Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › pk`s gsi ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2011 om 18:39 #17896999
hahahaha, ik kon het niet laten!!
Wall-E part 2, comming in a theatre near you..
Sorry Bastiaan :D4 augustus 2011 om 18:46 #17897000:)
:D
:kewlpics4 augustus 2011 om 18:52 #17897001:jerry
4 augustus 2011 om 18:56 #17897002oke jongen omdat dit mijn vraag is ben ik er uitgkeomen
in het fabriek 106.
en verliest naarmate rijstijl pks… of na 100.000 km ongeveer:D
en ja andy het ging om de jouwe :d
doe allemaal nu wat water bij de wijn en opgelost :d nog 1 vraag of topic
ik wil dus een autotje die eventueel wat sneller zou gaan is er iets te laten doen inplaats van een nieuwe auto te kope :d te doen aan de motor? iets prijselijks?4 augustus 2011 om 19:16 #17897003Tuning kost altijd geld.
Opeltjes zijn normaliter niet echt astmatisch, dus een filtertje en een uitlaatje merk je weinig/niks van (behalve meer lawaai)
Verder, je hebt een 1.2 16v toch? Daar zijn niet of nauwelijks tuning onderdelen voor te krijgen. Daar mag je echt minstens een 1.4 16v X14XE of beter voor hebben. Die heeft namelijk veel uitwisselbare delen met de GSi uitvoering (X16XE blok).
B.v. een Mantzel of Lexmaul inlaatsysteem. Of natuurlijk een kopietje van Crooke.Of je verhuist naar nederland, waar het gewoon toegestaan is om een ander motorblok in je auto te hijsen.
Druk je er een 2.0i 8v (C20NE) of 2.0i 16v (C20XE, X20XEV) in, en dan heb je ook lekker wat power er in liggen.
@Richardschaeks: In je profielfoto, die Corsa… In de motorkap zit een luchthapper. Is dat een los te krijgen inbouwdeel? Ziet er wel vet uit eigenlijk :)4 augustus 2011 om 20:17 #17897004Vind de luchthapper wel iets weg hebben van een happer van een subaru, ziet er wel strak uit. Wel een leuk gesprek om te volgen king:
4 augustus 2011 om 20:28 #17896952@McKaamos: Als ik me nie vergis is dat de luchthapper van mini cooper, gesprek is idd wel leuk om te volgen vooral met die
:kewlpics
Wat je vermogen betreft, t makkelijkste en goedkoopste is idd een andere motor erin takelen, maarja aangezien je
in belgie woont wordt dat n groot probleem. Dan zul je er toch wat meer geld in moeten stoppen wil er echt meer
vermogen uithalen. Gr’s5 augustus 2011 om 08:36 #17897006@waltwalt500 wrote:
en nu loop ik wel weg..heb geen zin in dat gezwets van jou opscheppertje hahaha..
groetselsAls ik die lijst van auto’s zie die jij gereden hebt, dan valt het wel mee qua pk-kanonnen of moet het zijn kW kanonnen tegenwoordig…. ;)
Daarnaast is het volgens mij nog altijd zo dat 1kW = 1,36 PK. king:Owh en zelfs Corsaracer heeft meer vermogende auto’s gereden dan jouw lijstje op geteld bij elkaar!
Ondertussen bestel ik even een broodje online bij Bakker Bart, geweldig dit topic. Heb al tijden niet meer zo gelachen :jerry
5 augustus 2011 om 08:58 #17897007We kunnen je zelfs in dit topic prima van advies dienen :thumb
Ik doe even drie aannames:
1. Je komt uit België waar ze moeilijk doen over tuning en andere motoren erin bouwen.
2. Je hebt een X12XE in je Corsa B.
3. Je wilt meer vermogen.Zie ik twee opties:
1. Huidige motor tunen en elk jaar terug ombouwen naar standaard.
2. Andere Corsa of auto kopen met standaard al meer vermogen.Optie 1 is gedaan door Mantzel / Dbilas, er is daar ergens een tijdschrift artikel over. De auto levert dan net geen 100pk (gemeten).
Aanpassingen:
Dbilas Nokkenas 232/244 graden
Dbilas Flowtec (inlaatspruitstuk)
Dbilas Flowmaster + Flowpipe (Luchtfilter systeem)
Dbilas Chiptuning
Simons of Lexmaul Groep A RVS UitlaatsysteemHoudt er wel rekening mee dat je ook je remsysteem en onderstel hierop moet aanpassen.
