooier na montage van de nieuwe riem
19 februari 2009 om 11:55 #17379758origineel gepost door lynx84
Ik begin:
How to dashboardverlichting vervangen Corsa B:Hey, ben echt helemaal nieuw in dit gebeuren en ben ook van plan om de dashboard verlichting inc. TID en verwarmings ledjes te vervangen door witte verlichting.
Nu ben ik de hele tijd aan het zoeken naar die ledjes maar kan ze niet vinden.
Of is het zo dat ik ze zelf moet samen stellen door middel van osram led fitting 5 mm (conrad) en een 5mm wit ledje?Nogmaals, ben nieuw hier dus als deze vraag hier niet hoort, dan mijn excuses.
20 maart 2009 om 15:11 #17379759het zijn groene stekkertjes, daar zitten de ledjes in bevoorbeeld van je TID dan moet je eerst je lucht roosters met een beetje kracht naar beneden duwen en dan wijst het zich van zelf
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘PLAATS HIER JE HOW TO’S!’ is gesloten voor nieuwe reacties.