Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Phyxius GSI Tuning Projekt: Astra GSI C20ne -> Xe -> L
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2009 om 20:41 #17211643
Zo ff een projektje tussendoor.. een auto die ik al vaker voorzien heb van een andere motor..
aangezien de vorige ombouwen alleen op papier foto`s staan zal alleen van de laatste ombouw hier foto`s
te zien zijn.. het gaat hier om een originele nederlandse astra GSI geleverd in 1993 met een C20NE
aangekocht door een vriend van me in het jaar 2000 van eerste eigenaar die hem had ingeruilt bij een opel dealer
2 jaar later is de GSI voorzien van een costcast C20XE van een kadett GSI.. motor heeft altijd top gelopen..
in 2005 werd er een calibra turbo aangekocht en gesloopt voor de motor.. motor had weinig gelopen en een koprevisie
gehad nadat waarschijnlijk de koppakking het begeven had..
in 2006 en 2007 is stukje bij beetje aan de C20LET gewerkt om hem te voorzien van kleur en pakkingen..
laatste week juli had ik een weekje vrij dus ideaal om te gaan bouwen.. hier dus een kort projekt want erg veel werk
is t niet zeker niet met 2 man en genoeg ervaring..
en hij moest eigenlijk klaar voor sevenum.. althans lopend want de afwerking mag hij lekker zelf doen.. :P
en dat is gelukt.. hij stond er en liep erg mooi..
hier de eerste reeks foto`s..
astra gsi c20xe
de c20xe
overbodige onderdelen..
de jong zelf beetje aan t werk..
costcast c20xe
zeer frisse C20LET!! inlaat nokkenas c20xe, Z20let injectoren,Irmscher aanzuighoed etc..
zo half erin..
en helemaal erin..
zo de rest van de foto`s komen de komende week..
24 augustus 2009 om 20:44 #17515473looking good :wors
24 augustus 2009 om 20:50 #17515474Er gebeuren leuke dingen hier in het zuiden:thumbup:thumbup
24 augustus 2009 om 21:10 #17515475mooi man
blokkie zag er echt netjes uit
24 augustus 2009 om 22:17 #17515476Mooi project Erik ! :thumbup
Je bent lekker bezig.Trouwens, die eigenaar, die komt me bekend voor.
Was hij er nou de laatste keer bij ?Niet wat meer foto’s van de wagen ? Een nog aardige nette rode Astra voorzover te beoordelen.
Zeker van een rode is het van belang dat lak niet te faal is bijv.
‘Mooie rode’ om het zo maar te zeggen worden schaars. :jerryBlijft een van de gavere kleuren voor een Astra GSI vind ik namelijk.
Past een GSI erg goed.26 augustus 2009 om 18:11 #17515477Ik heb hem geloof ik net zien rijden kan dat?:P
Reed Maastricht binnen vanuit Cadier en Keer.
Rode GSI met een dikke intercoolerking:26 augustus 2009 om 21:33 #17515478@ jerremy : nou de auto is nog redelijk rood, maar er zit toch al redelijk roest aan de karrosserie..
maar omdat de motor hier lang gelegen heeft wilde ik hem eigenlijk uit de voeten hebben en hem
dus verteld dat ik hem nu wilde inbouwen.. heb ik weer wat ruimte :D
@ tommy666 : ja dat kan heel goed.. kwam vanavond ff langs om hem uit te lezen.. motormanagment lampje
bleef branden.. blijkt dat de eerste versnellingsherkenning ingeschakelt bleef.. konden niet uitlezen met
lopende motor vanwege de EDS chips dus ff ecu van mij erin geprikt.. nu werkte alles normaal en bleef
lampje uit.. dus de schakelaar werkt.. nog ff kijken of het aan de EDS ecu ligt..
28 augustus 2009 om 18:42 #17515479netjes bezig gweest zo dan:D
zal ook wel leuk lopen ook:)inderdaad leuke dingen omgeving maastricht:D
groeten Twan
28 augustus 2009 om 20:22 #17515480Na het blok bevestigd te hebben begonnen met het passend maken van de radiateur..
aluminium versie van een C20LET radiateur die ik zelf ook in de Turbo heb..
zeer tevreden over deze radiateur.. koelt geweldig goed..
zelfs nog iets dikker als die van een C20LET dat als nadeel de plaatsing voor de turbo..
maar ach alles is te maken..
plaatsing van de radiateur..
ook de oliekoeler moeten verplaatsen.. i.v.m de intercooler moet de oliekoeler wat verder naar binnen geplaats.. gaat allemaal net..
past perfekt..
foto van onder.. plaatsing van ventilator en stuurbekrachtigings leiding..
ff passen en meten omdat de pomp op een multiriem turbo blok stuk hoger zit als bij een C20XE
met v-snaar..
onderkant met gedeelde as..
bovenkant.. ff niet op de vingervlekken letten :P
en dan de plaatsing van de intercooler.. zelfde maat als bij mijn Kadett Turbo..
bleek later toch aan de grote kant.. omdat de bumper van een astra onder terug naar binnen loopt..
dan maar wat meer zagen..
eerst ff uitmeten en dan bevestigen..
front aanzicht
zo de laatste foto is van de eerste keer starten.. de turbo ff direkt kort gesloten op de inlaat..
zonder intercooler.. wilde ff testen of ie goed liep.. maar loopt perfekt.. klein koelvloeistof lekkage maar was zo gemaakt..
heeft al met al 1 week geduurd.. nu nog ff de afwerking en dan is er weer iemand blij met zijn Astra Turbo..
zo de rest van de foto`s komt er nog aan..
31 augustus 2009 om 20:18 #17515481Aangezien de remblokken voor slecht waren hebben we deze maar vervangen..
ook is de astra nu voorzien van nieuwe gevlochten remslangen..
hier nog wat foto`s
ook de green filter is binnen en gemonteerd.. van een calibra V6
Het buizen systeem voor de turbo/intercooler is nu ook klaar en afgelast..
ziet er goed uit en past perfekt..
de buizen 60mm rvs
intercooler permanent bevestigd
buizen montage
andere kant ook
montage boven.. past perfekt, raakt nergens..
totaal beeld zonder bumper
en met de bumper.. (beetje krap)
de hele zooi op sevenum..
zo dat was dan de bouw van een astra turbo.. alles bij elkaar 3 weken bouwtijd..
inclusief 10 dagen niks doen ivm wachten op onderdelen..
de rest van de afwerking is voor de eigenaar zelf..
want heb hier nog zat te doen..
31 augustus 2009 om 20:27 #17515482:thumbup leuk gedaan
31 augustus 2009 om 21:19 #17515483Gezien op t treffen. Erg leuk project!
Sjupke`
31 augustus 2009 om 22:49 #17515484Zo dan!! Dat is rap gedaan! En mooi dat je zelf de intercoolerbuizen zelf gelast hebt! :wors
Nice astra geworden!!:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.