Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 maart 2009 om 16:03 #17473524
ze passen niet, zijn waarschijnlijk de verkeerde schijven…..
30 maart 2009 om 19:18 #17473525ik heb van cabrio bully na wat toestanden remmen gekocht van een omega mv6 van hem..
heb de schijven omgeboord en met vulringen gemonteerd maar de schijven passen van geen
kant.. lopen aan de binnenkant aan tegen de bevestigingspunten van het remzadel..
dit gaat zo nooit passen dus denk dat het de verkeerde schijven zijn.. alle werk voor niks..
maar als de v6 klaar is dan ga ik eens kijken op een losse veerpoot of ik t wel passend krijg met
andere schijven.. kan ze nu niet gebruiken..
30 maart 2009 om 21:39 #17473526schijven van een omega passen zoiezo niet op een kadett
de binnenmaat is anders
henny boomkamp leverd de schijven die zoiezo passen
k wilde ook al omega schijven benutten maar de maar is anders
check t maar eens op h-base
31 maart 2009 om 20:11 #17473527dat die schijven niet passen is bekend, maar met een lichte aanpassing zou het moeten kunnen
31 maart 2009 om 20:26 #17473528wat is dan de lichte aanpassing ?
1 april 2009 om 20:34 #17473529ik heb eens wat foto`s gemaakt van de conditie van de GSI en het blok..
niet geweldig om het maar licht uit te drukken.. dus aan de slag dan maar..
glas in lood mistachterlicht en de bewerkte wielranden..
olie gekoelde dynamo
geknepen uitlaatspruitstuk en gevulde motorsteun
kachelslangen onder de olie, geen afdekking voor vliegwiel.. slangen zijn zo zacht en
verzadigd met olie dat als je ze indrukt de afdruk blijft staan in de slang :swear
dus die F28 zit van binnen ook vol met rotzooi/smurrie.. goed voor de koppeling..
zeer vies koelvloeistof reservoir.. eruit met die troep zelfde geldt voor de slangklemmen.. zeer slechte kwaliteit
die achterlijke kleurenkombinaties worden veranderd en die kelk gaat met de vuilnis mee..
de zelf gemaakte vacuum leiding.. met scheurtjes erin..
die van binnen ook nog half dicht gesmolten is :wtf
zo als volgende gaat de motor eruit en kunnen we beginnen met alles vernieuwen..
radiateur,alle slangen van alle circuits,etc etc..
maar eerst de distributie en de v-bak met assen..
keep you posted..
1 april 2009 om 21:14 #17473530dat ziet er echt niet uit zeg
dacht dat me oude c20xe lekte:o
succes kerel
t komt vast goed
1 april 2009 om 21:51 #17473531Pfff dat wordt weeer een hell of a job, hoop voor je dat je voor nette prijs hebt kunnen kopen. Hier wordt je niet blij van.
2 april 2009 om 05:58 #17473532suc6, is dit zoals ze dat noemen een verknooide auto?
maar gelukkig is ie in goede handen dus zal het onwaarschijnlijk wel weer goedkomen.2 april 2009 om 19:49 #17473533hahah bedankt voor het vertrouwen.. hier gaan we zeker wat aan doen..
en de prijs was ook goed.. maar de auto was toch slechter dan gedacht, technisch gezien… maar ja
verveel ik me ook niet.. :jerry
en kan nu veel spullen gebruiken die hier toch maar wat rondliggen..
ruimt ook weer wat op.. haha
2 april 2009 om 21:44 #17473534Mathijssen 4 gaats schijven 288mm van Opel Corsa/Calibra/tigra en dan de klauwen van een Turbo of v6.Moet het lukken!
3 april 2009 om 07:27 #17473535Mooiste is gewoon turbo remmen er op ! Hennie verkoopt ze ook wel, volgens mij issie ook goedkoper dan Mtech. Regel ook gelijk ff een nieuwe voorpijp, er hoort een flexibel stuk tussen te zitten om het uitzetten van de motor op te vangen. Als je nog een goede motor zoekt, bij ons op agc staat er nog een. Ik vind een 2.5 toch altijd een beetje jammer, is hetzelfde als je een astra ombouwt naar een 2.0 8v ipv een 16v netzoveel werk maar bult pk’s minder. De 41 pk meer uit een 3.0 ga je echt wel merken.
