Piepsignaal bij wegrijden

Forumindex Forums Modellen Tigra Piepsignaal bij wegrijden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Br@m1.816v

Hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn tigra,

Ik heb een 1.8 16v deze rijd en schakelt prima, als ik de auto start (de afgelopen 2 dagen) en weg rij piept de auto 4 of 5 keer. verder geeft hij niks aan hoe of wat de reden is van het piepen. Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan verhelpen.

Ik hoor het wel.

Gr. Bram

johanhummer9
      Deelnemer

Een elektrische signaal of iets mechanich van de auto

Kun je het misschien niet hier posten

wpaffen2
        Deelnemer

Bram, wat was destijds het probleem bij de Tigra, tijdens het wegrijden 5 x piepgeluid, ik heb momenteel hetzelfde “probleem”

svp mailtje naar wpaffen2@home.nl

ik zou je zeer erkentelijk zijn met een antwoord

Tigra13
          Deelnemer

Waarschijnlijk is het dak niet volledig gesloten. Probeer het dak te openen en dan kijken of hij nog piept als je wegrijdt.

Johannes64
            Deelnemer

Is alles wel goed gesloten en/of open, want er zitten zòveel sensoren in de tigra.

Ikzelf heb een 1.4 easytronic, en had vanmiddag hetzelfde…..bleek de bij de besturderskant het slot van het te open dak niet goed gesloten was, toevallig keek ik naar rechtsboven. Het had al eerder een fotmelding gegeven maar ik was het vergeten om het handvat vast te schroeven met een inbussleutel. Zo gebeurt er nog wel `s wat meer: de kofferbak is niet goed gesloten, maar dat is allemaal mijn eigen domme schuld. Even de knop 1 keer indrukken, dan gaat ie open, dan gelijk weer drukken….maar dan vasthouden. Pas als de richtingaanwijzers 1 keer knipperen, dan is ie pas echt goed gesloten.
              Het zijn maar kleine dingetjes, maar aldoende leert men wel met de twintop om te gaan, zoals elke andere auto.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.