Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2009 om 14:50 #17473724
zo weekendje sevenum gehad.. en daar stond na een lange bouwtijd de
GSI v6 van laurence, ook woonachtig hier in limburg..
heeft er lang aan gewerkt met vrienden maar het resultaat mag er zijn..
een pracht van een GSI v6 3.0..
hier de foto`s.. wat mij betreft de mooiste Kadett GSI op heel sevenum..
clean motor ruimte.. knap staaltje werk..
strakke achterkant.. le mans achterlichten.. mooi detail
zeer mooie auto en een voorbeeld voor iedereen die ooit een echte dikke GSI wil bouwen..
zeer mooi werk..
23 augustus 2009 om 14:55 #17473725inderdaad erik ben ik het volkomen mee eens:) nette kadett. Heb hem zelf ook nog eens eventjes bewonderd net op sevenum:D
groeten Twan
23 augustus 2009 om 15:23 #17473726das idd een dikke dett :thumbup :wub mooier als die van botter vindt ik persoonlijk :thumbup
23 augustus 2009 om 15:57 #17473727Dat kan je wel zeggen Eric.
Bijzonder fraai exemplaar.
Daar zit heel veel tijd, geld en vooral geduld en toewijding in..
respect voor de bouwers :worsEn wat is dat inlaat toch mooi zeg.. Dat wil ik ook zo graag :wub
Weet iemand hoe je dat zo kan maken/krijgen ??
Verchromen of polijsten ?? Super strak zeg !!Die achterlampen staan idd erg goed.
:thumbup
23 augustus 2009 om 20:01 #17473728Idd, ik heb hem ook bewonderd op sevenum.
Prachtige Kadett. :wub23 augustus 2009 om 20:23 #17473729:wors:wors:wors Ik kan niet anders zeggen als respect!
Groeten Jeff
23 augustus 2009 om 20:58 #17473730idd een mooie wagen:thumbup
ik had hem al gezien op foto’s tijdje geleden, toen stond die naast een tank:o:afro
24 augustus 2009 om 07:29 #17473731AnoniemLid sinds:
1 January 1970Heb je wagen op Sevenum gezien Erik, Zag er zeer goed uit! Blok lag er mooi in.
24 augustus 2009 om 11:58 #17473732jah erik de binnenkant vond ik ook mooi van die kadett met het leer gestikt:wub
En heb jou gele kadett ook zien staan inderdaad zag jou alleen niet op dat moment haha.groeten Twan
24 augustus 2009 om 15:55 #17473733En wat is dat inlaat toch mooi zeg.. Dat wil ik ook zo graag :wub
Weet iemand hoe je dat zo kan maken/krijgen ??
Verchromen of polijsten ?? Super strak zeg !!hey jeroen je kunt jou inlaat ruilen bij GTE motorsport voor een chroom exemplaar..
is meestal nog goedkoper dan hem zelf laten verchromen..
en polijsten.. veel succes.. dat gaat wat blaartjes kosten :P
24 augustus 2009 om 16:00 #17473734@ jvv : ik heb jou champion en de bordeaux beauty zien staan bij nl-tuning.. ze zien er allebei erg goed uit..
maar er waren maar weinig Kadett GSI`S in sevenum vond ik.. was wel jammer.. maar wel veel mooie auto`s gezien
ook nog met fl!pke gepraat op sevenum.. de eigenaar van een Kadett GSI die we 6 jaar geleden hier gebouwt
hebben.. leuk om die auto nog eens terug te zien.. ook met rabbitopc nog ff gepraat.. was gezellig op
sevenum dit jaar..
@ impy: heb je auto niet gezien helaas.. we zijn om half twee vertrokken zondag.. was je er toen al?
24 augustus 2009 om 20:47 #17473735echt clean en lekker kontje :wub
16 september 2009 om 15:02 #17473736Omdat er toch nog wat plannen zijn met de GSI heb ik als eerste de GSI eens op de vermogensbank gezet..
wilde toch eens graag weten hoeveel pk`s de GSI nu had aangezien ik niet geheel tevreden
was over de acceleratie.. maar de meesten die ermee reden zeggen dat hij goed loopt..
rijd al jaren Kadett GSI Turbo en dan valt een V6 toch wat tegen..
maar het resultaat van de vermogensbank was wel goed dus de motor is ok..
de GSI op de vermogensbank
het beeldscherm
de grafiek die niet mooi oploopt.. dit ook het probleem laat zien wat ik altijd voelde bij dit motorblok
ook koppel valt beetje tegen..
eindgrafiek..
vermogen aan de krukas hoogste waarde 133,3 kw (181,3 pk) bij 6650 toeren
aan de wielen bleef over 115,1 kw (156,5 pk )
alleen het koppel viel me tegen 213,3 NM
maar het vermogen viel zeker niet tegen had zeker minder verwacht..
maar het niet konstant doortrekken van de motor word op de grafiek duidelijk zichtbaar..
16 september 2009 om 15:08 #17473737Leuke foto’s Eric. :thumbup
je had me gisteravond al verteld aan de telefoon dat je daar was geweest idd.ik vind niet slecht, bjina 182 pk voor een standaard C25XE !’
Die grafiek, ja idd apart.. Weet ook niet hoor hoe dat nou zit.16 september 2009 om 15:09 #17473738Misschien zit er een fout melding in de ECU ?
Soms kan het komen door een verkeerde waarde die naar de ECU gestuurd wordt.
