Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2009 om 09:57 #17473599
Ah dit is natuurlijk het mooiste, nu komt alles bij elkaar.
Wordt ie nog overgespoten of alleen bijgewerkt?20 mei 2009 om 19:16 #17473600ben me eigenlijk nog aan t bedenken wat ik met de buitenkant moet..
heb nog 2 uitbouwsets liggen of hij word nu gewoon een andere kleur..
ben er nog niet uit.. maar eerst eens fatsoenlijk lopen..
20 mei 2009 om 20:05 #17473601Ook wel gaaf als ‘ie gewoon ‘standaard’ blijft van buiten, des te gaver als ie dan wegtrekt :wors maar da’s mijn mening
Maar keep up the good work :thumbup
20 mei 2009 om 22:26 #17473602ziet er weer goed uit hoor. 1 vraagje, Heb je nu ook een thermostaat tussen de olie koeler zitten?
Opwarm effect van warmtewisselaar heb je nu niet meer. Maar de olie word al direct gekoeld. dus zal het anders een stuk langer duren voordat de motorolie op temperatuur is.
Mvg mathijs
21 mei 2009 om 20:46 #17473603hey mathijs alles ok? ik wilde er wel een tussenzetten maar dan liepen de leidingen te kort langs het
spruitstuk.. je hebt wel gelijk met je opwarming waar de wisselaar voor zorgt.. zal ik wat langer
moeten wachten voordat we alle pk`s kunnen benutten.. eens kijken of ik daar toch nog iets
op kan verzinnen.. jij nog geen problemen met de wisselaar?.. of heb je deze (wijselijk) vervangen?
22 mei 2009 om 05:02 #17473604gaat direct een nieuwe op. zag er nog wel goed uit. maar heb geen zin om later alles weer open te moeten halen.
volgens mij had je van mocal thermostaten die je tussen de leiding in kan plaatsen. dat zou kwa ruimte volgens mij wel moeten passen.
Hier trouwens foto’s van die bus om een gedeelde as te kunnen plaatsen:
23 mei 2009 om 17:19 #17473605hey das idd mooi spul.. hoeft kwa trekkracht nu nog niet echt maar als er ooit een 3.0 of 3.2
in komt is dat wel wenselijk.. wat voor steun is dat die je gebruikt.?. ziet heel anders uit als wat
ik gebruik bij de turbo ombouws.. en die bus laat je die zelf draaien of koop je hem?
24 mei 2009 om 06:40 #17473606die bus heb ik zelf laten draaien. moet een dikte tussen komen van 2.38cm. Tegenwoordig ook bij m-smeg tekoop.
daarnaast is deze steun voor een v6. die van een let past niet.
24 mei 2009 om 16:56 #17473607aangezien ik de komplete vloermat heb moeten weggooien omdat deze
ernstig vervuilt was.. moet er natuurlijk iets nieuws komen.. ik wilde er toch een
volledig zwart interieur in hebben dus ff een zwarte vloermat van de zolder gehaald
en deze schoongespoten en te drogen gelegd in de zon..
voorste gedeelte
ook worden de achterlichten vervangen en nog meer spullen van de zolder gehaald..
lag er al meerdere jaren, komt t eindelijk van pas..
irmscher smoke licht.. zijn toch veel mooier dan die imitatie dingen..
en de irmscher smoke tussenplaat..
de auto hebben we de eerste dag dat ik m kocht al kompleet gestript van binnen ivm
waterlekkages.. deze is dus leeg van binnen..
dus samen met frenkie van t forum na de lekkages gezocht.. hij erin en ik de slang erop..
de bekende lekken.. langs de deur panelen.. dus hier nog wat aan doen..
samen met frenkie het interieur van de GSI weer gemonteerd..
andere kant..
de vorige eigenaar wilde ook graag een carkit in de auto.. maar montage is niet zo makkelijk..
ach ja beter door t klokje dan door t dashboard.. klokjes genoeg :P
aangezien ik dit stuur om te :cry vind en die analoge teller helemaal word de hele zooi
eruit gehaald en de auto voorzien van een origineel GSI stuur en een digitale teller..
aangezien de F28 al is aangepast voor een digitale teller met tandwiel en pulsgever zit
daar ook geen probleem..
dit is wat er inzat :cry :puke
dit gaan we snel veranderen want t lijkt nergens op..
de soldeerbout maar alvast warm stoken..
