Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2009 om 12:03 #17473574
Erg goed bezig nederland wordt weer een mooie GSI rijker:agent
7 mei 2009 om 16:58 #17473575zo het spruitstuk heb ik af gemaakt.. daar ik nog geen 2e flexibel stuk had zit dit er
tussen de cilinderbanken ff niet in.. maar het komt nog..
eerst de 2e downpipe gemaakt.. zodat ik de positie kan bepalen van de andere buis
1e buis verlengd..
nu een t-stuk maken.. aangezien mijn laservaring nog niet zo hoog is maar eens wat oefenen..
nu de 2 delen aan elkaar.. en dan zo dat ie niet vervormt en ook direkt weer past als ie eraf moet..
langzaam word t wat.. zo en aflassen..
dan is ie nu van 2x50mm naar 1x 65 mm.. mooi voor de groep A
past perfekt..
Zo nu nog de lambdasonde en een flexibel stuk voor..
dan is dit ook weer gedaan..
ben al begonnen met het passen van een radiateur van een calibra turbo..
aangezien de 16v radiateur die erin zat aan 6 kanten lekte.. beetje meer koeling is nooit weg.
nu de bovenste steunen voor de radiateur gemaakt zijn kan ik beginnen met de externe oliekoeler..
aangezien de warmtewisselaars van deze motoren nogal vaak de geest geven ga ik deze afkoppelen
en een externe oliekoeler van een GSI C20XE aansluiten..
hier ff de positie bepalen en direkt hangen..
oliekoeler hangt en natuurlijk nieuwe oliefilter
leidingen afgekoppeld en aangesloten op de slangen.. leidingen die verder naar de wisselaar
gaan eerst leeggeblazen en daarna afgedopt.. werkt misschien niet zo goed als de originele
warmtewisselaar maar heb ik wel geen olie in de koelvloeistof..
nu deze ook zit moet ik gaan beginnen met de nieuwe demontabele frontbalk..
eerst wat rvs halen en we kunnen los..
7 mei 2009 om 17:01 #17473576netjes toch?
gaat helemaal goedkomen met deze dett.7 mei 2009 om 17:40 #17473577:wors:wors:wors:wors:wors
heel mooi!!!!!
7 mei 2009 om 18:31 #17473578dank jullie wel voor de reacties..
@ corsa racer.. als ik me niet vergis had jij vroeger een witte kadett GT
en een rode corsa GSI met sticker op achterraam..
als dat zo is heb ik toch de goede persoon voor me.. ;)
7 mei 2009 om 18:38 #17473579Ziet er gaaf uit man, ik zou alleen de voorpijp van de voorste cilinderbank iets anders laten lopen!
7 mei 2009 om 18:41 #17473580origineel gepost door gsi-maffia
dank jullie wel voor de reacties..@ corsa racer.. als ik me niet vergis had jij vroeger een witte kadett GT
en een rode corsa GSI met sticker op achterraam..
als dat zo is heb ik toch de goede persoon voor me.. ;)
hahaha helemaal goed, naja bijna goed de rooie corsa was geen gsi maar een X14XE die door dbilas onderhanden is genomen:D
-offtopic
dit was mijn kadett
dit was mijn vorige corsa
en dit is mijn huidige corsa
7 mei 2009 om 19:38 #17473581t ziet er netjes uit
alleen een orginele van een v6 past goed onder een kadett hoor
t enige wat je moet aanpassen is is bij t laatste flexstuk dat komt niet helemaal in t midden uit
een oliekoeler van een dett wilde ik ook gaan gebruiken ivm de warmte wisselaar
verder netjes werk hoor
was k ook maar zo ver met me nieuwe carros
8 mei 2009 om 17:27 #17473582origineel gepost door Sonador
Ziet er gaaf uit man, ik zou alleen de voorpijp van de voorste cilinderbank iets anders laten lopen!hey ja vertel me jou mening..
daar zijn deze topics toch voor niet? ;)
8 mei 2009 om 20:12 #17473583Waar zijn deze topics wel voor dan?
