Piepen voorwiel

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Piepen voorwiel

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17249259
    Vbootje
      Lid sinds:
      2 August 2010

      Beste forumleden,

      Sinds kort heb ik een piepend geluid bij mijn linker voorwiel. Het is niet constant, het is af en toe. Wanneer ik naar rechts stuur heb ik het het meeste en af en toe als ik gewoon rechtdoor rijd. Het is echt een metaal op metaal geluid.

      Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn

      Grt
      Vincent

      #18033431
      sh93
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 September 2011

        remblokjes

        #18033432
        Botho
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2009

          remblokken zijn op…

          #18033433
          Vbootje
            Lid sinds:
            2 August 2010

            Ik ben vandaag naar de garage geweest om het te laten controleren. De remblokken en schijven zijn nog goed, hebben jullie nog andere suggesties wat het kan zijn. Het is niet constant, maar wanneer ik het heb word ik er helemaal gek van….

            #18033434
            Lemmens
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 October 2005

              Had hetzelfde probleem met mijn linker achterwiel. Achter waren de blokken en schijven ook nog goed, bleek gewoon vuil (;ees: remstof) tussen te zitten. Doordat de blokjes niet goed op en neer konden ging dat wel eens piepen. Even de blokjes goed gangbaar maken en je probleem is waarschijnlijk opgelost. :)

              Quick & dirty methode: pak een bus remmenreiniger en spuit even de zooi schoon. Met wat geluk is je gepiep dan al over. Anders toch even goed schoonmaken.

              #18033435
              dappie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 July 2008

                misschien loopt de ijzeren plaat lichtjes aan achter je rem-schijf, dat heb ik ook wel eens gehad.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.