Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › Piepend geluid van rechtsvoor bij linksaf slaan
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2016 om 12:48 #17276268
Goedemiddag,
Als ik met mijn Zafira B een bocht naar links maak hoor ik van rechtsvoor een piep komen. Het piepende geluid wordt harder en achter gelijk aan de rotatiesnelheid van het wiel. Ook als ik licht remmend de bocht door ga hoor ik dezelfde piep (het is dus niet een aanlopend remblok).
Verder zien de ashoezen er nog goed uit en is er visueel niets mis. Wie heeft een idee? Lager/Homokineet?
Bedankt!
17 april 2016 om 15:04 #18316892Heb je ook de indicatorplaatjes gecontroleerd die evt op de remblokken zitten? Een ankerplaat die tegen de schijf aan hangt?
17 april 2016 om 20:00 #18316893Lijkt mij inderdaad ook de metalen slijtage indicator van het remblok wat tegen de rand van de schijf komt.
18 april 2016 om 06:39 #18316894Daar zal ik vanmiddag eens naar kijken. Ik acht die kans echter niet zo groot aangezien schijven en blokken er pas 10.000KM opzitten. Ik laat het nog weten.
19 april 2016 om 06:53 #18316895Goedemorgen,
Zoals verwacht zien de blokken er nog zowat nieuw uit, inclusief de indicatoren. Wat kan dit anders zijn?
Bedankt.
20 april 2016 om 11:39 #18316896Auto voor op krikken en dan met de hand de banden draaien kijken of je nu goed kunt horen waar het geluid precies vandaan komt.
Heb zelf vorige jaar met mijn Zafira A een probleem gehad van een zeer irritant geluid tijdens het rijden op de snelweg. We dachten zeker te horen dat het geluid van rechtvoor zou komen. Blijkt achteraf het geluid van rechts achter af te komen. Was 1 pen die op de remblauw zit krom waardoor de remklauw niet meer 100% terug ging. Gelukkig is dit inmiddels opgelost.
Succes met jouw probleem.
21 april 2016 om 17:08 #18316897AnoniemLid sinds:
1 January 1970Goedenavond, net nieuw hier maar hoop te kunnen helpen, heb weinig verstand van namen van onderdelen dus vergeef me:)
Toevallig had ik dit ook een aantal weken lang. Nadat de auto op de brug stond, zag ik dat er een soort van ijzeren plaatje tegen de remschijf aanliep. Deze zit onder de stuurstang. Normaal zit er ongeveer een cm ruimte tussen dit plaatje en de schijf, in mijn geval niet en daar kwam het ijzingwekkende schrille geluid vandaan als je door de bocht ging. Plaatje kan gewoon terug gebogen worden. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.