Piep/schraap geluid uit linker voorwiel *update

Forumindex Forums Modellen Astra Piep/schraap geluid uit linker voorwiel *update

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    keysersozeh
    Deelnemer

Ik heb nu bijna een jaar terug de Astra h z1.6xep gekocht van een ander forum lid. Sinds 2 dagen hoor ik soms een piepgeluid uit het dashboard komen. Op het infotainment scherm en dashboard zelf word niets weergegeven.

Ik merkte dat t opkwam waneer ik een helling omhoog reed, dus ik dacht een te laag oliepijl. Olie ge-checked, zag er ok uit, maar voor de zekerheid iets bij gedaan (5w-30). Piep bleef aanhouden.

Iemand hier bekend mee?

keysersozeh
      Deelnemer

* update bump

Piep/schraap geluid komt uit mn linker voorband. Een beetje t geluid van een draaiende hardeschijf die bijna dood gaat (ijzer op ijzer). Dit merkte ik pas nadat ik mijn raam open deed. Ik heb m ook een keer gehoord terwijl ik heel langzaam reed en daar hoor je de piep in staccato. Als ik rem valt de piep even weg. Misschien een probleem met mijn remschijf?

Voor t geluid in kwestie, klik hieronder:

http://snd.sc/Zgraz8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Opeltje17
        Deelnemer

Krik hem eens op en kijk eens of het wiel vrij rond draait, kan zijn dat je remschijf krom is en dat ie soms contact maakt met het remblok.

Kan ook een wiel lager zijn die heel slecht is maar krik hem eerst maar eens op, en probeer het bovenstaande.

keysersozeh
          Deelnemer

zal ik doen, thanks

koenelsenaar
            Deelnemer

Klinkt echt als een remschijf die krom is of ankerplaat die aanloopt, wiellager zou meer moeten zoemen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.