Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Pixels66′ Astra H GTC OPC Line 1, beetje pech gehad…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 februari 2014 om 18:36 #18158868
Okeey, ligt aan de kleur van de auto, maar ik vind de strips en intereur afgestemd op de lak van de auto wel mooi, alle strippen zwart staat wel luxe.:)
2 maart 2014 om 14:46 #18158869Beste mede Opel rijders,
Ik heb twee maanden geleden een Opel Astra Station 1.9 diesel uit 2006 gekocht. Vanaf het begin werd een melding in het display weergegeven dat de koelvloeistof beneden peil staat!
Het navolgende is reeds geschiedt:
– Gecontroleerd op lekkage ( niets gevonden ).
– Waterpomp vervangen.
– Koelvloeistof reservoir en dop vervangen.Er wordt bij langere ritten koelvloeistof verbruikt! Als de motor koud is, is het reservoir bijna geheel leeg.
Wie heeft er enig idee wat de oorzaak kan zijn?
Alvast bedankt.
B. Vesper
22 april 2014 om 15:12 #18158870AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tijdje terug alweer, maar tijd voor een korte update:
Een van de dakrailsklepjes is afgebroken en gejat, dus daar moet ik binnenkort een nieuwe voor hebben. Best balen, maar aangezien de dakrails zelf lelijk zijn en er grote roestplekken onder komen, kan het geheel meteen naar de spuiter. Wellicht dan ook gelijk zo’n dakspoiler van 8 tientjes gelijk meepakken..
Inmiddels bijna 25 K verder, dus tijd voor een beurtje! Spullen in huis gehaald en volgende week is het zover, ff op de kazerne de hele bups vervangen. APK is vorige maand alweer gedaan.
Wat betreft de middenconsole, omdat mijn stuurkapjes nu piano black zijn, ga ik op zoek naar de overige delen in piano black. Als iemand nog iets weet? Anders ga ik proberren te wrappen met glans zwarte folie..
Belangrijkste! Over 2 weken volgt de grootste update tot nu toe, maar ik zeg nog niets! Ben erg benieuwd tegen de tijd, uiteraard volgt het nodige beeldmateriaal nog!
5 mei 2014 om 11:34 #18158871AnoniemLid sinds:
1 January 1970Auto gewassen vandaag, dus klaar voor de update morgen!!!
Morgen meer!
5 mei 2014 om 13:51 #18158872Doe normaal man. Zeg het mij :)
Je kunt me appen :p
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
6 mei 2014 om 08:14 #18158873AnoniemLid sinds:
1 January 1970En bezig met de update!
Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk
6 mei 2014 om 08:52 #18158874Oooow. Lekker zeg. Ben benieuwd wat er uit te persen is.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
6 mei 2014 om 09:17 #18158875We zijn erg benieuwd. :thumb
6 mei 2014 om 09:45 #18158876indd! Had je nou ook nog en spoilertje gevonden voor je gtc?
6 mei 2014 om 14:09 #18158877AnoniemLid sinds:
1 January 1970Spoiler nog niet helaas.. Dat wil ik wel nog graag, zoals die je veel op marktplaats ziet voor 80 euro, maar niemand weet hoe de pasvorm is van dat ding..
Vandaag in ieder geval bij UT geweest, gezellige tent, en uitstekend geholpen.. Jammer dat Johan himself er niet was, maar goed, daar doe je niks aan..
Eerst maar eens uitgelezen en het standaardprogramma eraf gehaald. Daarna de testrun, en die kwam uit op:
96,3 PK @ 3283 RPM
257,7 Nm @ 2185 RPMBehoorlijk wat PK’s op de wielen dus, en zelfs een hoger koppel dan de fabriekswaarde..
Daarna programmeren en de tweede run, deze kwam kort gezegd uit op 103 PK. De derde run kwam uit op 107 PK.
Daarna het een en ander hersteld in de programmering, en toen kwam hij uit op:
122 PK @ 2888 RPM
337,9 Nm @ 2113 RPMDat zijn goede resultaten! Kort gezegd 26 PK en 80 Nm erbij, waar de site van UT aangaf 26 PK en 20 Nm. De jongens hebben daad bij woordt gevoegd dus, en een bonusje erop!
Wel te zien in de grafiek dat in de originele run een nette stijgende lijn te zien is, en nu bij het maximale koppel wat gekke dippen, dit zou vermoedelijk komen door de koppeling die slipt.. Die houden we maar ff in de gaten dus!
Het rijden erin bevalt echt prima! Wat een boost aan vermogen! Wel even wennen, want nu voel je nog duidelijker de turbo erin slaan, dat ging voorheen wat geleidelijker..
Ik ben in ieder geval dik tevreden, en de resultaten van het verbruik laten uiteraard nog even op zich wachten! Professionele en gezellige jongens aldaar, ik kan het chippen iedereen aanraden, ook al ben je geen race monster, het rijdt veel beter..
Deze review staat ook in het UT board, zodat hij makkelijker te vinden is.
VIDEO VOLGT!!!
