Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › phase 1 EDS motorsport update
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 september 2009 om 18:40 #17212135
Allen,
De OPC rijdt als een raket!! Vandaag voor de deur de nieuwe software met een van EDS geleende IPF op de
ECU gezet.De Cruise Control werkt helemaal correct:thumbup:thumbup
Een ieder die het wil raad ik wel de powermodus aan. Met dit slechte weer heb je bij 80 in zijn twee en dan vol gas gewoon spinnende wielen! Met het knopje ingedrukt rijdt die een stuk rustiger.
Nette service van EDS om mij een IPF te lenen.
Grtz,
Martijn
15 september 2009 om 15:07 #17523041Martijn,
Vertel eens. Heb je phase 1 thuis gedaan of in Duitsland?
En de powermodus is een schakelaar (Leistungs Umschaltung) :wtf15 september 2009 om 15:59 #17523042zelf voor de deur thuis. Scheelt een rit maar duitsland.. Ideaal apparaat….
15 september 2009 om 17:07 #17523043Laat die knop es zien dan…?
15 september 2009 om 17:55 #17523044zou maar uitkijken met tunen mannen. Voordat je het weet knapt je as en schiet die door het blok of smelt je zuiger.
Heb gisteravond nog iemand gesproken die ook alles heeft laten tunen. en die is halfbakken naar huis gestuurd door EDS met de melding niet boven de 6500 toeren te komen omdat zijn uitlaat systeem te klein was… Na ecu remap en Z20leh turbo montage…..
Op een gegeven moment blok naar zijn moer. Schade om en nabij de 5000 euro als je het gefikst en geupgrade wilt hebben.
Doe maar gewoon, doe je gek genoeg. 1e fase chippie kan, maar als je verder gaat pas dan alles aan voordat je de motor verder laat tunen naar een volgende fase.
1. Intercooler grotere
2. voorkat vervanging, grotere uitlaat 70mm
3. turbo z20leh (remap hoeft niet, kan wel) EDS haalt hem ook bij Courtenay sport UK.
4. dan pas volgende fase.6. arp bouten, wossner zuigers, gesmede drijfstangen, grotere injectoren, zuigerbodem koeling, Irridium bougies.
15 september 2009 om 20:07 #17523045chippie de pippie fase 1 is geen probleem. Foto van het Knopje is niet de moeite om te plaatsen. Het is zo klein.
16 september 2009 om 11:25 #1752304670mm RVS uitlaat geen probleem meer voor mij binnenkort :D
16 september 2009 om 15:16 #17523047dit zijn de aanpassingen die EDS doet voor fase 3!!!!!!dus fase 1 is zonder problemen te doen!!!!!!
:thumbup:thumbup:thumbup:thumbup– Leistungssteigerung auf ca. 222 kW / 300 PS
Optional: Umschaltung der Leistungssteigerung
Eine UMSCHALTUNG von ca. 192/200 PS im normalen Fahrmodus auf den Power-Modus, ist auf Kundenwunsch möglich– Großer Ladeluftkühler inkl. aller Montageteile
– PHASE-3 SPORT-Hochleistungsturbolader
– Z20LET-Vorkatersatzrohr
– Maximales Drehmoment ca. 445 Nm, bis Mj.2004 möglich
16 september 2009 om 18:12 #17523048origineel gepost door tijgetje57
zou maar uitkijken met tunen mannen. Voordat je het weet knapt je as en schiet die door het blok of smelten je zuigers als je gek gaat doen.Heb gisteravond nog iemand gesproken die ook alles heeft laten tunen. en die is halfbakken naar huis gestuurd door EDS met de melding niet boven de 6500 toeren te komen omdat zijn uitlaat systeem te klein was… Na ecu remap en Z20leh turbo montage…..
Op een gegeven moment blok naar zijn moer. Schade om en nabij de 5000 euro als je het gefikst en geupgrade wilt hebben.
Doe maar gewoon, doe je gek genoeg. 1e fase chippie kan, maar als je verder gaat pas dan alles aan voordat je de motor verder laat tunen naar een volgende fase.