Om veren in iedereens kont te stoppen?? :P
8 mei 2009 om 20:26 #17473584@corsaracer
dat witte kadettje van jou heb ik regelmatig gezien toen ik nog bij de morgenzon ging stappen! dat was een 1.8 of nie?
pff dat is alweer langgeledenen dit v6 project gaat ook weer helemal goed komen!
9 mei 2009 om 16:28 #17473585hahaha nee staat misschien beetje raar omschreven maar ik bedoelde
eigenlijk dat ik graag van je geweten had hoe jij hem dan zou maken..
ben allang blij als mensen met me meedenken en me hun
meningen vertellen..
9 mei 2009 om 16:40 #17473586-offtopic
origineel gepost door gsipiloot
@corsaracer
dat witte kadettje van jou heb ik regelmatig gezien toen ik nog bij de morgenzon ging stappen! dat was een 1.8 of nie?
pff dat is alweer langgeledenen dit v6 project gaat ook weer helemal goed komen!
de morgenzon???? geen idee waar dat is….
wat wel kan is de peppermill, daar was ik ongeveer elke week te vinden haha vroeger….
en ja was idd een 1.8 op het laatst
9 mei 2009 om 18:40 #17473587origineel gepost door gsi-maffia
hahaha nee staat misschien beetje raar omschreven maar ik bedoeldeeigenlijk dat ik graag van je geweten had hoe jij hem dan zou maken..
ben allang blij als mensen met me meedenken en me hun
meningen vertellen..
Sorry was met verkeerde been uit bed gestapt.
Ik zou proberen om meer bodemvrijheid te creeren, want zoals je hem nu hebt kan hij welleens een hobbeltje tegenkomen. Zou hem dichter bij het blok proberen te houden, beetje lastig om uit te leggen via een forum.
Probeer wel een tekeningetje te maken. :cool:10 mei 2009 om 19:50 #17473588hahaha tja gebeurd ons allemaal.. met het spruitstuk komt wel goed
want de auto ligt niet zo laag met die 17ers,en de voorpijpen van de turbo`s zijn
dikker en komen meestal lager uit, daar nog geen problemen mee gehad.. komt goed ;)
ga beginnen met de frontbalk.. toen ik de oude eruit geslepen hadden omdat ie krom
was en rot ging het blok er veel makkelijker in.. dus een demontabele gaan we maken
ook makkelijk om de radiateur uit te bouwen.. slangen los en kompleet met fan laten zakken.
eerst wat rvs strip gehaald van 6mm dik en 15 cm breed.. moet goed zijn
natuurlijk ook wat rvs bouten en moeren om het geheel in elkaar te schroeven..
dus rv begonnen en de eerste stukken gelast en geboort..
nog niet aflassen want eerst moet t waterpas, zodat de radiateur ook recht staat..
waterpas erop en wat verzwarende elementen om het waterpas te krijgen.. :P
zo ook lv afgelast en vastgeschroefd.. past zeer mooi..
frontbalk klaar en bevestigingspunten gelast.. radiateur en stuurbekrachtigings leiding gemonteerd
nu de ventilator.. deze zit vrij kort op de uitlaat dus heb ik er een gepakt van een c20xe
en de binnenventilator vervangen van een plastik naar een ijzeren ventilator..
om problemen te voorkomen met warmte..
hier zicht van links voor achter de bumper.. ook de koelvloeistof slang verlengd
om hem in het goede pad te leggen.. oude schuurde langs de F28 en was gewoon gaar..
ook is gelukkig het inlaatspruitstuk ontdaan van die misselijk kleur en door een vriend van mij,
die ook in mijn eerst getoonde projekt de lexmaul van de turbo heeft gespoten,voorzien van een nieuwe
kleur.. veel beter voor deze motor.. :wub
het begint er al op te lijken..