Dwz. remsysteem van een Corsa B GSi (kompleet rondom) en een goede verlagingsset / schroefset.Eventueel kunnen ze bij Dbilas ook wel een turbokit leveren voor deze motor (op aanvraag), dan ga je gelijk naar de 150pk ongeveer.
Ook kan je nog je cilinderkop laten bewerken (flowen etc.), je blok laten opboren en grotere zuigers erin dat zal ook nog wel wat opleveren.
Zeker gezien de wet geving in België zijn de “onzichtbare” bewerkingen aan te bevelen.Ik ken genoeg mensen die op papier een 1.3 rijden, maar inmiddels meer vermogen rijden dan de in die auto ook geleverde 1.6 (Honda Civic).
5 augustus 2011 om 09:14 #17897008of je legt er een 3 liter v6 in :D
@McKaamos:
Motorkap is uitgerold en geen idee welke luchthapper het is :hmmz ( is gedaan zodat de motorkap ook dicht kan zeg maar die v6 neemt wat meer ruimte in beslag ;) )5 augustus 2011 om 17:50 #17897009Is de luchthapper van een Mini Cooper, is erg geslaagd moet ik zeggen!
Voor de rest.. meng ik me maar niet in het gesprek, gaat weer helemaal nergens over..
5 augustus 2011 om 18:04 #17897010oke corsa_gsi.
alvast bedankt voor de tips
weet jij ook iets van prijzen ?:Phoeveel me dat kost?:d5 augustus 2011 om 20:41 #17897011@waltwalt500 wrote:
Een corsa 1.6 gsi van bj 97 heeft echt geen 106 pk’s meer hoor..vaak komen ze niet boven de 80pk uit.
maar Wellez….heel veel dingen die jij vraag zijn met 1 klik op http://www.google.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; te vinden :thumb
Blijf het toch vreemd vinden…
Vectra-B 2.5 V6 januari 1996 > 208.000km niks aan gedaan behalve onderhoud en reparaties motor is dus geheel origineel:
> fabrieksopgave X25XE motor vectra-B 1996
– vermogen: 170pk bij 5800 toeren
– Koppel: 230Nm bij 3200 toeren
– 0-100: 8,5 seconden
– Topsnelheid: 230km/u> Gemeten vermogen bij:
– leeftijd: 14 jaar
– km stand 170.000km +
– NIEUWE Dyno vermogens bank, vers geijkt
– Vermogen: 185pk bij 5750 toeren
– Koppel: 235Nm bij 3100 toeren
– 0-100: 7,9 (gemiddelde van 6 sprints) met pofi apparatuur gemeten.
– top: 255km/u GPS – 252km/u (niet heuvel af, toen ging ie nog harder namelijk)ben niet heel veel vermogen verloren geloof ik, in 14 jaar en meer dan 170.000km, er is alleen maar bij gekomen, dat is denk het vermogen wat Waltwalt nog steeds kwijt is bij zijn motor???
binnekort kan ie het komen ophalen :jerry :jerry
Toch vreemd dan, als zo veel vermogen verloren zou gaan, dat de gemiddelde corsa GSi van 1993 t/m 2000 meestal nog wel goed zijn voor een top van 195km/u of meer, en nette acceleratie waarden neer zetten, hoe gaar de motor ook is (deze zijn tenslotte koning olieverbruik!!)
Willem
5 augustus 2011 om 21:03 #17897012@wim, ja tis een apart verhaal maar ik maak erg geen woorden aan vuil dat gedram van die gast….
5 augustus 2011 om 21:06 #17897013mooi topic dit.
lees het al ff mee :P
5 augustus 2011 om 21:08 #17897014@corsaboy wrote:
@wim, ja tis een apart verhaal maar ik maak erg geen woorden aan vuil dat gedram van die gast….
Daarom mijn hele verhaal, het komt uiteindelijk naar de PK’s die hij kwijt is, ik heb er een paar over, misshcien wil hij die wel hebben haha..
was meer bedoeld als leuk geintje (al zijn alle waarden geheel Juist in mijn verhaal), als dat het educatief was bedoeld haha….
maargoed..
genoeg gel*ld
Willem
5 augustus 2011 om 21:21 #17897015wat een homo’s hier allemaal zeg!..niet te geloven!!
corsaboy(klinkt als een flikkernaam) jij bent toch wel de ergste.. :puke
echt niet te geloven die gasten hier op de site :puke met hun budget corsagevalletjes :jerry
@wim..van jou had ik toch wel wat meer verwacht..bahbah :puke5 augustus 2011 om 21:31 #17897016hoe bedoel je meer verwacht, wat kan ik meer melden op een totaal niet kloppende stelling??? en nee, ik ben geen Chagarijnige ouwe zak die altijd geiriteerd kijkend en brommend en denkend bezig ben voertuig problemen op te lossen (degenen die mij kennen van meetings of persoonlijk weten wel hoe ik ben, in de meeste gevallen ligt het Nivo tijdens sleutelen diep onder 0, en hebben we HEEL veel lol.