16 september 2009 om 16:09 #17473739leuk eric
k ga het met de mijne ooit ook doen
maar dan een keer met een f20 er aan :P s kijken wat ie dan doet
16 september 2009 om 19:39 #17473740een leuk hobby projex en het ziet er strak uit ik vind alleen jammer
dat je je moter ruimte niet schoon hebt gemaakt toen het blok er uit was
en je had het blok even schoon moeten spuiten met een hogedruk reiniger
dat sleuteld betermaar ik blijf je projex volgen en veel plezier met je v6 kadett
17 september 2009 om 11:17 #17473741waar heb je deze op de bak kunnen zetten dan erik? Wil mijn gsi ook nog ns altijd op de bank zetten na de revisie puur om te kijken hoe en wat inderdaad.
Ehm was toen nog in sevenum ja stond wel helemaal aan de andere kant van het terrein bij de manta gsi en nog n uitgebouwde astra g.
Groeten Twan
17 september 2009 om 16:09 #17473742origineel gepost door wes…
een leuk hobby projex en het ziet er strak uit ik vind alleen jammer
dat je je moter ruimte niet schoon hebt gemaakt toen het blok er uit was
en je had het blok even schoon moeten spuiten met een hogedruk reiniger
dat sleuteld betermaar ik blijf je projex volgen en veel plezier met je v6 kadett
met blokken schoonspuiten onder hoge druk heb ik slechte ervaringen.. dat er water komt
op plaatsen waar je dit niet wil hebben.. dus vandaar dat ik dat niet meer doe
en omdat het geen show auto is en nog niet word, doe ik hem alleen technisch naar mijn zin maken..
binnenkort gaat hij toch weer ff uit elkaar.. misschien dan..
17 september 2009 om 16:12 #17473743origineel gepost door IMpY
waar heb je deze op de bak kunnen zetten dan erik? Wil mijn gsi ook nog ns altijd op de bank zetten na de revisie puur om te kijken hoe en wat inderdaad.Ehm was toen nog in sevenum ja stond wel helemaal aan de andere kant van het terrein bij de manta gsi en nog n uitgebouwde astra g.
Groeten Twan
hij heeft bij de Tuning Factory op de bank gestaan.. Fijne bank en hij doet wat je hem vraagt..
Heb er vroeger met de turbo ook eens op gestaan en deze was best verlaagt.. maar paste er precies op..
zijn nog jonge jongens dus niet van die zeikerds die t al teveel moeite vinden om een verlaagde auto
fatsoenlijk vast te leggen.. een ook voor koeling is gezorgd..
heb al eens met de c20xe (heel vroeger) en die hadden geen koeling tijdens de run.. was niet best voor hem
maar omdat de GSI binnenkort een andere motor krijgt
wilde ik hem nog ff testen..
19 september 2009 om 09:25 #17473744Dus na een bezoek aan hele aardige en gezellige jongens hier op t forum
(Bug Killer , Jerremy , Carloastra) ben ik een aantal V6en rijker
met een bus je aangereden en een paar 2,5 en een komplete x30xe opgehaald voor weinig geld
zelfs nog een paar dingen teveel meegenomen :P
het mooie was dat de x30xe al gedeeltelijk gereviseerd was.. nadeel was dat ie kompleet uit elkaar lag
dus zelf in elkaar zetten.. maar das juist het mooie aan de hobby..
hier wat foto`s van de onderdelen..
hier het verschil : links C25XE rechts X30XE
aangezien Bug Killer de blok al schoon had gemaakt en voorzien van een laklaag was dat al klaar
nu nog ff alle delen uitzoeken en sorteren..
hier het inwendige van de cilinderkoppen
en dan de klepveren monteren en de kleppen eraan bevestigen d.m.v de spieën
mooi werkje voor de zondag middag
zo de koppen bijna klaar.. wat een priegel werk..
binnenkort meer pics van de opbouw van de X30XE passend voor de GSI
19 september 2009 om 09:57 #17473745goed bezig!!!
ps ik heb je gisterenavond nog zien rijden op de rijksweg richting Margraten.
19 september 2009 om 10:04 #17473746lekker eric
als je m er in heb laat even weten hoe het loopt:P:P
heb nog een vraagje
de pijlstok zit die in het crater vast aangezien ik de mijne er bijna niet uit krijg in de dett(die bij jou is langer)
wil namelijk van een ander blok er een in zetten (van de 3.0)
nummer van de pakking was goed heb m later in de epc ook gevonden zat alleen verkeerd te kijken :P
thanks nog voor t smsje
19 september 2009 om 14:22 #17473747origineel gepost door corsaracer
goed bezig!!!ps ik heb je gisterenavond nog zien rijden op de rijksweg richting Margraten.
ja ik had je gezien,heb zelfs nog gezwaait maar met die donkere
ramen was moeilijk te zien of je terug zwaaide..
19 september 2009 om 14:25 #17473748origineel gepost door jblfreak
lekker ericals je m er in heb laat even weten hoe het loopt:P:P
heb nog een vraagje
de pijlstok zit die in het crater vast aangezien ik de mijne er bijna niet uit krijg in de dett(die bij jou is langer)
wil namelijk van een ander blok er een in zetten (van de 3.0)
nummer van de pakking was goed heb m later in de epc ook gevonden zat alleen verkeerd te kijken :P
thanks nog voor t smsje
de peilstok (lange) in de 2,5 die nou in de GSI ligt zit normaal boven vastgeschroeft en onder met een rubber ring
ik heb in het 3 liter blok nu ook een korte gezet van een c25xe omdat de peilstok dan beter past onder de kap
want de peilstok die nu in de GSI zit hebben ze verbogen en met een tie-rap vastgezet.. paste eigenlijk niet
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.