Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Phyxius GSI Tuning Projekt 2 : Technische Restauratie Kadett
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 maart 2009 om 21:32 #17209284
ok daar gaan we weer.. aan gezien mijn Kadett Turbo (projekt 1)
nog niet helemaal naar mijn zin is en ik toch deze zomer een GSI
wil rijden heb ik me een Kadett GSI V6 aangeschaft.. Stond op MP.
heb er ooit zelf een gebouwd in 2003 maar halverwege het projekt ermee
gestopt daar de prestaties van een V6 nooit opwegen tegen de
turbo kadetts.. en toen moest ie ook gekeurd worden dus een 2e
kadett turbo gebouwt..
maar deze staat al op kenteken dus dat is al geregeld.. wel is
deze auto technisch dood en dus niet als in de advertentie 100 %
alles lekt zal ff een opsomming maken van de technische gebreken.. (carrosserie ff daargelaten)
eerst een paar foto`s..
interieur is een zooitje.. vloermat is smerig.. echt smerig..
auto stinkt ook,ruikt gewoon dat er ergens water naar binnen loopt..
ook de motorruimte is een zooitje ongeregeld..
zo er is nog veel te doen.. ben gelukkig al aardig onderweg..
ff de gebreken en de halve waarheden..
– is een x25xe dus geen 3.0 V6
– kokers zijn rot dus niet roestvrij
– auto lekt koelvloeistof op 5 plaatsen
– auto lekt uitlaatgas op 3 plaatsen
– auto lekt motorolie op 50 plaatsen
– auto lekt stuurbekrachtigingsvloeistof
– auto lekt v-bak olie
– remmen zijn open nog wel wat.. maar dit word allemaal duidelijk in dit topic..
voordelen van de auto.
– 6 cilinder op kenteken zonder vermelding motorinhoud,motorcode of vermogen
– carrosserie op kokers na in goede staat
– rvs groep a vanaf kat.dus deze zomer gaan we v6 rijden.. zal qua prestaties wel gaan tegenvallen in vergelijk
met mijn huidige dagelijkse auto en ook in vergelijk met mijn
GSI turbo maar hij rijd wel lekker en maakt mooi geluid..
zeer binnenkort meer van deze auto/dit projekt
25 maart 2009 om 22:00 #17473500ach er zit werk in maar tog geen volledige restauratie nodig motor een goeie beurt geven vanuit gaande dat die binnenhuids goed is dan ben je al een heel eind, middagje lassen poetsen opruimen en apk keuren en gaaaaaaaan v6 rijdt zeer leuk
25 maart 2009 om 22:01 #17473501hij wel weer hoor haha
moet k weer eens iets er bij gaan verzinnen:P
alleen van t kenteken vind k beetje gek
heb bij de rdw gekeken toen hij nog op mp stond en stond ie 3.0 v6 op kenteken
26 maart 2009 om 08:51 #17473502Heb je de motorcode gecontroleerd ? daar stond dus X25XE op ? hij ziet er idd wel een beetje triest uit onder de motorkap. Tegenvallende prestaties heb je idd met een 2.5 V6 daarom bouw ik tegenwoordig ook eigenlijk alleen maar 3.0 of 3.2 motoren in want daar kun je nog beetje vermogen uithalen 211 tot 260 pk zonder al teveel pijn en moeite en dan valt een v6 ineens helemaal niet meer tegen :vertag
26 maart 2009 om 14:23 #17473503leuke kadett had hem ook op marktplaats zien staan maar toen had ik geen geld.
nu wel dus als je hem weer kwijt wil…26 maart 2009 om 16:57 #17473504bekijk het zo weer een kadett gered :D :thumbup:thumbup:thumbup
26 maart 2009 om 18:07 #17473505we gaan het volgen?
Gezien het vorige project zal ‘t wel goedkomen, toch?
wat zijn de plannen afgezien van lekkage”s verhelpen?26 maart 2009 om 18:36 #17473506:o oh my god
das de gare kadett uit landgraaf
en ik maar denken dit was een 8klepper met een v6 wannabee sticker
succes ermee
26 maart 2009 om 19:29 #17473507origineel gepost door b_elev
:o oh my goddas de gare kadett uit landgraaf
en ik maar denken dit was een 8klepper met een v6 wannabee sticker
succes ermee
zo das krasse taal:hmmz
26 maart 2009 om 19:47 #17473508Gaaf ! (orgineel ?) schuif/kanteldak erin :thumbup
Nog geel ook, valt wel lekker op. :DMaar in dit geval is het dus feitelijk een C25XE met dit inlaat erop toch.. (icm. ECU en uitlaat)
Ook gezien de kleppendeksels. Dit zijn kunstof exemplaren.26 maart 2009 om 19:50 #17473509zo heel erg gaar was ie niet hoor, had gewoon wat aandacht nodig en die gaat ie nu wel krijgen.
26 maart 2009 om 20:28 #17473510ja de motorcode is x25xe.. zit een heel verhaal achter volgens eigenaar.. was ooit c25xe
die hij in puin heeft gereden en is toen vervangen (onderblok) door x25xe.. is toen ook
in 2004 omgekeurd.. dat in puin rijden was hij nu ook aardig mee bezig..
