Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › pingelen van de motor onder de 1000 toeren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 mei 2016 om 15:03 #17276514
goedenmiddag heb een klein probleempje en hoop dat jullie mij een beetje wijzer kunnen maken .
snds gisteren als ik rij met m,n autootje ( vectra 2004 2,2 dti) en rustig door een bocht rij of stil sta bij een stoplicht dan gaat die “pingelen” ben bij de monteur geweest en heb hem uit laten lezen en nu geeft die aan dat er problemen zijn met het gasklephuis maar ja de tegenwoordige electronische systemen zijn allemaal aan elkaar gelinkt dus vroeg me af waar dit aan zou kunnen liggen voordat ik honderden euros uitgeef aan onnodige dingen. als ik gewoon rij dan functioneerd die prima dus ook de turbo en er zijn verder geen bij geluiden die ergens op kunnen duiden.
12 mei 2016 om 15:35 #18318251:hmmz Dat gasklephuis zal niks te maken hebben met het ‘pingelen’ schat ik zo in. Denk eerder dat die vervuild is en wat minder functioneert en dat de VOD dit constateerd met het uitlezen. Hier kom je dan ook niet verder mee als je het gasklephuis voor een dikke 500 euro laat vervangen door de VOD. Je kunt ‘m er bij een 1.9 cdti blok makkelijk afschroeven en schoonmaken. Misschien kan dit ook bij het DTI blok maar dat weet ik niet, ff wachten op een reactie van een DTI rijder.
‘Pingelen’ heeft toch meestal te maken met het octaan gehalte of lood gehalte in de brandstof :hmmz Ben een leek zech ik er gelijk bij maar dacht zo iets. Wat voor een brandstof gebruik je? In dien de zogeheten fuelsavers of B merken. Neem eens een volle tank en plemp er een Wynn’s additive bij en rijd dat eens op om te kijken of ie dan nog pingelt.
Groet jraaf
12 mei 2016 om 15:49 #18318252dank je Jraaf
ik tank al jaren shell diesel . met pingelen bedoel ik het heftig schommelen in de toeren maar alleen onder de 1000 toeren , zoals gezegd bij het gewone rijden geen last.
12 mei 2016 om 18:06 #18318253Ah, schommelen in toeren. Dan zou ik eerder ff de Luchtoevoer controleren. Luchtfilter en Lucht massa meter of je vacuum slangen. Daarnaast blijft het geen overbodige luxe om het inlaat kanaal tot aan het gasklep huis eens te reinigen.
Groet jraaf.
12 mei 2016 om 18:48 #18318254blijft vreemd dat die het alleen maar onder de 1000 toeren doet . Luchtfilter zit er net een paar weken nieuw in is gebeurt met de grote beurt
als ik het inlaat kanaal laat reinigen kan dat met een additief of moet ik hem er dan echt helemaal uitbouwen?
btw egr is afgetopt dus dat kan het idd niet zijn
13 mei 2016 om 12:22 #18318255noch iemand die een mening heeft?
13 mei 2016 om 13:53 #18318256Inlaatkanaal beter gewoon ff loshalen dan zie je gelijk of ie erg vervuild is.
Heb je geen foutcode van je afgedopte EGR? Ik weet van Riemmersma dat ie er een EGR cheater heeft tussen gezet vanwege de foucodes die hij kreeg :hmmzDaarnaast zou het kunnen dat bij een grote hoeveelheid lucht wat langs je LMM gaat op hogere snelheid, fluctuaties in toerental niet opgemerkt worden maar bij stationair (onder 1000 touren) wel :hmmz
Groet jraaf
13 mei 2016 om 17:53 #18318257egr zit er nog in (kaduk) en idd ook een cheater er tussen zitten ivm met evt computer problemen.
lees nu dat het evt ook die mini slangetjes kunnen zijn die problemen geven ivm scheurtjes e.d.
heb dus even een webshop gezocht die ze verkopen en deze is niet al te duur.http://www.ml-cartech.nl/c-1434886/vacuum-slangen/” onclick=”window.open(this.href);return false;
nu is het alleen de vraag welke afmetingen en lengtes je nodig hebt om al die slangetjes te vervangen. denk omdat de auto al 12 jaar oud is, dit nooit verkeerd is .
13 mei 2016 om 22:20 #18318258De vacuum slangetjes ja.
Die heb ik ook vervangen. Voor die prijs kost het je de kop niet.
Ik heb geloof ik de 4 mm versie en niet meer dan een meter. Weet niet de lengte van de dti :hmmz
Maar zal niet veel meer zijn lijkt mij. Motor ging in noodloop door dat de bevestiging poreus was geworden.Groet jraaf
16 mei 2016 om 10:26 #18318259dit is mijn motor (heb ik effe geleend van het forum hier)
al die kleine dunne witte slangetjes bedoel ik dus, niet die waar die pijl bij staat
22 mei 2016 om 18:36 #18318260effe een update ben even naar de lokale vakman gegaan en het blijkt dat die kleine vacuumslangetjes rechtsvoor een scheur in zat deze een stukje kleiner gemaakt en loopt weer prima :)
gasklephuis eg egrhuis was erg schoon dus deze maar zo gelaten ……
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.