1. Intercooler grotere
2. voorkat vervanging, grotere uitlaat 70mm
3. turbo z20leh (remap hoeft niet, kan wel) EDS haalt hem ook bij Courtenay sport UK.
4. dan pas volgende fase.6. arp bouten, wossner zuigers, gesmede drijfstangen, grotere injectoren, zuigerbodem koeling, Irridium bougies.
Wie dan? En niet vergeten 98 octaan te tanken. Zeker als je flink gas gaat geven. Bij mij was mijn 4 de zuiger gesmolten, reed met eds fase 3 292pk. Was mijn (texaco’s) schuld, had xl getankt. 2 weken later stond er op de zelfde pomp xl 95. Heb daarvoor 65000 km met fase 3 rond gereden.
16 september 2009 om 19:14 #17523049origineel gepost door ZafiraOPC
origineel gepost door tijgetje57
zou maar uitkijken met tunen mannen. Voordat je het weet knapt je as en schiet die door het blok of smelten je zuigers als je gek gaat doen.Heb gisteravond nog iemand gesproken die ook alles heeft laten tunen. en die is halfbakken naar huis gestuurd door EDS met de melding niet boven de 6500 toeren te komen omdat zijn uitlaat systeem te klein was… Na ecu remap en Z20leh turbo montage…..
Op een gegeven moment blok naar zijn moer. Schade om en nabij de 5000 euro als je het gefikst en geupgrade wilt hebben.
Doe maar gewoon, doe je gek genoeg. 1e fase chippie kan, maar als je verder gaat pas dan alles aan voordat je de motor verder laat tunen naar een volgende fase.
1. Intercooler grotere
2. voorkat vervanging, grotere uitlaat 70mm
3. turbo z20leh (remap hoeft niet, kan wel) EDS haalt hem ook bij Courtenay sport UK.
4. dan pas volgende fase.6. arp bouten, wossner zuigers, gesmede drijfstangen, grotere injectoren, zuigerbodem koeling, Irridium bougies.
Wie dan? En niet vergeten 98 octaan te tanken. Zeker als je flink gas gaat geven. Bij mij was mijn 4 de zuiger gesmolten, reed met eds fase 3 292pk. Was mijn (texaco’s) schuld, had xl getankt. 2 weken later stond er op de zelfde pomp xl 95. Heb daarvoor 65000 km met fase 3 rond gereden.
Degene die ik had gesproken was Remko uit Vijfhuizen. Die heeft nu een complete uitlaat van 70mm van voor naar achteren.
Octaan98, da’s BP Ultimate of V-power??
16 september 2009 om 19:49 #17523050geen v power dat is gewoon 95. in duitsland is v power wel geweldig is daar octaan 100. En ja je zal je uitlaat ook moeten aanpassen. wil je met veel vermogen rijden.
18 september 2009 om 08:00 #17523051dan hebben wij in de wijde omtrek dus geen 98…..
Total Excellium
Shell V-power
BP UltimateEn de 95 bij Shell is vervangen voor iets waarmee je maar 1 liter op een tank bespaard….
Texaco hebben we hier in de buurt niet.
Waar mag je de 98 ophalen dan??
18 september 2009 om 09:51 #17523052Zit er geen Tango in de buurt???
Die hebben wel 98 :thumbup
18 september 2009 om 21:48 #17523053origineel gepost door ZafiraOPC
geen v power dat is gewoon 95. in duitsland is v power wel geweldig is daar octaan 100. En ja je zal je uitlaat ook moeten aanpassen. wil je met veel vermogen rijden.Ik rij met 257pk rond (Astra H Station 2.0 Turbo) maar tank altijd V-Power van Shell aangezien hier in de wijde omtrek geen 1 tankstation te bekenen valt die enig sinds euro 98 verkoopt aan de pomp…:swear Dacht dat de V-Power van Shell gelijk stond aan ‘n octaan gehalte van 97,4 (Dit wordt bevestigd door de Nederlandse Shell) Alleen “ronden” ze het af naar beneden omdat euro 97 niet bestaat… Kun je zelf niet een octaan booster gebruiken om het octaan gehalte in je brandstoftank omhoog te krikken zodat je dus de befaamde Duitse V-Power met ‘n octaan gehalte van 100 kan bereiken ;) dit wordt namelijk ook bij crossmotoren zo gedaan :vertag Als je een goede berekening maakt hoeveel er bij moet op ‘n volle brandstoftank moet dit volgens mij niet al te moeilijk zijn…….toch? :angel
Greetzzz!!!
