pk's winst met hogere compressie

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) pk's winst met hogere compressie

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235887
    GSI Racer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      25 June 2009

      Wat ik me afvroeg:

      Hoeveel pk’s winst zullen hogere compressie zuigers opleveren?

      Met zuigers van Wossner ga je van 10.5:1 naar 12.5:1

      Of heeft dit meer effect op het koppel??

      Ik ben me dit uit aan het pluizen omdat ik een drijfstanglager eruit heb liggen, drijfstang is ook beschadigd. Dus dan moet het zaakje toch weer uit elkaar.

      mvg

      Maikel

      #17858777
      CORSA2L16VALVE
        Lid sinds:
        30 June 2004

        was voor mij 1 van de beste investeringen toen. Maar heb nu wiseco. meer compressie is meer druk in de cilinder… dus meer vermogen. vraag me niet hoeveel maar je merkt het goed. alleen terug mappen achteraf

        #17858778
        youri_corsa_gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 April 2006

          Ligt er ook aan wat je verder aan je motor gedaan heb. Op een standaard motor zal je er weinig van merken denk ik. Maar als je naar 12,5:1 gaat icm met paar leuke nokkenassen met mechanische stoters ofzo kan je wel redelijk vermogen winst verwachten.
          Denk dat het anders het geld niet waard is.

          #17858779
          GSI Racer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            25 June 2009

            ik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
            verstelbare poelies
            groep a uitlaat van voor tot achter
            lexmaul inlaat
            licht vliegwiel
            versterkte lagers en bouten
            motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zit

            dus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D

            #17858780
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              wat verwacht je zelf?

              Ik denk dat 170+ pk mogelijk moet zijn? Als je throttle bodies zou nemen dan moet de vermogenswinst helemaal groot zijn.

              #17858781
              TheGeneral
                Lid sinds:
                21 February 2010

                dan je ook meteen versterkte drijfstangen erin zetten en dan kan je ook je toerental ook makkelijker omhoog

                #17858782
                CORSA2L16VALVE
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  ik heb alles van bovenvermelde opties:afro

                  + een shot lachgas :o

                  #17858783
                  GSI Racer
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 June 2009

                    en op hoeveel pk’s zit je dan?
                    (zonder lachgas)

                    meer dan 170 moet zeker mogelijk zijn!
                    aangezien een set leuke nokkenassen dit al oplevert

                    #17858784
                    youri_corsa_gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 April 2006

                      [rquote=1918793&tid=146714&author=GSI Racer]ik heb ook nog een setje 267 graden assen erin.
                      verstelbare poelies
                      groep a uitlaat van voor tot achter
                      lexmaul inlaat
                      licht vliegwiel
                      versterkte lagers en bouten
                      motor zal opnieuw gemapt worden als alles erin zit

                      dus het zal wel degelijk zin gaan hebben lijkt me:D[/rquote]

                      Je zal het vast wel merken maar vraag me af of het het geld waard is. Zou dan eerder een setje throttle bodies kopen

                      #17858785
                      GSI Racer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 June 2009

                        die tb’s komen er in de toekomst nog op.
                        dus vandaar deze upgrade.
                        omdat het zaakje nu toch uit elkaar moet kan ik het meteen upgraden:D

                        #17858786
                        youri_corsa_gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 April 2006

                          Ja ok dan zou ik het wel doen. Zou alleen ook wel andere nokkenassen nemen als je toch bezig ben. Denk dat je dan veel meer winst kunt behalen.

                          #17858787
                          Lex
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 July 2004

                            tuurlijk haal je meer als 170pk.
                            had dat al makkelijk met snelle nokkenassen en een bewerkte kop en een groep A

                            #17858788
                            dr_antrax
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              16 August 2007

                              Ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik zat met groep à uitlaat en standaard motor na het afstellen op 174 pk met lichte nokkenas op 181 pk en 224nm

                              #17858789
                              GSI Racer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                25 June 2009

                                ben indd. nog aan het twijfelen om nog wat scherpere nokken te pakken.
                                wil wel het liefst de hydrostoters behouden

                                #17858790
                                opelpower89
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 September 2009

                                  maikel jij laat die auto ook nooit eens met rust he:P:P

                                  #17858791
                                  GSI Racer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 June 2009

                                    heb jij de XEV onderhand al aan het lopen?:P

                                    nog ff een vraagje, nu ik je toch spreek:
                                    ik heb je toen die motorsteun bij het blok mee gegeven he?
                                    zou ik die kunnen terug kopen van je? of heb je die zelf nodig.
                                    ik wil namelijk mijn airco eraf gooien, en dan heb ik die steun nodig!

                                    mvg

                                    Maikel

                                    #17858792
                                    opelpower89
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 September 2009

                                      neej die xev ligt nog bij me oom in de garage…
                                      ben daar weg heb nu met 3 vrienden zelf een loods in heerlen….

                                      eeeh volgens mij heb k die op mijn astra zitten..dus dat gaat lastig
                                      zal wel eens kijken of ik nog ene heb liggen in de berg met onderdeln

                                      grtz

                                      #17858793
                                      GSI Racer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        25 June 2009

                                        haha oke, ik hoor wel van je.
                                        anders zoek ik ff verder;)

                                        on topic weer!

                                        #17858794
                                        Corsa_GSi
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Tuurlijk levert een hogere compressie meer vermogen op.
                                          Kijk maar naar het verschil tussen de 20SEH en C20NE, andere zuigers + nokkenas = 15pk.
                                          0XE
                                          Ga je dan nog verder tunen, dan levert het altijd wat op.

                                          Alleen zou ik gelijk overstappen op een vrij programmeerbaar systeem, dan haal je zeker alles eruit.
                                          En hoef niet te blijven remappen enzo, zeker als je later nog TB’s wilt doen, dan is een vrij programmeerbaar systeem echt aan te bevelen.
                                          VEMS / DP Engineering hebben zelfs een Plug and Play systeem voor de C20XE.

                                          #17858795
                                          DdV
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            Hee hallo,

                                            De lucht wat je kunt aanzuigen moet er ook in kunnen.
                                            Oftewel nokkenassen, inlaat spruitstuk (gasklephuizen) etc. bepaald ook het vermogen.
                                            Maar hogere compressie is veelal meer koppel, maar ook de andere delen zoals dus het inlaat traject moet er op aangepast zijn wil je echt leuke vooruitgang boeken.

                                            Wat al erg lang gebruikt wordt in de rallysport is deze set :

                                            http://www.sbdev.co.uk/Astra_Kit_Car/Astra_Kit_Car.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;

                                            met de volgende zuigers :

                                            http://www.sbdev.co.uk/Pistons/20XE/Pistons,%20rings%20&%20mods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; (voor straat gebruik liever geen slipper versie gebruiken)

                                            en deze stalen drijfstangen :

                                            http://www.sbdev.co.uk/Con_Rods_Rod_Bolts/Con_Rods2L/2L_Con_Rods.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; “rod-143s”

                                            Deze setup verreist wel een sandere ECU, maar dan heb je degelijk veel vermogen in je motor ! :)

                                            Gr,

                                            Dennis

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.