Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 april 2009 om 21:19 #17473549
ja heb de slang onder van t reservoir achterlangs gelegd.. ook de kachel slangen
helemaal veranderd.. zit nu stukken beter.. wel weinig plaats tussen stuurhuis
en schakelmechanisme. Heb de motorsteun rv zoals ie bij mij zit bij meerdere GSi`s
V6 zo zien zitten.. blok ligt mooi recht erin dus daar ben ik wel blij mee.. dat daar
tenminste wel aandacht aan is besteed..
14 april 2009 om 14:45 #17473550de opzet is hetzelfde maar volgens mij is t een ander model
maakt niet veel uit
dat er weinig plek is had k al door haha
misschien heb k er straks helemaal geen kachel meer in
greets
14 april 2009 om 16:16 #17473551als je de slangen goed legt dan is het geen probleem.. zonder kachel lijkt
mij niet fijn rijden.. want t is goed te doen om ze gewoon aan te sluiten..
je komt maar eens kijken als je hier in de buurt bent..
18 april 2009 om 17:55 #17473552het inlaatspruitstuk gaat naar de spuiter evenals een afdekkap die ik gekocht heb
want die kleurencombinaties zijn om te :cry
de onderdelen worden gereinigd
de motor ligt er dus weer in en is kaal..
de benzineslangen lekte en dus heb ik ze allemaal vervangen.. zowel in de motorruimte
als onder de auto.. want deze auto bezit nog steeds van die gevlochten slangen en
die lekken erg vaak.. dus allemaal vervangen.zeker de aanvoerslang uit de tank
hier zie je waarom
slechte slang en zeer slechte klem
alles nieuw
ook gelijk de filter natuurlijk.. en ja de rubbers moet ik nog.. heb ik niet in voorraad :P
voorkant van het blok.. niet echt wat t moet zijn.. :(
de karterpan gaat eronder uit omdat deze ook lekt.. bij demontage nog wat leuks tegen gekomen
ze hebben ooit het onderblok vervangen en alle aanbouwdelen gewoon er terug opgezet met
een veelvoud aan vloeibaar pakking.. dus geen nieuwe pakkingen,nee alles met dikke lagen
vloeibaar kit.. geweldig :fy1 dus je raad al wat dat is wat uit de olie aanzuigbuis steekt..
zeef was nog maar half hopen.. nog geluk gehad
En gelijk de oliedruksensor vervangen door een Kadett GSI oliedruksensor.. wel nog een kabeltje bij
trekken voor de digitale klok straks
Zo en dan nu de bovenkant van de V6.. binnenkort weer meer..
18 april 2009 om 19:34 #17473553Een voordeel van al die olie, is dat het niet gaat roesten! :P
Serieus goed bezig, je geeft deze auto echt een 2de leven man.
Top:wors
18 april 2009 om 20:16 #17473554die auto ziet er idd niet uit. :thumbdown
veel succes met het opfraaien wat al een hele klus is .
gr.
19 april 2009 om 10:30 #17473555origineel gepost door Sonador
Een voordeel van al die olie, is dat het niet gaat roesten! :PSerieus goed bezig, je geeft deze auto echt een 2de leven man.
Top:wors
dit klopt wel
bij mijn det was de bijrijderskant nog best netjes :P
mooi projectje zeg
als k met de vakantie in de buurt bent kom k ffies kijken en zou k graag een rondje mee rijden
(mids mijne nog niet klaar is )
echt netjes gemaakt zo en vloeibare pakking schiet echt niet op
greets
21 april 2009 om 20:14 #17473556hey bedankt voor de reacties..
voordeel is dat als alles slecht is je t verplicht ook allemaal maken moet en je daarna
geen omkijken meer hebt naar de motor.. jammer is dat de auto zo afgezeikt was..
vorige eigenaar boeide het schijnbaar niet veel en was zeker geen techneut..
21 april 2009 om 21:29 #17473557in het echt na een wasbeurt en een hoop werk zag hij er iig een stuk beter uit en dadelijk met andere spoilertjes miss. nog beter :thumbup
22 april 2009 om 09:06 #17473558pff te erg voor woorden dit..:o
auto krijgt echt net op tijd een eigenaar zoals jou!!!:wors
22 april 2009 om 16:49 #17473559origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
auto krijgt echt net op tijd een eigenaar zoals jou!!!:worsDat ken ik ergens van en ook die van mij staat momenteel stil om erger te voorkomen :D De bus is geduldig, mijn spaarkracht helaas ook maar alles liever dan dat ik dalijk zelf mijn verdeelbak sloop als die niet al zover is :(
25 april 2009 om 16:35 #17473560Zo gaan we weer..
Aangezien de auto meestal start op 4/5 cilinders gaan ik als eerste maar eens bougies
vervangen.. omdat het inlaatspruitstuk eraf is kom ik tenminste ook aan de achterste bank
en daar gaan we weer..
olie gekoelde bougiedoppen
vol!!
gaan wel goed los zo.. die bougies..
de nieuwe
Klepdeksels maar verwijderd.. de rubbers in de klepdeksels en de pakking zijn keihard..
ook zijn de deksels van plastic dus deze vervormen lichtjes bij demontage.. zullen 2 nieuwe
klepdeksels op moeten komen.. althans bij BMW is dit dus zo..
gelukkig ziet de motor er van binnen goed uit..
hier ook de gevulde bougiegaten met olie..
zo morgen de klepdeksels monteren.. dan is de motor weer oliedicht..
en zit er weer meer in mijn karter dan op de rest.. :)
25 april 2009 om 22:01 #17473561Wat een ellende joh! :o Maar goed dat je ‘m uit elkaar haalt!
