Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Pixels66′ Astra H GTC OPC Line 1, beetje pech gehad…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2014 om 16:06 #18158818AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag de auto teruggekregen. Druktest en snuffeltest voor koppakking gedaan, ze hebben niets gevonden. Ook hebben ze aangegeven dat de waterpomp gecontroleerd is.. Toch vreemd als er zo af en toe een scheut kvs uit is..
Waar ik me wel aan stoorde is dat ze er uit zichzelf een halve liter olie bijgeflikkerd hebben. ik hoefde m niet te betalen, maar toch. Ander merk olie dan wat ik gebruik..
3 januari 2014 om 18:31 #18158819Als een van de slangetjes een haarscheurtje heeft, is het lastig op te sporen. Bij onze H was het kleine slangetje bij de EGR-koeler gescheurd dus het lekte. Vervangen, heeft het probleem opgelost.
Als je auto start, voel dan aan de slangen bij de KVS-tank en EGR etc. etc.
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
3 januari 2014 om 18:33 #18158820AnoniemLid sinds:
1 January 1970En wat moet ik dan voelen? Lijkt me wel een zoekplaatje zeg!
3 januari 2014 om 19:37 #18158821Voel aan de slangetjes of ze nattigheid vertonen. Het is sowieso een lastig iets.
Check ook het reservoir zelf en de dop met motor aan. Reservoir kan ook lek hebben,
3 januari 2014 om 23:27 #18158822Egr koeler zelf wil ook wel inwendig lekken, komt niet vaak voor, maar komt voor
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
4 januari 2014 om 17:34 #18158823AnoniemLid sinds:
1 January 1970En dat kun je dus zo niet zien? Dat zit hem dan waarschijnlijk waar de dunne kvs leidingen naar de egr klep lopen?
22 januari 2014 om 21:10 #18158825AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ook hier even een update: Zelf niets kunnen vinden, en de dealer ook niet. Vandaag kwam de kvs melding weer naar voren. Dus, motorkap open, en ja hoor, weer 350 ml bij kunnen vullen. Mijn vertrouwen in die dealer is dus weg, ik kan er niet mee teruggaan, want dan vinden ze weer niets en kan ik weer betalen.. Wat nu?
Idee om naar bijvoorbeeld eef en huub te gaan in Berkel? Dat motorhuis in Den Haag geloof ik niet zo meer..
22 januari 2014 om 21:13 #18158826Toch goed gekeken bij de slangen van de EGR koeler ? Dat is het meest voorkomende bij de Z17DTH’s
22 januari 2014 om 21:22 #18158827AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja ik heb rondom de EGR gekeken maar ik vind er niets, kan die ook naar binnen lekken zodat je van buitenaf niets ziet? Ik verdenk op de een of andere manier nu de waterpomp, waarom weet ik niet, maar het lijkt me het enige nog wat mogelijk is..
23 januari 2014 om 15:30 #18158828AnoniemLid sinds:
1 January 1970Net met de dealer gebeld. Zij zeggen dat het de waterpomp niet kan zijn omdat ze het hebben gecontroleerd. Op druk zetten doen ze alleen met de motor uit, dus best kans dat daardoor de lekkage niet naar voren komt.. Wat moet ik nu, ik ben ten einde raad hiermee..
23 januari 2014 om 17:50 #18158829Zoals Stefan ook aangeeft, is het in de meeste gevallen de slang bij EGR koeler. Was bij mij ook.
Heb je ook reservoir zelf gecheckt?
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
23 januari 2014 om 17:56 #18158830AnoniemLid sinds:
1 January 1970Tja, ik zie nergens sporen, maar omdat hij maar een halve liter op zo’n 1500 km lekt, zie je het volgens mij ook nergens lopen.. Echt heel moeilijk om achter te komen zo..
23 januari 2014 om 17:57 #18158831Je koppakking was goed toch?
