Pendelen van turbo geluid bij vol last

Forumindex Forums Techniek Ecotec Pendelen van turbo geluid bij vol last

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Jones Newton
    Deelnemer

Nee, geen open of shorted circuit foutmelding

bart-gsi
      Deelnemer

Ok… Zou zonde zijn als je de auto wegdoet na een investering en het blijkt iets kleins te zijn…

Jones Newton
        Deelnemer

Ja ik heb er behoorlijk wat hoofdpijn van gehad en het is mn bedrijfs auto dus hij moet gewoon betrouwbaar zijn.

Ik ga zo nog 1 ding proberen en kijken of de vacuümpomp opbrengst ook voldoende is door te kijken of de druk voor de solenoid ook wegvalt of even een vacuum voorraad buffer maken.

Het vacuum zelf is wel in orde

Jones Newton
          Deelnemer

Vacuum opbrengst is goed genoeg, ook met een buffert pot er tussen doet hij het.
            Net weet even met Carrec gebeld en komen steeds dichterbij dat het een software matig probleem is omdat de computer het vnt met hele grote sprongen probeert bij te sturen.
            Ze hebben een gelijkwaardige storing bij bmw gehad en dat werk opgelost door meetwaarde / adaptie waarden op 0 te zetten zodat de computer zichzelf weer dingen gaat aanleren en fine tunen.

Echter is bij mij geen optie adaptie waarden resetten volgens de opel dealer…
            Wie kan daar meer over zeggen?

Haasje17
            Moderator

Ik denk dat je misschien wel eens terug mag naar UT.

Vermoed gewoon niet goed gechipt waardoor je dit krijgt.

Heeft de dealer de software al eens geupdate (met als gevolg je chip weg)?

Jones Newton
              Deelnemer

Tuning is er af dus geen verwijt naar UT ik weet dat jij problemen met ze hebt gehad maar mij hebben ze geholpen zoveel ze konden!

Dealer heeft update gedaan en probleem blijft.
                Dit alles staat al in het topic en vind jammer dat je niet onderbouwt direct naar unlimited wijst!

Graag tips over adaptie waardes resetten

frweber
                Deelnemer

kennis van mij heeft het zelfde gehad naar maanden zoeken bleek dat er een verstuiver bij een bepaald toerental niet goed werkte

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.