je mag best wel wat kunnen verdragen hoor, niet overal tegenin gaan heeft geen zin, zeker niet als al meerdere malen het TEGENDEEL is bewezen
had laatst nog een discussie over vermogens verlies door leeftijd of kilometers.
uitendelijk zijn we er samen (meerdere voertuig technici) dat vermogens verlies eerder te wijten is aan ONDERHOUD en OMGANG te maken heeft dan met het normale slijtage proces van de motor.
Mijn V6 heeft nu nog steeds netjes 15bar max +/- = 0,5 bar compressie op alle cilinders (motor met X als compressie code moet tussen de 13 en 15bar compressie hebben met een max verschil van max 1 bar.
zolang de Compressie nog goed is, en alle doorlaten in de motor, inlaat en uitlaat goed schoon zijn, en de smering voeldoende is, de klepwerking goed is, dan zal een motor niet minder vermogen leveren, zelfs niet bij km standen van 400.000km.
Willem
5 augustus 2011 om 22:04 #17897017@waltwalt500 wrote:
wat een homo’s hier allemaal zeg!..niet te geloven!!
corsaboy(klinkt als een flikkernaam) jij bent toch wel de ergste.. :puke
echt niet te geloven die gasten hier op de site :puke met hun budget corsagevalletjes :jerry
@wim..van jou had ik toch wel wat meer verwacht..bahbah :pukeDoe je zelf is verwijderen ofzo…..
Wat een mafkees ben jij zeg :sleeping
6 augustus 2011 om 06:51 #17897018Wat hebben de homo”s hier nu mee te maken? Gedraag je een beetje ipv iemand te beledigen met zijn naam. :thumbdown
6 augustus 2011 om 08:59 #17897019lol,wist niet dat marcel op mannen viel. :jerry
nu weet ik waarom hij die “budget” compressor corsa heeft gebouwd.om sneller bij de mannen te zijn als de andere homo’s. whahahahahaha :D
oh mijn god,waar gaat het over.volgens mij zit hier een gefrustreerd manneke van 12 jaar achter een pc die helemaal chagrijnig is,omdat ie nog niet in een auto mag rijden.
even rapporteren bij de moderators.verwijderen die hap.
als je niks goeds te melden hebt,en je niet kunt gedragen op een openbaar forum,mag je van mij gebanned worden.6 augustus 2011 om 09:11 #17897005Carlover, hij schijnt in de 40 te zijn. Heel sneu!
6 augustus 2011 om 09:20 #17897020Bericht ff gemeld bij Senatorman, wat een raar figuur zeg.. :sleeping
Wel leuk om allemaal te lezen :angel
6 augustus 2011 om 10:11 #17897021Je kunt hem wel verwijderen maar dan maakt hij gewoon een nieuwe gebruikersnaam aan.
Dit is volgens mij iemand die op ruzie maken kickt, als je zijn oude berichten leest probeert hij het steeds uit te lokken.
Hij zal thuis wel niks mogen :D
@Wimv6; dat is toevallig, de eerste keer dat mn astra op de rollenbank ging had die ook 170pk (125kw voor walt) moeten hebben,
het bleek echter dat hij na 6 jaar 185pk had (136kw) toen laten chippen naar 235pk (173kw)
ondertussen heeft hij nieuwe olie, bougies en silicone slangen gekregen dus hoe ouder mn auto wordt hoe meer PK hij krijgt.wat wil ik hier mee zeggen en om ff on-topic te blijven,
heeft de Corsa GSI optijd zijn beurtjes gehad dan heeft hij misschien wel meer dan 106pk,6 augustus 2011 om 10:24 #17897022@waltwalt500 wrote:
wat een homo’s hier allemaal zeg!..niet te geloven!!
corsaboy(klinkt als een flikkernaam) jij bent toch wel de ergste.. :puke
echt niet te geloven die gasten hier op de site :puke met hun budget corsagevalletjes :jerry
@wim..van jou had ik toch wel wat meer verwacht..bahbah :pukeHAHAHAHAHA zie je wel dat je een sneu figuur bent en blijft
als je niet weet tegen wie je het hebt of waar je het over hebt zeg dan niks
want de mannen die je nu hier loopt af te kraken en te beledigen hebben waarschijnlijk 10x zoveel ervaring en know how dan jij!!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.