3 april 2009 om 14:36 #17473536hennie heeft ook schijven voor girling klauwen
225 de set volgens mij zo uit me hoofd
4 april 2009 om 08:23 #17473537nou ik heb de kadett hier wel eens zien rijden echt een gare auto , en eindelijk wordt ie eens fatsoendelijk onder handen genomen , want de vorige eigenaar heeft de kadett aardig verkracht.
goed bezig !:wors
4 april 2009 om 17:31 #17473538komt zeker goed met deze kadett:thumbup
5 april 2009 om 16:58 #17473539hey ja werk zat maar we gaan m redden.. vooral omdat ik er binnenkort mee wil rijden
dus deze motor eens goed nakijken en een andere komt wel als we de auto eens kompleet
uit elkaar pakken.. maar er zijn nog wat wachtende GSI`S voor hem die hier staan..
dus als eerste maar eens de motor eruit
dus de motor kaal maken..
in de takel.
en eruit.. in drie uurtjes helemaal niet slecht voor de constructies die we allemaal zijn tegengekomen
lege auto
het uitlaatspruitstuk.. :cry
het flexibel stuk.. met ontluchtingsgaten!!
mooi laswerk..
maar ja ik ga toch een nieuw spruitstuk lassen dus deze kan bij het oud ijzer.. alleen de flensen niet.
die worden hergebruikt.. de motor maar eens voorzien van een nieuwe riem,samen met een vriend
van me die ook de benodigde gereedschappen bezit. dit is toch heel wat anders dan van een XE/LET
dus ff koppie erbij.. maar ging toch nog redelijk goed..
hoop rolletjes.. en secuur afstellen..
maar hij ligt erop dus das dan al gebeurd. :). nu nog de v-bak en alle lekkages oplossen..
en dat zijn er nogal wat.. dus nog werk genoeg.. maar ach leuk is t wel.. :D
binnenkort meer..
5 april 2009 om 17:09 #17473540goed bezig, maar staan er nog meer GSI’tjes te wachten?
5 april 2009 om 17:44 #17473541nogal wat ja……..
5 april 2009 om 17:47 #17473542origineel gepost door m400
nogal wat ja……..ja best wel:P
5 april 2009 om 19:37 #17473543Hoe is dat ding in godsnaam door de RDW-keuring gekomen?! :o
5 april 2009 om 19:43 #17473544origineel gepost door corsaagsi
Hoe is dat ding in godsnaam door de RDW-keuring gekomen?! :odat is wat ik me ook afvraag, oke het is al aantal jaren geleden waarschijnlijk maar toen der tijd zal er wel niet extreem veel veranderd zijn wel?
gelukkig is zo’n kadett bij een liefhebber terecht gekomen!
komt allemaal goed, succes er mee!5 april 2009 om 21:26 #17473545goed bezig:thumbup
moet wel toegeven de auto heb een mooie kleur:P6 april 2009 om 08:21 #17473546Dit project ga ik zeker volgen, mooi om te zien dat ‘ie nu in goede handen is.
Succes!
12 april 2009 om 12:25 #17473547zo hier nog wat foto`s van een van de andere lekkage`s..
koelvloeistof aansluiting op de blok.. bekijk ook de slangen maar eens.. :hmmz
er is gewoon gebruikt wat voor handen was.. niet de juiste slangen
aansluiting gedemonteerd en schoongemaakt..
ook de F28 schakelde niet lekker en maakte vreemde geluiden..
aangezien ik er altijd een gereviseerde op voorraad heb liggen was dit snel verholpen
ook de aandrijfassen vertrouwde ik niet deze worden ook vervangen..
zo v-bak eraf.. lekker makkelijk in de takel
erg smerig van binnen.. resultaat van het rijden zonder afdekplaat achter het vliegwiel..
zo de gereviseerde ligt klaar
ook is deze F28 aangepast voor inbouw in en Kadett GSI met digitale klok
inwendig is de aandrijfring voor de pulsgever veranderd kan zo gebruikt worden
blauw: calibra turbo (analoge teller)
zwart: Kadett GSI (digitale teller)
pulsgever wisselen.. de GSI is nu voorzien van een calibra turbo klok.. :swear
en dat vind ik niet uitzien.. in een GSI hoort gewoon digitale teller.. deze analoge teller
ziet er gewoon verschrikkelijk uit.. das mijn mening.. dus ombouwen!!
de koppeling was nog erg goed dus deze blijft gewoon zitten.. dus F28 er terug op.. met assen met nieuwe hoezen uiteraard.
ook schakelmechanisme voorzien van nieuwe bussen.. spelingvrij
aangezien de frontbalk ook krom en rot was deze maar verwijderd en er zal een nieuwe
gemaakt moeten worden..
dus de oude balk eruit geslepen (zat al half los) en daarna de motor er terug in gehangen..
ging een stuk makkelijker als eruit.. dus de nieuwe frontbalk word een demontabele..
veel makkelijker met in en uitbouw..
zo nu alle slangen van de motor verwijderd zijn en alle andere rotzooi die gaar is,kan ik vanaf
een kaal blok alle leidingen en slangen opnieuw aansluiten..
12 april 2009 om 12:51 #17473548het heeft er echt niet uit gezien zeg tering ey
die balk komt bij mij ook nieuw en is onderweg
maar er in en uithalen met de balk gaat best hoor
maar jou steun is toch een andere dan die ik op t blok heb
heel vaag maar goed
liepen de slangen van de reservoir achter t blok langs ?
succes greets
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.