Pioneer radio in opel astra g

Forumindex Forums Modellen Astra Pioneer radio in opel astra g

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235781
    Syphrone
      Lid sinds:
      17 April 2011

      Ik krijg donderdag mijn nieuwe auto (ja nieuwe hij is 2de hands).

      Hier zit dit systeem in:

      Nu heb ik uit me oude auto me radio gehaald dit is een pioneer deh-6200BT.

      Die wilde ik ook graag in de opel astra hebben.
      Ik heb een astra g 1.6 sport uit 2003

      Nu las ik wel iets over kabeltjes enzo ivm stuurbediening en display maar snap er niet zoveel van.

      Is het mogelijk om die radio van mij in de opel te bouwen zodat ook alles weer correct werkt?

      En qua montage van de radio kan ik dan gewoon die VDO eruit halen en mijne gelijk erin klikken?

      Hopelijk kan iemand mij hierbij een beetje uitleg geven.

      #17857522
      DarkNL08
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        Je hebt wel van die beugels nodig (pinnen) om die originele radio eruit te halen.

        Hoogstwaarschijnlijk ook twee draden omdraaien (rood + geel) zodat hij geheugen onthoudt.

        Stuurwielbediening zal niet werken volgens mij

        #17857523
        dave1987
          Lid sinds:
          23 October 2006

          stuur bediening krijg je wel werkend moet je naar een audio shop gaan en vragen voor interface kabeltje voor opel deze kabel verbind je met de radio en je stuur bediening en dan werkt het gewoon

          #17857524
          xladage
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2008

            stuurwiel kan werken met een stalker adapter. Even zoeken op ebay.de voor jouw type radio

            #17857525
            Syphrone
              Lid sinds:
              17 April 2011

              En het monteren zelf van de radio.

              Is dat gewoon radio van VDO eruit halen en stekkers eruit halen?
              Stekkers inclusief stalker adapter ertussen en dan weer erin schuiven?

              Of is het vak te groot voor de radio en moet er nog opvulling tussen?

              #17857526
              dave1987
                Lid sinds:
                23 October 2006

                nee is gewoon de zelfde ruimte 1 din dus past gewoon

                #17857527
                Syphrone
                  Lid sinds:
                  17 April 2011

                  Oke dan moet ik dus alleen nog het juiste stekkertje zien te vinden want zie er zoveel staan op internet en ook op ebay enzo.
                  Word dus nog ff zoeken

                  #17857528
                  silver surfer
                    Lid sinds:
                    17 April 2011

                    hier ff een linkje voor zon stekkertje http://www.autoshopdetijger.nl/stuurbediening-voor-opel-agila-astra-corsa-2004-p-2883.html deze moet hem zijn heb zelf een kenwood heb er ook een interface tussengezet en stuurbediening werkt prima alleen geen display komt datum te staan ipv zender .

                    #17857529
                    Syphrone
                      Lid sinds:
                      17 April 2011

                      oke bedankt voor de link

                      Ik las trouwens wel iets van dat er 2 soorten waren 1tje waar alleen maar de stuurbediening meer werkte en 1tje waar ook het display mee werkte.

                      #17857530
                      silver surfer
                        Lid sinds:
                        17 April 2011

                        dat durf ik zo niet te zeggen is mij toen verteld dat alleen de stuurwielfunctie werkt ben de interface waar beide werkt nog niet tegengekomen .vind het zelf ook niet zon probleem omdat je altijd het display van de radio zelf nog hebt maar das ieder voor zich .

                        #17857531
                        Baas J.
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          19 May 2008

                          car p i 151 dacht ik.

                          #17857532
                          derartz
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 January 2011

                            ik heb ook een pioneer radio in m’n astra g. je moet inderdaad een car.pi.151 device aanschaffen. (51 euro bij carmedia.nl), ik had hem voor 30 euro via marktplaats. Hiermee kun je de radiostuurwielknoppen koppelen met een pioneer radio. de boardcomputer tekst wordt er niet mee aangestuurd, hier blijft gewoon datum en tijd op staan. vergeet niet de blauwe remote draad aan te sluiten, want anders heb je zwak antenne signaal en geen verlichting van je stuurwielknoppen.

                            de meeste audio zaakjes kunnen die oude radio’s er wel even uitklikken voorje, had ik bij mijn radio ook gedaan.

                            oja je moet ook nog een losse antenne plug hebben van female naar male. ik weet zo niet hoe die dingen heten, maar bij de meeste caraudio zaken hebben ze die dingen wel. je merkt het wel als je je nieuwe radio wilt aansluiten, dat gaat niet passen.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.