Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Pioneer sub aansluiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2009 om 10:53 #17213540
Goedemorgen mensen,
Vandaag heb ik mijn TS-WX11a Pioneer subwoofer binnen gekregen, ik heb m gekocht van iemand op het forum. Echter, ik heb zelf nog geen ervaring met subwoofers in auto’s. Thuis heb ik wel wat moois staan maar dat is niet te vergelijken.
Maargoed, mijn HU is ook een Pioneer. Deze heeft echter geen RCA-output. Geen probleem want ik heb gezien dat je de speaker-output kan converten naar RCA. Ik heb namelijk nu alleen een setje 6×9 2-weg speakers van Kenwood. Heb dus mooi bedacht dat de sub op de andere kanalen kan.
Mijn vraag gaat vooral over de voeding. Op die sub zitten 3 draden; geel, blauw-wit en zwart. Ik heb op google enzo al heel wat lopen zoeken maar ik hoor heel veel verschillende verhalen over hoe je alles moet aansluiten. Je hebt een +, een – en eentje voor de accessoirestand ofzo? En andere roepen weer dat het op de zekeringkast kan. Ik heb dus een oldtimer dus ik weet niet welke aansluitingen ik wel en niet heb. De radio heeft bijvoorbeeld en aarde, kan ik die ook gebruiken voor de sub?
Ik hoop dat jullie mij kunne helpen, dan kan ik aan de gang :thumbup
Bij voorbaat dank!
edit: deze dus:
28 oktober 2009 om 11:31 #17542297Hier kan je de handleiding vinden:
http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/PIONEER/TS-WX11A-_EKlik op “I want to download the complete instructions (11687 Ko)” rechts in het scherm eerste icoontje
vul de scores in en dan wordt de download knop unlocked.Om van een high output (speaker uitgang) een low output (lijn uitgang)te maken moet je een high/low convertor gebruiken.
28 oktober 2009 om 11:48 #17542298Ja die handleiding had ik al gezien, maar ik werd er weinig wijzer van.
Ben er nu wel achter dat de kabel die ik erbij heb gekregen niet helemaal compleet is, er zit bv. geen zekering ofzo bij.. Ik denk dat ik morgen even langs de autostyle ga om zo’n converter te halen.
Maargoed, hoe zit het met de + en de -? Waar haal ik die vandaan?
28 oktober 2009 om 15:56 #17542299de blauw/witte draad heet de remote draad.
En zit aan elke iso stekker die van een radio afkomt.
Dit is een stroompje die de radio aan de sub geeft zodat de sub weet dat de radio aan is en hij dus ook aan moet.
Is zelfde principe om bijv. een versterker of een electrische antenne aan te zetten als de radio aan is.De gele is in principe de kleur voor een continue plus. Niet rood omdat die in principe bedacht was om over het contactslot te schakelen. zoals sommige autos nog steeds hebben dat de radio het niet doet zonder de contactsleutel eerst een slagje te draaien. Persoonlijk vind ik da zeer irritant ;)
Die moet dus aan een goed stevige dikke plus.
Een draad vanaf je accu trekken is daarvoor eigenlijk gewoon het beste.
En ja! zeker nog even een zekering ertussen hangen ja!De bruine is de min.
Hang die gewoon ergens aan een goed geaarde plek van het chassis.
Bijv waar de bumper aan het chassis zit..Succes!
28 oktober 2009 om 16:05 #17542300Ah bedankt kaneelschep, daar kan ik wat mee!
Had via u2u ook al tips gekregen van degene waar ik ‘m gekocht heb.Denk dat ik van de week dan maar even naar de audio-zaak ga voor een converter en een zekering!
28 oktober 2009 om 16:32 #17542301het makelijkste is om een zwevende zekeringhouder te gebruiken draad van de + doorknippen aan de ene kant van de kabel een kabelschoentje aan de andere kant een kabelschoentje en een zekering er in! 10ampere is voldoende
30 oktober 2009 om 14:41 #17542302ZO ik heb een zekeringhouden, een draad voor de accu en een omvormer :D
Zodra ik tijd heb ga ik een poging ondernemen ‘m te installen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.