Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2009 om 19:01 #17473649
dat is zeker leuk speelgoed:P
10 juni 2009 om 19:47 #17473650Aangezien de linkerdeur van de GSI niet helemaal top is moet deze maar eens uit elkaar..
de deur sluit zeer slecht, er rammelt iets in de deur, er lekt water langs het deurpaneel, en het raam
gaat maar 3/4 open.. tijd voor een onderzoek.. :P
eerst maar eens het slecht sluiten.. oorzaak snel gevonden en verholpen
roest :hmmz
de oorzaak.. gelukkig zat nieuwe op voorraad..
deurpaneel verwijder, zat al half los, rammel werd veroorzaakt door een los liggende geleider..
onderste stuk van de geleider langs het deurslot zit normaal geschroefd en vastgeschoven deze
lag nu los onder in de deur en nergens geen schroeven te bekennen :wtf
nu gaat de ruit ook weer helemaal open.. mooi..
Tussen het deurpaneel en de deur hoort een folie te zitten om het water buiten te houden..
folie was verdwenen.. dus zelf nieuwe gemaakt en op maat gesneden
deurpaneel maar met alle schroeven bevestigd, handiger als je de deur dicht moet doen..
ik had geen radio meer op voorraad dus maar een nieuwe gehaald samen met speakers..
de pioneer
Plus punt in deze kadett is dat er een dikke MDF hoedenplank in lag van 3 cm dik met
originele look.. dus de speakers waren zo gemonteerd..
geluid is erg goed.. niet verwacht!! omdat ik geen ervaring had met pioneer..maar moet zeggen
het stelt niet teleur..
ook de motorafdekking die ik bij Penta Racing heb kunnen kopen is terug van de spuiter..
zelfde man die in mijn eerste projekt de lexmaul en zo had gespoten..
heeft zelfs de kap op verschillende laatsen bij gewerkt.. ziet er erg goed uit..
mijn dank is dus groot.. om dit soort projekten te doen heb ik geduld zat..
maar dat schuren en spuiten.. echt niet.. blij dat hij het doet.. :D
alleen het middenbalkje wil ik nog iets mee.. maar nog ff geen idee.. komt wel..
de afdekking
nieuwe motorruimte
nou word t tijd voor nog wat meer testritjes want er bevallen me nog een aantal dingen
helemaal niet.. en dus weer verbeteren…
10 juni 2009 om 19:53 #17473651ziet er mooi uit zo
wat heb je voor folie gebruikt
t middenbalkje word bij de mijne ook veranderd
maat k een spiegel in met kadett V6 er in gegraveerd
10 juni 2009 om 19:59 #17473652:thumbup:wors:wors
ziet er super uit!!!
10 juni 2009 om 20:05 #17473653ziet er goed uit(Y)
10 juni 2009 om 20:12 #17473654nette auto!
11 juni 2009 om 07:23 #17473655Lekker bezig daarzo :wub
12 juni 2009 om 11:00 #17473656netjes allemaal :thumbup
21 juni 2009 om 09:32 #17473657Aangezien de ophanging van de GSI erg slap is en dus niet lekker stuurt/spoort
gaan we deze maar eens aanpakken.. eerst maar eens wat spullen bestellen..
oude 16v draagarmen heb ik zat dus we kunnen een set vooraf prepareren..
hier de onderdelen..
powerflex bussen
oude draagarmen van een GSI 16v
aangezien die rubbers vastgerot zitten in de arm samen met de bouten de hele zooi er maar
vanaf gezaagd. klinknagels van de fusee kogels waren er snel uit maar de rubber door de draagarm
was wel een probleem.. wat zit die zooi vast.. maar ach na 20 jaar mag dat ook wel
de ge-upgrade draagarmen
ook lekt er een van de aandrijfas keerringen in de f28.. we hebben wel het afdekplaatje omgezet
van een f20 maar de keerring niet vervangen toen hij omgebouwd werd op voorwielaandrijving..
dus nu maar ff doen
ook de stabilisator armen maar vervangen
komende week de spullen maar eens monteren en de auto laten uitlijnen..
ook komen er voorlopig andere velgen op de GSI.. van de 17ers die er nu opzitten zijn 2 velgen krom
en er zijn 3 banden met hoogteslag in.. zijn van die extreem goedkope kutbanden die vrij nieuw zijn
maar hoogteslag hebben,das niet normaal.. :thumbdown:thumbdown
dus eraf met die zooi.. is niet normaal mee te rijden.. ook moeten de wiellagers voor vervangen worden
want die zijn ook zeer slecht.. degene die deze kadett een half jaar geleden apk gekeurd heeft
mag blij zijn dat ie geen steekproef kreeg.. anders was ie zijn erkenning waarschijnlijk kwijt geweest..
21 juni 2009 om 09:46 #17473658Mooi bezig!
21 juni 2009 om 12:41 #17473659is weer netjes zeg
echt super werk
:thumbup:thumbup
21 juni 2009 om 12:55 #17473660Netjes idd..
Veel nieuwe spullen erop. Echt keurig !!
