Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › PK's zoek
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2010 om 23:15 #17226255
Met m’n kitcar op de rollenbank geweest (bij speedcentre.nl)
Daar bleek ik zomaar een hoop pk’s te verliezen in het luchtfilter.
Hebben jullie enig idee hoeveel verlies een goed luchtfilter maximaal mag geven?23 september 2010 om 05:31 #17732254waarschijnlijk door aanzuigen van warme lucht
inleg filters/vervangings filters zijn beter dan bv open lucht filters
MITS je geen aftermarket bumper heb
dan maakt het vaaks ook niet veel verschil(ivm de grootte gaten in de bumper dan)23 september 2010 om 06:24 #17732255Hoeveel vermogen heeft je motor nu dan ?
Een aftermarket filter hoeft niet altijd voor verlies te zorgen, dat is volledig afhankelijk van de weerstand en de temperatuur die de lucht heeft.
Een C20XE heeft volgens de fabrieks opgave 150 pk, maar de meeste hebben wel iets meer als ze op de testbank staan.
23 september 2010 om 06:45 #17732256Wat was het verschil in vermogen met en zonder filter ?
23 september 2010 om 10:48 #17732257Misschien de vraag niet goed gelezen…
Het gaat om een kitcar met C20XE met aangepaste in- en uitlaat.Aanzuiging van onder de auto, dus koude lucht, filterkast komt van een donor (onbekende sloopauto).
Op de rollenbank mét en zónder luchtfilter gemeten; dat gaf een aanzienlijk verschil.
Ik zal straks even een scan maken van de beide metingen.De vraag was dus:
Hebben jullie enig idee hoeveel verlies een goed luchtfilter maximaal mag geven?23 september 2010 om 12:14 #17732258Ik heb de post wel degelijk gelezen, maar wat maakt dat uit dat ie in een andere kas zit. ?
Ik vind het heel raar, met en zonder filter zou in vermogen niet uit moeten maken..
Heb verschillende vermogens metingen gedaan met en zonder filters op allerlei motoren, en heb nooit meer dan 2pk verschil gezien (maar dat ligt binnen de meettoleranties van de vermogensmetingen)Een filter moet wel heel erg veel te klein zijn, wil ie een meetbaar verschil geven..
Kom maar op met die uitdraaien23 september 2010 om 15:29 #17732259in principe niets.
mijn auto is op de testbank geweest met open filter en de ori rubber aanzuigbuis, en daarna een run met enkel de lmm, en dat gaf geen verschil.
23 september 2010 om 18:05 #17732260mijn auto had met coolt air intake van k&n en standaart inleg filter ook geen verschil, koppel kwam iets eerder 100 toeren maar niet meer of minder,
24 september 2010 om 07:18 #17732261Heb je ook foto’s van je in en uitlaat ?
Ik ben erg benieuwd waardoor het vermogen verschil komt.
Wat ik me net zit te bedenken, heb je de lambda waarde ook gemeten ?
Waarmee word de hoeveelheid benzine toevoer bepaald ?
27 september 2010 om 19:02 #17732262Weet niet wat voor een openlucht filter je erop hebt zitten maar:
Heb op mijn c20xe eens een open lucht sportfiltertje gezet.. Wel zo’n cheapo aftermarket ding, maar daar stikte m’n blok echt mee..
Verloor een hoop vermogen en trekkracht.. Na 2 dagen rijden met dat kreng originele bak er weer in gepleurd en trok weer lekker en tenminste geen last van het blok, omdat ie niet genoeg lucht kreeg..
Heb zelf in ieder geval begrepen dat K&N 57i en Green een uitermate goed merk zijn…
27 september 2010 om 20:02 #17732263Dus zonder filterkast (die je van een andere auto heb) heb je meer vermogen?
Dan lijkt me dat die kast teveel weerstand geeft.
Maar je vraag omschrijving is vrij vaag dus ik kan het ook mis hebben:hmmz28 september 2010 om 13:09 #17732264origineel gepost door stoppelflieger
Dus zonder filterkast (die je van een andere auto heb) heb je meer vermogen?
Dan lijkt me dat die kast teveel weerstand geeft.Je hebt helemaal gelijk, je verhaaltje klopt.
Mijn filterkast blijkt nu uit een Golf 1600 GTI te komen, past er mooi in maar wel te klein!Ik wilde aleen maar weten wat een normaal vermogensverlies is in een gebruikelijk luchtfilter.
(Hooguit 2 pk dus?)Hieronder mijn verschil tussen mét- en zónder- filterkast.
Wie bij mij hier uit de buurt heeft nog een standaard filterbak van een GSI of een ander geschikt rechthoekig model liggen?
Al is het alleen maar om te kijken of het past of passend te maken is.Ik hoor het graag.
Groet, Febe.28 september 2010 om 15:20 #17732265AnoniemLid sinds:
1 January 1970dan zou ik ff zoeken naar een sfi vervanger
ik had op m,n manta 1 van irmscher
maar die zijn later nagemaakt door o.a m tech dacht ik
die zijn lekker klein
en doorlaat is goed
ook in combi met een k&n filter;)28 september 2010 om 19:20 #17732266origineel gepost door louwe 16 klepper
dan zou ik ff zoeken naar een sfi vervanger
in combi met een k&n filter;)Weer niet goed gelezen, ik zoek een rechthoekige filterbak, geschikt (lees: groot genoeg) voor een C20XE…
28 september 2010 om 20:07 #17732267Tot 5000 Toeren valt nog wat pk’s te halen. Loopt veels te arm.
Ik heb voor een week terug bij astra C2.0XE het buisje eraf gehaald wat vooraan
op het luchtfilterbak zit welke koude lucht aanzuigt van de grill.
Dit gaf al iets van 4 pk extra bij een orginele motor.
Deze zijn standaard ook al iets te nauw.28 september 2010 om 20:51 #17732268heb je ook een foto van hoe je die luchtfilterbak hebt weg gewerkt?
is de stationairloop inmiddels al ok? had daar geen bericht op terug gehad.
29 september 2010 om 17:08 #17732269Simpel het gebruikte luchtfilter huis is te klein.
Een originele 20xe past niet zeg je, dan moet je op zoek naar iets anders.
kijk eens bij http://www.dbilas.de
produkte
luftfiltersysteme
Flowmaster
De universele staan onder sonstige fahrzeuge, die voor Opel onder Opel.Dit zijn gegoten alufilterhuizen met daarin een K&N paneel.
Eventueel kan je deze uitbreiden met een Flowpipe voor een betere koude luchttoevoer.
Ik had zo’n systeem op mijn 1600 en dat gaf al 5pk meer dan een Green Twister, en dat op een motor die al flink getuned was!!
29 september 2010 om 17:14 #17732270of die green twister was ook te klein en zorgde voor een afname van 5 pk :D
29 september 2010 om 21:13 #17732271ha ha, das een goeie!
5 oktober 2010 om 02:47 #17732272pipercross filters zijn erg goed.
maar dan alsnog even oppassen dat ze in het “koude lucht gedeelte” hun lucht kunnen aanzuigen
heb zelf met gsi’s maar ook zelfs met mij mitsubishi lancer evo een open maar wel GROTE filter gemonterd, deze zitten in een apparte kamer waarbij deze kamer lucht pakt uit voorscherm / voorbumper (pas op met modder indien cross !!)
de oplossing voor dit heb ik foto’s van van een gsi van mijn ex vriendin, stuur maar een mailtje en ik stuur de foto’s
MvG,
DdV
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.