24 mei 2009 om 20:39 #17473608voor de deuren weet ik mooie rubbers
op een nexia zitten nog extra rubbers er tussen
hierbij bedoel ik tussen de bovenkan van de deur en t chassis
ze zitten op t chassis geplakt
misschien is t een idee voor je
de vectra teller kan echt niet zeg :thumbdown digi er weer in
alleen jammer dat een digi op een v6 2000 toeren stationair aangeeft
kan je misschien met de tech oid veranderen
verder word ie wel weer netjes
25 mei 2009 om 09:13 #17473609Mooi interieur verder! :thumbup
Die Irmscher spullen zijn ook gaaf :P
25 mei 2009 om 10:53 #17473610heb net je topic ff zitten lezen
super werk dat je hem weer netjes maakt
maar je heb een foutje gemaakt met je uitlaattussen de downpijp van de voorste cilinderkop en die van de achterste cilinderkop hoort nog een flex stuk
ander krijg je spanning in je uitlaat gedeelteen volgens mij heb je ook een verkeerde dynamo er op zitten
25 mei 2009 om 12:00 #17473611Heb ook net je topic ff vanaf het begin zitten volgen, mooi werk dat je bezig bent!
Maar heb paar vraagjes :P, die waterlekkages, gwn de tuinslang erover en kijke waar het lekt?
Hoe maak je die dan? Meestal langs de deuren dan?Grtz
25 mei 2009 om 17:27 #17473612origineel gepost door syl-astra
heb net je topic ff zitten lezen
super werk dat je hem weer netjes maakt
maar je heb een foutje gemaakt met je uitlaattussen de downpijp van de voorste cilinderkop en die van de achterste cilinderkop hoort nog een flex stuk
ander krijg je spanning in je uitlaat gedeelteen volgens mij heb je ook een verkeerde dynamo er op zitten
@syl-astra
als je het topic goed gelezen hebt kon je zien dat @ rally astra en @bug killer hem dat ook al gezegd hebben. en dat , dat nog komen gaat:vertagen @Kadett 1.5-TD 4Deurs . hij lekte tussen de deupaneelen en de deur, daar zit normaal dat plastic plak papier tussen.dat houd het water buiten. bij deze was dit dus weg:swear
25 mei 2009 om 18:04 #17473613en @Kadett 1.5-TD 4Deurs . hij lekte tussen de deupaneelen en de deur, daar zit normaal dat plastic plak papier tussen.dat houd het water buiten. bij deze was dit dus weg:swear
[/quote]
Ok, moet ik onthouden dat ik die ZKR! terugzet :P
Alvast bedankt25 mei 2009 om 21:06 #17473614Begint ergens op te lijken! :wors
Goed bezig man … :thumbup
26 mei 2009 om 19:34 #17473615haha ik zie dat frenkie al t antwoord gegeven heeft op jullie vragen..
goed werk frenkie.. bedankt voor jullie reacties..
word tijd dat er ook eens wat GSI`s gered worden ipv allemaal
gesloopt of verkocht..
26 mei 2009 om 19:50 #17473616ben je geen flex stuk vergeten in je uitlaat ???
je weet wel tussen de downpijp van de voorste cilinderkop en die van de achterste cilinderkop :jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
27 mei 2009 om 08:06 #17473617Jullie maken allemaal een fout, het is tusen de voorpijp en spruitstuk en geen downpipe :jerry:jerry
Voorbeeldje..
27 mei 2009 om 16:11 #17473618hey heb je daar een flexibel stuk zitten??
waarom zegt nou niemand wat?? :jerry
@ jbl freak.. voor die toerenteller heb ik al een stukje
elektronica liggen dat de pulsen omzet 1 : 0,667.
werkt redelijk goed..
27 mei 2009 om 18:23 #17473619hij wel weer haha
k laat mijne omzetten (vectra 2000 digi)
27 mei 2009 om 19:48 #17473620das een dure digi.. wees er maar zuinig op..
kun je die omzetten met de tech??
vriend van me heeft m in zijn astra turbo.. mooi spul :)
28 mei 2009 om 19:21 #17473621volgens hennie boomkamp is ie om te zetten met de tech dus ben benieuwd :P
staat netjes in me astra G dash wil nog wel eens zo n digi er bij voor reserve
29 mei 2009 om 18:27 #17473622ok de oude rommel eruit.. en wat treffen we aan??
wirwar van kabels en gesloopte stekkers en zelf getrokken draden.. mooie brandhaardjes zijn dat..
alle kabels los gemaakt en op kleur per stekker gesorteerd voor de digi dash..
de ravage..
paar uur en nieuwe stekkers later..
zo das weer GSI waardig,ook kilometerstand van de oude klok erin gezet
en met origineel stuur.. :thumbup
wie ooit de analoge teller heeft aangesloten weet ik niet.. maar ik miste toch een aantal signalen waarvan een als afkeur was..
dus dat snap ik ook niet zo goed..ik miste: draad voor t motormanagement lampje,draad voor het handrem signaal
last but not least : draad voor abs waarschuwingslampje.. dit werkte dus niet.. das toch echt afkeur in nl
ok het nieuwe totaalplaatje.. ziet er toch al stukken beter uit..
zo nou met frenkie van t forum de auto van t weekend eens goed poetsen
en dan staat er al een heel andere GSI als toen ik hem kocht..
ok nog nieuw radiootje en speakers.. wat erin wilde hij terug hebben
en das maar goed ook.. :P
29 mei 2009 om 19:09 #17473623Heel mooi bezig, echt waar! :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.