gasklep en traction control klep goed schoongemaakt (was wel nodig) en met nieuwe pakkingen
zonder de kilo`s vloeibaar pakking gemonteerd..
delen gemonteerd.. dus ook een nieuwe koelvloeistofvat en de slangen allemaal nieuw..
oude koelvloeistof reservoir was donker bruin.. waarschijnlijk nog de eerste van de fabriek :thumbdown
dus we gaan de goede kant op..
nog ff.. :D
10 mei 2009 om 21:26 #17473589Ziet er allemaal netjes uit. Laat je die front balk zo? Of zet je er nog op een strip op om torderen te verminderen?
Verder zie ik dat er een moer tussen de verbinding zit laat je deze zitten? Dit omdat twee platen op elkaar en dan vastgebout veel meer krachten kan weer staan.
Je hebt wel allemaal leuke projecten:thumbup
11 mei 2009 om 10:40 #17473590precies, dat wilde ik zeggen.
pas het liever aan met een hoekprofiel of nog steviger met een u profiel.
en carro ring
:thumbup11 mei 2009 om 14:12 #17473591maar waterpas?
staat je brug waterpas en je auto dan ook
als dat niet zo is heeft een waterpas weinig nut
verders is t wel netjes zo :thumbup
11 mei 2009 om 16:16 #17473592hey ja denken jullie echt dat die balk zal torderen?
want die oude was nog niet half zo stevig die lag er bijna van zelf uit..
lijkt mij dat die onderste balk niet veel te verduren krijgt vandaar dat ik voor deze
oplossing heb gekozen.. de middelste balk zorgt toch voor stevigheid??
ja de brug staat waterpas.. en de auto hangt in de vergrendeling..
maar daar had ik idd nog niet bij nagedacht.. :P
11 mei 2009 om 16:20 #17473593haha t in principe logisch toch :P
maar hij zou kunnen torderen
probeer maar eens een stuk plaat te buigen en daarna een hoeklijn
zit echt verschil in
je oude balk was wel t een en ander aan geslepen toch en was ook al enige jaren oud denk ik zo
11 mei 2009 om 18:42 #17473594tor ziet er weer tip top uit, word ie verder ooknog wat opgeknapt onder de kap (qua lak carresorie)!
nice:wors17 mei 2009 om 19:46 #17473595nou ik wil gewoon dat de auto technisch 100% word en word dus geen showcar.
wel komt natuurlijk een afdekking over de motor.. deze word opnieuw gespoten..
verder was ik op zoek naar een originele luchtfilterbak van een vectra v6..
laat ik nou toevallig nog een hebben liggen van mijn 2003 projekt.. scheelt weer
zoek werk.. deze dus maar na wat zaag werkzaamheden geplaatst..
de matzwarte luchthappers verwijderd.. heb gelukkig nog gele liggen van mijn Rieger GTO pakket
waar de actief koolstoffilter zit zijn de chassisbalken altijd aangetast.. dus filter verwijderd
en nieuwe gedeeltes ingelast..
ook nog een voorbumper uit de voorraad gehaald en voorzien van een mat zwarte zenderlip
ook de mistlamp kompleet vervangen voor een nieuwe en de uitlaat stukken gepolijst..
deze waren ook matzwart.. :swear
totaal overzicht ook de wielen weer gemonteerd..
en dan met de kap dicht.. alles past gelukkig en sluit weer fatsoenlijk..
nu word het interieur van de GSI eens grondig aangepakt.. deze zag net zo slecht uit als de motor
ruimte.. verschillende kleuren en delen dashboard gesloopt etc etc..
was serieus een zooitje van gemaakt :swear
18 mei 2009 om 06:06 #17473596Mooi om te zien hoe een verwaarloosde gsi weer netjes wordt gemaakt. :thumbup
18 mei 2009 om 06:26 #17473597:wors:wors:wors
RESPECT!!
18 mei 2009 om 08:33 #17473598Goed bezig!! :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.