Pioneer TS-WX11a

Forumindex Forums Overige I.C.E. en navigatie Pioneer TS-WX11a

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Ik ben sinds een tijd in bezit van een Pioneer TS-WX11a, een compacte subwoofer. Deze ligt onder mijn bestuurderstoel en tot nu toe ben ik er nog zeer over te spreken.

Echter, wat mij opvalt, is dat de sub soms met hogere volumes best snel vervormd. Dit is met een Pioneer 4x45w radio met 1 RCA output, met daarachter een goede RCA-kabel van Dietz. De sub is 150watt actief vermogen, icm een 10a. zekering.

Iemand tips om ‘m mooier te laten klinken of valt hier niet zoveel aan te doen?

Plf

Je kan proberen de gain een beetje terug te schroeven, dat kost je echter wel sub volume. Maarja tis maar een kleine niet krachtige sub, dus je kan er niet teveel van verwachten.

Roelof

Inderdaad de gain of anders de bass (tone settings) een tikje terug zetten.

RonaldH

staat je loudness uit of op low,mid of high???????

robertszone

en wat voor kabel ligt er naar toe voor de voeding :)

RonaldH

hij is 10A afgezekerd,een dikkere kabel zal niets uitmaken

hij heeft denk ik de standaard 2.5mm gebruikt

Powercorsa

10A is inderdaad genoeg om 50W RMS aan te kunnen sturen (150 Piek)
                  Het probleem klinkt idd als oversturing, de gain zal dus iets dicht moeten.

Tip:
                  Zet de gain helemaal dicht, alle instellingen op je radio op neutraal
                  Zet de radio aan op +/- 80 % van je volume en neem een lekker bas nummer (zijn wel te vinden in dit forum gedeelte)
                  Draai nu de gain open totdat je de vervorming hoort, daarna een klein tikje terug.

Nu kan je lekker muziek luisteren, je kan nu gaan tot ongeveer 80% van je volume afhankelijk per nummer ;)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.