Aangezien ik met de auto wil rijden was een 3.0 zoeken en inbouwen
me nu teveel werk.. maar zal zeker wat anders inkomen na verloop van tijd..
@ jblfreak : ik dacht ook dat toen ik hem controleerde voor ik hem kocht dat er ergens
in de gegevens stond dat het een 3 liter was.. maar blijkt van niet..
Ben van alles van plan met de auto en ik zal er het nodige aan gaan veranderen..
want veel is er niet naar mijn zin..
@ red manta : zitten toch al heel wat meer uurtjes in dan een middagje.. dat wil ik je al
verklappen.. want aan de ombouw klopt toch vanalles niet.. en als deze auto zo door
de keuring is gekomen zoals ik hem gekocht heb dan zijn ze bij de rdw heel tolerant :hmmz
26 maart 2009 om 20:34 #17473511origineel gepost door E+Bkadett
leuke kadett had hem ook op marktplaats zien staan maar toen had ik geen geld.
nu wel dus als je hem weer kwijt wil…als ik je adviseren mag.. bouw eerst je GSI turbo..
en trouwens dankzij jou topic heb ik de auto gezien en kunnen
kopen.. nog bedankt :)
27 maart 2009 om 10:36 #17473512ik heb de advertentie ook gezien, en hard na gedacht om hem te kopen.
alles op kenteken en een 100% goede wagen voor €2,500,-
ik dacht, dat is de moeite waard.
maar als ik het zo zie, is hij eerder €250,- waard.
goed dat het jou niet zoveel doet en dat je er weer iets mooi’s van gaat maken.
blijf dit volgen.groeten.
27 maart 2009 om 12:23 #17473513aha heb jij hem gekocht.
succes zal het blijven volgen
27 maart 2009 om 12:38 #17473514Ik heb ook al een keer bij de RDW gehad dat ze mn motorcode niet hebben gecontroleerd, ik vul inmiddels zelf ook de RDW papieren in omdat het dan wel goed gaat.
27 maart 2009 om 14:56 #17473515dan had k t toch goed gezien haha
maar succes zeg zit wel wat werk aan
van de zomer kom k m echt even belijken als k in de buurt ben :P
maar hoe zit de motor aan de bijrijderskant gemonteerd daar ben k wel benieuwd naar:P]
greets
27 maart 2009 om 17:43 #17473516Aan een motorsteun……..:hmmz:hmmz
27 maart 2009 om 17:50 #17473517ja hehe maar wat voor een
net als de mijne of anders
29 maart 2009 om 18:31 #17473518de motorsteun rv is anders als die van jou.. hij is eigenlijk zoals de meeste
kadett GSI`s V6 die ik gezien heb hem hebben.. er is een steun gelast aan de onderkant
van de chassisbalk en dan met een originele V6 steun gemonteerd..
Heb de voorkant van de auto als uit elkaar gehaald (de schade) en onnodige emblemen
en andere onzin verwijderd.. auto moet strak zijn.. rijden al genoeg van die kermis attrakties
rond in nederland..
Het eerste wat je moet doen als je een Kadett GSI koopt is in mijn ogen is het interieur (stoelen,
bank en vloermatten allemaal) eruit halen tot de kale bodem.. elke kadett GSI heeft wel ergens
een waterlekkage die je moet oplossen.. maar schijnt toch dat vele mensen dit niet kontroleren
en dan zitten te kijken dat hun GSI rot is in de bodem.. snap niet dat er veel mensen rondrijden
die niet weten en niet kontroleren of hun kadett GSI ergens water naar binnen lekt en of daardoor
begint te rotten.. vooral zo een kadett als deze waarvan je weet dat de vorige eigenaar het geen
zak interresseerde.. dus als eerste van binnen leeggemaakt en deze lekt dus ook behoorlijk..
de vulmat (onder de vloermat) zit vol met water..
zo nu kan de GSI op de brug en kan begonnen worden met demontage van de motor..
vooral om de distributieriem te vervangen.. en de F28 word vervangen door een vers exemplaar..
ook de aandijfassen worden vervangen.. want de rechtse is serieus krom..
binnenkort meer..
29 maart 2009 om 18:57 #17473519hoe is het met de remmen??
29 maart 2009 om 20:27 #17473520ok denk dat t dan wel wijs is om m bij mij ook maar te lassen
meestal zit het gaatje in het schutbord verstopt in de buurt van de kachelfan
die moet je eens doorprikken
t water stijgt en loopt via de kachel binnen
ook via de deuren en de dakramen
29 maart 2009 om 20:38 #17473521Goed bezig met de kadett man, echt gaaf! :wors
29 maart 2009 om 21:25 #17473522@ jblfreak : jij hebt toch een motorsteun die zo gemaakt is dat je hem kan bevestigen op
de originele GSI steun van de auto? deze is toch ook goed of niet? heb net ff in je topic gekeken,ziet er toch ook goed uit?
@ M400 : remmen zijn vooralsnog een probleem.. dat ik nog hoop op te lossen.. anders komen er
gewoon nieuwe originele GSI 16v remmen terug op de vooras.. zo snel is ie ook niet :jerry
30 maart 2009 om 14:02 #17473523ja klopt
weet alleen niet hoe ze er bij de rdw naar kijken
maar wat is het probleem met de remmen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.