Piepende Corsa 1.7D

Forumindex Forums Modellen Corsa Piepende Corsa 1.7D

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    nicole2908

Hallo,

Ik heb een opel corsa 1.7D met stuurbekrachtiging en nu is het volgende probleem ontstaan.

Iedere keer als ik net begin te rijden met de auto, gaat hij ontzettend piepen (zo’n heel irritant geluid). Meestal nadat ik 5 minuten rijd is het piepen weg. Wat mij wel is opgevallen, dat als de auto gaat piepen, de toerenteller heel laag blijft hangen. Zodra het piepen weg is gaat hij gewoon omhoog.

Wat kan dit probleem zijn?
      Bedankt!

caponetyuh
      Deelnemer

controleer de vsnaar of die is goed strak staat of die is versleten want als de toerenteler op en neer gaat staat de v snaar teslap maar kan ook versleten zijn heb die bij de mijne ook moeten vervangen en doet de toerenteller het weer een v snaar kost ong 11 euro

wim-v6
        Deelnemer

Waarschijnlijk de V-snaar te los inderdaad.

Deze aanpannen zodat je op langste stuk de riem max 1cm op en 1cm neer kan bewegen.

Piepen bij begin rit is logisch, je hebt net voorgegloeid en gestart, kost een hoop stroom, en dan in de eeste minuut dat de motor loopt gloeit de motor nog 1 minuut door.

Willem

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.