Forumindex › Forums › Modellen › Astra › piepende turbo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 december 2009 om 15:37 #17214850
Hoi allemaal,
Mijn astra H (’04 1.7 cdti dth) heeft een piepende turbo, na lang gezoek en geluister is het zeker (in mijn ogen) dat het de turbo moet zijn. Als hij in zn vrij staat en vol gas geef (riching de 4000 rpm) en je laat gas helemaal los hoor je hem piepen / janken.
Je hoort hem piepen als je langzaam accelereert en als je hem los laat tijdens het langzaam rijden. In een woonwijk hoor je dit geluid dus erg vaak. Bij een constante snelheid hoor je hem nagenoeg niet. Bij een koude motor hij heeft hij echt een mooi (fluitend) turbo geluidje zoals het hoort.
Is de turbo aan vervanging toe of is het iets totaal anders?
Even ter verduidelijking… het is geen piep-piep-piep-geluid maar meer een lange peeeeeeeep (naar gelang je gas geeft of gas loslaat).mvg,
Richard
7 december 2009 om 18:39 #17561066Lekke pakking waarschijnlijk. Even met wat remreiniger testen, op de aanzettingen spuiten, als hij slecht begint te lopen zuigt remreiniger op.
7 december 2009 om 18:52 #17561067Bedankt voor je reactie tmug :)
Wat ik nog was vergeten te vertellen is dat we eerst dachten dat er een remblokje lichtjes tegen de
remschijf piepte en dat de turbo nog errug goed werkt naar mijn idee.Heb nog wat rond gegoogled en kwam bij iemand met dezelfde beschrijving op een ander forum:
Gisteren begon mijn wagen een eigenaardig geluid te maken. Als ik vertrek vanuit stilstand, en in een rustig tempo accelereer met een toerental tussen 1200 en 2800 rpm, krijg ik een metaalachtig piepend geluid te horen. Het geluid valt een beetje te vergelijken met het geluid dat je hoort als je remt, en je remblokken zijn een beetje droog. Als ik voluit accelereer, is er van het geluid geen sprake, en het geluid doet zich ook niet altijd voor bij bovenstaande handeling.
Daar dachten ze dat het eventueel de dynamo (vrijloop controleren) / multiriem (niet strak genoeg) kon zijn. Maar de persoon in questie had zelf ook nog gegoogled en kwam bij de tdiclub.nl uit… daar las hij dat het welllicht een lek slangetje van de EGR-valve is.
Maar tmug… het controleren met remreiniger… hoe werkt het precies? als het wordt opgezogen is dus de pakking lek? begrijp ik dat goed? Niet schadelijk neem ik aan?
7 december 2009 om 19:05 #17561068tmug, als ik het goed heb onthouden is bij een benzine dat ie slecht gaat lopen.
Bij een diesel begint ie toeren te maken, dus rustig spuiten het kan schadelijk zijn als je um teveel toeren laat maken :thumbup
Gewoon rustig een beetje richting een slang/pakking spuiten terwijl de motor loopt, zodra je een verandering in het toerental merkt heb je de veroorzaker te pakken. Als er niets veranderd heb je geen lek erin zitten.
Het kan zowel een pakking als een slang zijn het het probleem veroorzaakt.7 december 2009 om 19:09 #17561069Powercorsa,
Je hebt gelijk, had over diesel heengelezen ;)
maar inderdaad, zodra je een duidelijke loopverandering hoort, is er iets mis.
7 december 2009 om 19:13 #17561070kan gebeuren ;)
19 maart 2010 om 10:48 #17561071Na een aantal maanden ontdekt wat het eindelijk is…
Heeft niets te maken met de turbo maar met de achterdemper van de uitlaat.
Bij een bepaald toerental hoor je een metaalachtige fluittoon bij de achterdemper.
Dit was een veel voorkomende kwaal bij de Astra H. Ook nagevraagd bij een andere garage
en die hadden ook al verschillende uitlaten vervangen….Iemand nog meer bekend met dit probleem??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.