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
23 januari 2014 om 18:09 #18158832AnoniemLid sinds:
1 January 1970ja klopt, een snuffeltest erin gehad, dat was prima..
23 januari 2014 om 23:47 #18158833AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik heb een nieuwe theorie bedacht.. De lekkage is er eigenlijk sinds het wat kouder is, en ik de verwarming gebruik. Misschien dat het daar aan gelinkt kan worden, en ik lees veel over driewegkleppen. Heeft deze auto ook zo’n klep, en hoe is dit te checken als de matten niet nat zouden zijn?
Iets anders kan ik me even niet bedenken..
24 januari 2014 om 17:40 #18158834AnoniemLid sinds:
1 January 1970Niemand hier die nog een idee heeft of bovenstaande kan beamen????????
24 januari 2014 om 20:11 #18158835Stijgt je oliepeil ?
24 januari 2014 om 20:13 #18158824AnoniemLid sinds:
1 January 1970Nee, gelukkig niet..
24 januari 2014 om 20:29 #18158836Geen last van sludge in de olie ?
Drieweg klep is bij mij bekend van Astra G van Astra H weet ik niet maar het kan wel ,deze zou je kunnen zien zitten bij gaspedaal in de buurt dacht ik ,rechts richting middenconsole .
24 januari 2014 om 20:45 #18158837Ik heb wel een keer meegemaakt dat de bussen waar de injectoren inzitten gingen lekken.
Om deze bussen zitten rubber ringen bij die bewuste auto waren deze uitgehard waardoor er koelvloeistof langs deze bussen het carter inliep.
Dit is alleen van buiten niet te zien !
24 januari 2014 om 22:02 #18158838AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hoi Gerben, dat zal het dan waarschijnlijk niet zijn, ik heb geen sludge en het oliepeil stijgt niet.. Ik heb ook geen idee of de H een driewegklep heeft, maar de matten zijn in ieder geval kurkdroog..
28 januari 2014 om 16:53 #18158839AnoniemLid sinds:
1 January 1970.
Vandaag even de accu weggehaald, om de thermostaat te bekijken, want na elke rit ga ik ff ruiken onder de kap, en daar in de buurt ruik ik altijd koelvloeistof:Toen viel mij dit op:
In het gele ruitje; pakking thermostaat lijkt me oke.
In de groene cirkel; koelvloeistof langs die bout? Niet heel erg goed te zien maar het is wat roze..
Ik vraag me af wat dit voor spul is, mogelijk kvs lekkage? Deze plek zit recht onder de thermostaat..
De klem van de linkerslang is ook roze, zou het daar dan zachtjes uit lekken?
28 januari 2014 om 19:32 #18158840Wacht eens even ….
Ik herrinder me nog het volgende van mijn Z17DTH kvs lekkage die ik niet kon vinden.
Er zit een behuizing aan de voorkant van het blok waar de dynamo en de spanrol aanvast zit.
Daar achter zit de retour leiding van de waterpomp en de aansluiting direct op je onderblok.
Bij “flens” aansluiting van je motor blok lekte hij toen bij mijn Z17DTH en dat was niet of nauwelijks te zien.Misschien bij jou ook zo ?
Ik heb het opgelost door de flens los te halen en er een nieuwe pakking tussen te stoppen.
Maar daar moest wel de dynamo voor worden uitgebouwd en de spanner van de multiriem en de behuizing waar dat zaakje aan zat.28 januari 2014 om 20:14 #18158841AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat zou kunnen, daar kom ik zeker niet achter zonder de halve auto open te maken..?
En wat te zeggen van de foto’s hierboven?
29 januari 2014 om 13:28 #18158842AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vanmorgen maar weer naar de dealer gebracht.. Ik dacht, godver, ik heb een Winterplan, en laat me niet zo afschepen. De vorige keer vonden ze niets en moest ik dus 60 euro betalen.
Net gebeld, inderdaad een lek bij de thermostaat gevonden, dus het wordt nu kosteloos gerepareerd(die gozer dacht eerst dat ik moest betalen, a 325 euro). Hij gaat gelijk overleggen hoe het met de 60 euro onderzoekskosten van vorige maand zit. Dat is ten slotte ook te wijten aan dit lek…
Ben benieuwd als ik hem terugheb, of het daadwerkelijk verholpen is, mijn vertrouwen is nogal gezakt in de dealer…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.