21 maart 2010 om 14:22 #17523054heb de mijne (zafira a opc) nog niet omgebouwd/gechipt (heb de LEH wel al liggen:P ) maar tank altijd 100 octaan hier vlak over de grens.rijdt super en zuininger.ook 98 is hier in de regio (venlo) zat te krijgen.maar als je fase 1 hebt en er is alleen 95…….da’s klote:fy1
21 maart 2010 om 18:23 #17523055Misschien is dan octaanbooster een oplossing , hiermee kun
je normale benzine en paar octane punten mee verhogen.
Anders loodvrije racebenzine licht bijmengen.:P
Groeten Marcel.21 maart 2010 om 18:25 #17523056wat voor knopje is dat? en is die ook makkelijk in te bouwen?
22 maart 2010 om 16:15 #17523057bp ultimate is 98
14 april 2010 om 16:17 #17523058heb je nog wat meer informatie over die powermodus? is dat zelf in te bouwen?
15 april 2010 om 05:17 #17523059hij doet de wastegate beinvloeden waar door je ongeveer het standaard vermogen hebt.
alles is zelf in te bouwen…..:P
ik heb het laten doen
15 april 2010 om 09:06 #17523060origineel gepost door Roger
bp ultimate is 98hoe weet je dat roger?
15 april 2010 om 18:57 #17523061origineel gepost door martijn b.
hij doet de wastegate beinvloeden waar door je ongeveer het standaard vermogen hebt.alles is zelf in te bouwen…..:P
ik heb het laten doen
Had jij het door eds laten doen?
15 april 2010 om 18:59 #17523062ja, voor hun is het een koud kunstje. de tijd die je er zelf aan spendeerd was het me niet waard.
15 april 2010 om 19:10 #17523063origineel gepost door pastry
origineel gepost door Roger
bp ultimate is 98hoe weet je dat roger?
Ik werk op de bp raffinaderij…. :)
Zie ook bp site. research octane number van 98. Als dat het niet zou zijn, en ze krijgen een controle…… vul de rest maar in…
gr
16 april 2010 om 07:20 #17523064BP Ultimate Ongelood 98 is ontworpen om uw motor schoon te maken terwijl u rijdt, waardoor hij soepeler en efficiënter loopt en beter presteert dan met gewone brandstoffen.
Het gebruik van gewone brandstoffen kan leiden tot afzetting van vuil op cruciale motoronderdelen, waar de prestatie van uw motor onder kan lijden. BP Ultimate Ongelood 98 is ontwikkeld met hoogwaardige reinigingseigenschappen; het kan niet alleen helpen om de motor in een zo goed als nieuwe conditie te houden, zoals de fabrikant voor ogen stond, het heeft bovendien het vermogen om de meest voorkomende motorafzettingen die gewone brandstoffen achter kunnen laten te verwijderen.BP Ultimate Ongelood 98 heeft tot vier keer het reinigingsvermogen van gewone ongelode brandstoffen, en onafhankelijke tests bij verschillende auto’s laten zien dat het gemiddeld 75% van al aanwezige afzettingen op inlaatkleppen kan verwijderen. Dat betekent dat vuile motoren aanzienlijk schoner worden door langdurig gebruik van BP Ultimate Ongelood 98.
MET DEZE LINK KAN JE JE DICHTSBIJZIJNDE BP ULTIMATE STATIONS VINDEN:
gwn wat gegevens invullen.
http://www.bp.com/iframe.do?categoryId=4805&contentId=7011897
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.