Blijf dit nauwgezet volgen. :thumbup
28 juni 2009 om 08:51 #17473661Als eerste gaan de stuurkogels vervangen worden.. rv is kapot en lv duurt niet lang meer..
en dit soort spullen kost toch bijna niks dus alles nieuw
het gereedschap
de oude draagarmen.. ooit voor revisie bruikbaar
oude keerring eruit
en na wat ellende de nieuwe erin..
zijn we eindelijk van die vervelende lekkage af.. en zo ziet het uit als alles gemonteerd is
draagarmen onder spanning vastgedraait.. nu hopen dat de wegligging is wat t moet zijn
ook zijn de nieuwe wiellagers gemonteerd..
ook de voor remmen waren op.. en goeie remmen zijn toch wel fijn..
foto voor :
foto na:
Nou nog een nieuwe set velgen monteren.. ook heb ik het schakelmechanisme aangepast
omdat hier ondanks de nieuwe bussen nog wat veel speling op zat.. de F28 schakelt wat moeilijk
in de eerste versnelling.. maar dat heeft deze bak altijd al een beetje gehad..
dus hoop dat de aanpassingen geholpen hebben..
weer tijd voor wat proefritten..
28 juni 2009 om 10:31 #17473662is weer netjes :P
:wors
28 juni 2009 om 10:59 #17473663origineel gepost door gsi-maffia
de F28 schakelt wat moeilijkin de eerste versnelling.. maar dat heeft deze bak altijd al een beetje gehad..
dat ken ik.
Zo’n bak heb ik ook. Heb ik als letterlijk NIEUWE F28 gekocht. (!)Hij gaat alleen niet in ze 1e versnelling… :thumbdown :thumbdown
5 juli 2009 om 07:56 #17473664zat ffies je foto s te kijken
zag dat je verkeerd kapje op de f28 hebt
is van een f20 oid denk ik
5 juli 2009 om 19:01 #17473665origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door gsi-maffia
de F28 schakelt wat moeilijkin de eerste versnelling.. maar dat heeft deze bak altijd al een beetje gehad..
dat ken ik.
Zo’n bak heb ik ook. Heb ik als letterlijk NIEUWE F28 gekocht. (!)Hij gaat alleen niet in ze 1e versnelling… :thumbdown :thumbdown
hey ja je weet die f28 van mij en die van jou komen uit hetzelfde nest..
want die wat ik nou onder de v6 heb is niet de gerviseerde die eerder in dit topic staat maar een die
ik in 2003 nieuw gekocht heb.. komen alle 3 uit frankrijk en waren alle 3 gloednieuw..
heb ze zelf zien binnenkomen.. maar alle 3 problemen met de eerste versnelling.. heb nu het schakel mechanisme aangepast
maar heeft soms nog steeds problemen met de 1e versnelling te schakelen.. als ie goed warm is dan gaat t gewoon goed..
@ JBL-freak.. idd goed gezien heb er een van een F20 aangepast om eronder te krijgen want
meestal als ik die bakken koop zijn die plaatjes er niet bij.. heb er geen meer :(
5 juli 2009 om 19:32 #17473666check ffies henny boomkamp
die had er voor mij ook nog een
5 juli 2009 om 19:36 #17473667Je bent flink bezig, netjes! Mooi om te zien hoe alles weer wordt zoals het hoort.
groeten Jeff
10 juli 2009 om 18:03 #17473668hey
goed bezig man.
waar heb je die poly bussen voor de vooras vandaan, en wat kost dat nog.
wil ze er bij mij ook onder maken.groeten.
10 juli 2009 om 19:56 #17473669deze kan je gewoon halen bij biesheuvel of the autosportcompanyking:
10 juli 2009 om 20:02 #17473670origineel gepost door kadett4x4
hey
goed bezig man.
waar heb je die poly bussen voor de vooras vandaan, en wat kost dat nog.
wil ze er bij mij ook onder maken.groeten.
heb ze via ebay duitsland besteld.. bij dutch power trading kosten ze 85 euro per 2 dacht ik..
had ze nu alle 4 voor 107 met verzendkosten.. :)
10 juli 2009 om 22:55 #17473671Zijn dat Powerflex bussen Erik ? Aan de kleur te zien wel..
Niet te duur dan denk voor de geld.Heb er zelf toen voor me Astra F rondom gehaald bij Biesheuvel Motorsport in Nieuwendijk, maar die waren nog knap prijzig.
Wel goed spul trouwens dat Powerflex volgens mij.Van die F28, idd dat is waar, dat had je me nog verteld destijds !
12 juli 2009 om 10:07 #17473672ja dat zijn idd powerflex bussen.. had hier in nederland gekeken voor die bussen
maar hier ligt de prijs idd erg hoog.. duitsland waren ze veel goedkoper..
ga je ze in je nieuwe astra ook gebruiken.. hoe waren je bevindingen??
12 juli 2009 om 15:21 #17473673Ja, had ze op me laatste Astra wel zitten. Alleen vóór.
Alleen bij de ombouw van die auto zijn er twee verschillende draagarmen om e.o.a. reden op gekomen. Passing van die ene draag arm verschilde enorm tov die andere (orginele). Dat merkte ik vooral met monteren van die bussen. ene kant gingen ze er zo in, andere kant was stuk lastiger. Maar goed, merkte het verschil wel. absoluut. Hoewel ik denk dat 2 verschillende draagarmen, en soepveren/demper combi wat voordelen van die bussen weer te niet doen.. :sleeping Alleen achter had ik ze niet.. Ja in de doosjes in me kast hier. :D
Op me huidige Astra gaan ze absoluut komen ja.. :thumbup
Nog vorderingen rond de Kadett V6 ? :kewlpics
greetz.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.