Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › Pioneer sub aansluiten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2009 om 10:53 #17213540
Goedemorgen mensen,
Vandaag heb ik mijn TS-WX11a Pioneer subwoofer binnen gekregen, ik heb m gekocht van iemand op het forum. Echter, ik heb zelf nog geen ervaring met subwoofers in auto’s. Thuis heb ik wel wat moois staan maar dat is niet te vergelijken.
Maargoed, mijn HU is ook een Pioneer. Deze heeft echter geen RCA-output. Geen probleem want ik heb gezien dat je de speaker-output kan converten naar RCA. Ik heb namelijk nu alleen een setje 6×9 2-weg speakers van Kenwood. Heb dus mooi bedacht dat de sub op de andere kanalen kan.
Mijn vraag gaat vooral over de voeding. Op die sub zitten 3 draden; geel, blauw-wit en zwart. Ik heb op google enzo al heel wat lopen zoeken maar ik hoor heel veel verschillende verhalen over hoe je alles moet aansluiten. Je hebt een +, een – en eentje voor de accessoirestand ofzo? En andere roepen weer dat het op de zekeringkast kan. Ik heb dus een oldtimer dus ik weet niet welke aansluitingen ik wel en niet heb. De radio heeft bijvoorbeeld en aarde, kan ik die ook gebruiken voor de sub?
Ik hoop dat jullie mij kunne helpen, dan kan ik aan de gang :thumbup
Bij voorbaat dank!
edit: deze dus:
28 oktober 2009 om 11:31 #17542297Hier kan je de handleiding vinden:
http://safemanuals.com/user-guide-instructions-owner-manual/PIONEER/TS-WX11A-_EKlik op “I want to download the complete instructions (11687 Ko)” rechts in het scherm eerste icoontje
vul de scores in en dan wordt de download knop unlocked.Om van een high output (speaker uitgang) een low output (lijn uitgang)te maken moet je een high/low convertor gebruiken.
28 oktober 2009 om 11:48 #17542298Ja die handleiding had ik al gezien, maar ik werd er weinig wijzer van.