Veel succes ermee, vermoed dat hij dadelijk een stuk beter loopt :D
25 april 2009 om 22:33 #17473562het is maar goed dat iemand hem heb gekocht met verstand van deze zaken:wors
als een ander hem had gekocht zonder technisch verstand dan had het blok in de soep gelopen:ostraks loopt ie weer als een zonnetje:D
26 april 2009 om 07:16 #17473563zo lekker dan zeg
bij de mijne vond k ook olie bij de bougies
zal er ook eens nieuwe pakkingen in gaan zetten als ie weer gaat lopen
wel goed dat jij de wagen heeft gekocht dan is ie iid in goede handen
26 april 2009 om 15:26 #17473564Howww das geen geintje :cry
Het is inderdaad mooi dat deze Kadett bij iemand is gekomen met verstand van zaken, ik wens je in ieder geval veel succes met de wederopbouw van deze Kadett!
Groeten Jeff
27 april 2009 om 16:50 #17473565haha nee een geintje is t zeker niet meer.. maar ja t blijft hobby he ;)
ok de komplete klepdeksels maar gemonteerd.. dit is na mijn idee ( en dat van de opel monteurs)
beter omdat een plastik klepdeksel altijd vervormd als ie lang op een motor heeft gezeten
en dan los word geschroefd.. althans bij bepaalde BMW motorblokken is dit ook!!
dus geen risiko maar in een keer nieuwe deksels..
@JBL-freak : als je de pakking alleen gaat vervangen denk dan ook aan de rubber ringetjes
die rondom de bevestigingsgaten zitten binnen in de klepdeksel.. anders blijft ie lekken..
de klepdeksels
ook meteen maar nieuwe slang gehaald.. van elk 2 meter olie en water bestendig
alle slangen worden nieuwe gelegd zowel koelvloeistof,stuurbekrachtiging en oliekoeler
verder heb ik een begin gemaakt met de constructie van een nieuw uitlaatspruitstuk..
zal niet zo een mooie worden als rally astra ze maakt,maar ik vind t leuk m zelf te maken
en een veel betere als eronder uit komt.. stukje dikker ook nog als t kan.. :D
ff proefhangen.. lijkt er al aardig op
zo de rest komt binnenkort..
de uitlaat nog aflassen en de slangen allemaal monteren..
nog genoeg te doen..
27 april 2009 om 18:50 #17473566netjes hoor
maar thanks voor de info van de ringetjes
waren de nieuwe deksels duur bij de dealer voor evt k ze wil vervangen
greets
27 april 2009 om 18:56 #17473567Zwaar bekend gezicht al die olie in de bougieschachten!
Goed bezig weer man … :wors :thumbup
27 april 2009 om 19:13 #17473568origineel gepost door jblfreak
waren de nieuwe deksels duur bij de dealer voor evt k ze wil vervangen
Het is alweer een jaartje geleden maar ik geloof dat ik bij de VOD zo’n €130,- per stuk kwijt was met 15% korting.
Ze zijn dan wel compleet met pakking en ringetjes.28 april 2009 om 16:23 #17473569origineel gepost door gsi-maffia
ok de komplete klepdeksels maar gemonteerd.. dit is na mijn idee ( en dat van de opel monteurs)beter omdat een plastik klepdeksel altijd vervormd als ie lang op een motor heeft gezeten
en dan los word geschroefd.. althans bij bepaalde BMW motorblokken is dit ook!!
dus geen risiko maar in een keer nieuwe deksels..
ff proefhangen.. lijkt er al aardig op
zo de rest komt binnenkort..
de uitlaat nog aflassen en de slangen allemaal monteren..
nog genoeg te doen..
Klopt idd van klepdeksels, als ze lekken btr 2 nieuwe deksels als pakkingen, op deze manier is het altijd goed.
Aleen 1 klein puntje van kritiek… Die voorpijp die je aan het maken bent ziet er al goed uit. Aleen vergeet het Flexi stuk tussen de cylinder banken niet. Dit vanwegen het uitzetten ervan. als je het zo laat denk ik dat je spruitstukken geen lang leven lijden.
gr
28 april 2009 om 18:54 #17473570het flex stuk hoord toch NA de banken
t flex stuk hoor tussen de spruitstukken en de kat
29 april 2009 om 16:40 #17473571ik heb voor de klepdeksels bij de opeldealer 237 euro betaald..
de opeldealer hier had ze op voorraad liggen.. en dan bedoel ik niet de grote opel
dealer hier in het zuiden.. want daar doen ze altijd moeilijk.. maar bij opel
bergsteijn kan ik altijd terecht voor de “moeilijkere”vragen/onderdelen
Het spruitstuk dat ik eronder vandaan heb gehaald had tussen de banken ook
geen flexibel stuk.. maar heb hier een spruitstuk nog liggen van een saab
v6 en daar zit t wel tussen.. rally astra had me dit ook al verteld.. dus zal er alsnog een tussen
zetten als hij helemaal klaar is..
29 april 2009 om 18:41 #17473572k heb er een van een vectra aan zitten daar zwat ie ook niet tussen de banken
bergstyn is een goeie dealer
van de zomer wat probleempjes met me dett en goed geholpen
zat aan dezelfde weg op de camping
30 april 2009 om 09:44 #17473573zat vandag nog even naar mijn spruitstuk te kijken en zit een flex stuk tussen de banken
zal nog kijken voor een foto bij interesse
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.