6 mei 2014 om 14:32 #18158878AnoniemLid sinds:
1 January 1970En de grafiek nog ff, die hoop ik vandeweek in kleur te krijgen..
6 mei 2014 om 17:03 #18158879AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hier nog een filmpje, helaas is de kwaliteit behoorlijk verloren gegaan op Youtube.. Als iemand weet hoe dat beter kan??
https://www.youtube.com/watch?v=n_adl8fHAUc” onclick=”window.open(this.href);return false;
6 mei 2014 om 17:21 #18158880De cijfers liegen er niet om. Een geweldig resultaat in je mooie bolide. En nu genieten jij ;)
6 mei 2014 om 17:49 #18158881Heel netjes. Veel plezier met je nieuwe power. :thumb
6 mei 2014 om 18:21 #18158882Veeel plezier met je update super mooie wagen heb je !
6 juni 2014 om 06:12 #18158883AnoniemLid sinds:
1 January 1970Korte update.. Bij het chippen bleek natuurlijk de koppeling versleten. De mannen van FSRS hebben mij uitstekend geholpen aan een nieuwe koppelingset met vliegwiel, druklager, drukgroep en andere kleine benodigdheden.
En met bij voorbaat dank aan Carlo gaat deze koppeling einde van de maand een plekje onder de kap vinden. Ben erg benieuwd hoe het rijdt. Ook moet de kloink bij intrappen van het koppelingspedaal dan wel weg zijn..
Verder rijdt hij na een paar weken nog steeds heerlijk met de chip. Kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben! 1 keer bij volgas in noodloop, maar als het goed is is dat een kwestie van inleren geweest, en dat hou ik nog even in de gaten.
30 juni 2014 om 00:58 #18158884AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nieuwe update..
Dit weekend zijn de koppeling, vliegwiel, drukgroep en druklager vervangen bij Carlo. Wat een gigantische klus, maar wel te doen. Het oude vliegwiel is gaan lekken, waardoor de koppelingsplaat als een spiegeltje gepolijst is, wat het slippen veroorzaakte. Geen overbodige luxe dus, dat vervangen. De auto rijdt weer fantastisch! Een enorm verschil!
Wel een probleempje, 1 van de rubbers in het subframe was verrot, dus ik rij tijdelijk zonder dat rubber, daar moet ik maar even mee aan de slag..
6 juli 2014 om 18:55 #18158885AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nieuwe spulletjes binnen, 2 keer veerschotels met toebehoren om de verroeste meuk te vervangen, het nieuwe subframe rubber met bout en kooimoer, en de retourleiding. Met dat laatste hoop ik het slechte starten te verhelpen, je moet ergens beginnen niet waar?
Verder zat er een hele irritante piep in de vering die steeds erger werd. Dit is gekomen na het vervangen van de koppeling en dus weghalen van subframe en al.. De piep was vandaag zo’n beetje constant aanwezig rijdend over een klinkerweg.. Net het wiel er even afgehaald, en alle rubbers van het draagarm en subframe rubber ingespoten. draagarmrubber heb ik vrijdag al gedaan maar dat hielp niet echt. Nu lijkt het weg te zijn, dus morgen naar m’n werk eens goed luisteren…
Hopen dat dit rubber er een beetje makkelijk ingaat, met die gekke stalen ring… We gaan het zien, denk dat ik hem in de vriezer leg..
6 juli 2014 om 23:09 #18158886Netjes! Je Astra is de investering waard maar kan ik helaas niet zeggen over de onze.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
7 juli 2014 om 05:16 #18158887AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja, erg jammer inderdaad! Nog steeds ellende joh??
7 juli 2014 om 09:08 #18158888Ja helaas wel. Ik rij nu ruim een jaar met steeds brandende motorstoringslamp. Ik doe er niets aan ook omdat hij bujna 3 ton heeft gereden en zijn dagen beginnen te tellen.
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
22 juli 2014 om 19:31 #18158889AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vermoedelijk laatste keer een update in dit topic:
Nieuwe veerschotels, retourleiding en subframe rubber.
Rubber was vrij simpel, rubber in de vriezer, oude aluminium ring eruit geslagen. Nieuwe rubber ingevet, en met een potkrik zo in het frame geduwd. Subframe blijft dus gewoon onder de auto zitten.
De veerschotels zijn ook vervangen gelukkig! Veerpoten eronder vandaan, en de nieuwe erop geschroefd. Waren zo roestig dat het wel ff voorzichtig en ook lastig losmaken was. Mocht je het gaan doen, wees heel voorzichtig met de veerpootlager, dat je die niet per ongeluk eraf trekt, dan kun je volgens de monteur kogeltjes gaan rapen. En bestel nieuwe clips, de oude zijn niet bepaald opnieuw te gebruiken..
Oud:
Nieuw:
En nog een sneak preview van wat komen gaat binnenkort.. maar daarvoor moet ik nog wat andere spulletjes afwachten die onderweg zijn..
21 augustus 2014 om 16:17 #18158890Very nice updates. Waarom vermoedelijk laatste update in je topic?
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
21 augustus 2014 om 17:16 #18158891AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja, het wordt volgens mij amper gelezen, dus ik zet het er een beetje voor niets in..
21 augustus 2014 om 18:18 #18158892Ik lees wel hoor. Altijd leuk. En gelezen wordt het wel maar het zijn de reacties die wegblijven :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.