Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › Pendelen van turbo geluid bij vol last
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2016 om 13:02 #17274824
Sinds dat de auto gechipt is valt het op als ik vanuit lage toeren doortrek met vol gas dat het hoorbare turbo toerental en dus ook druk voor het gehoor ineens op en neer begint te pendelen.
Inlaatspruitstuk is vervangen en vacuum slangen voor actuator incl actuator omdat deze niet meer helemaal sloot.
inlaat heb op 1.5 Bar gezet en geen noemenswaardig lekkage kunnen horen.Ik heb een log gemaakt waar het heel licht in gebeurde maar daar die ik niets vreemds en pendelende turbo druk ofzo.
turbo druk blijft tot de 2200 toeren wel een stuk achter op de gevraagde waarde maar uiteindelijk haalt hij bij de 2700 zn gewenste druk.
Brandstof druk is exact wat de computer wilt en de MAF wijkt vanaf 1100-3000rpm 5-20 units af dat lijkt mij te komen door de afgesloten egr.Zover niets raars
Wat zou dit kunnen zijn ik wil wel uitsluiten dat het aan mn auto ligt en niet aan de tuning van unlimited.
Gr. Yoni
3 januari 2016 om 13:36 #18306896Over wat voor auto en motor praten we?
3 januari 2016 om 13:43 #18306895@turbosix wrote:
Over wat voor auto en motor praten we?
Sorry Zafira B 1.9 TDCI 2008 unlimited chip 195PK 410NM
3 januari 2016 om 14:28 #18306897als het probleem is ontstaan nadat die gechipt is, dan legt het toch daaraan
3 januari 2016 om 14:34 #18306898Het probleem werd eerst bij het gemodificeerd spruitstuk zonder wervel kleppen gelegd omdat er in de lage toeren ook weinig koppel beschikbaar was.
Die is dus weer vervangen voor een originele nieuwe met wervelkleppen
Dit lijkt nu opgelost enkel het pendel geluid is er nog steeds als hij 100% moet werken normaal hoor je de turbo opspoelen en meer toeren maken en nu hoor je hem in frequentie op en neer gaan tegen het vol last maar in de log zie ik niets van een variërende druk terug..3 januari 2016 om 14:47 #18306899@Jones Newton wrote:
Het probleem werd eerst bij het gemodificeerd spruitstuk zonder wervel kleppen gelegd omdat er in de lage toeren ook weinig koppel beschikbaar was.
Die is dus weer vervangen voor een originele nieuwe met wervelkleppen
Dit lijkt nu opgelost enkel het pendel geluid is er nog steeds als hij 100% moet werken normaal hoor je de turbo opspoelen en meer toeren maken en nu hoor je hem in frequentie op en neer gaan tegen het vol last maar in de log zie ik niets van een variërende druk terug..kun je eens onderzoeken of het lager in je turbo niet speling vertoond waardoor je turbinebladen van de turbo aanlopen op de randen van het slakkenhuis.. dit vertraagd ook de snelheid van de turbinewielen
3 januari 2016 om 15:51 #18306900Het is geen aanlopen van de turbo dan word het schrapen.
Maar ik zie nu terug in een log dat de vnt regelaar van de turbo sprongen van 30% maakt die verklaart waarschijnlijk dus ook het pendelende geluid.Denk dat ik toch een met unlimited ga praten of zei kunnen achterhalen wat dit is omdat de geleverde boost en brandstof druk niet de berekende waarden overschrijden maar het er toch op lijkt dat de ECU op de druk probeert in te grijpen.
Als iemand ideeën heeft hoor ik het graag!
31 januari 2016 om 14:29 #18306901Bij unlimited de software weer tijdelijk origineel vnt laten zetten 2 weken geleden maar het pendelen word alleen maar erger.
Zijn er bij deze turbo’s wel eens problemen met het vnt gedeelte?
Ik heb al wel een flesje turbo cleaner toegevoegd maar tot nu toe lijkt het helemaal niets te verbeteren.Vol last vanuit lage toeren plankgas optrekken is er niets aan de hand maar als ik deel last rijd en ineens wil inhalen begint de turbo druk en de vnt verstelling te pendelen.
iemand nog tips?
31 januari 2016 om 17:29 #18306902ik heb geen tips helaas . en met wat ik nu ga zeggen , zal ik vast geen vrienden maken hier :D maar ik ben van mening dat je veel te veel vraagt van dat viercilindertje . heb het gevoel dat je dat motortje helemaal uit mekaar trekt met zulke waarden..maar ik hoop dat ik het mis heb.
hoopt toch dat je snel het euvel zal verhelpen , en veel kilometers er mee kan maken :thumb2 februari 2016 om 13:43 #18306903Om iets uit te willen sluiten vraag ik mij af of iemand in de buurt van Utrecht even een LMM heeft om te testen en deze uit te sluiten, mijn LMM geeft af en toe wel een vreemde waardes aan.
Cheers Yoni
12 februari 2016 om 10:06 #18306904Auto is bij garage geweest en ze zeggen dat de turbo niet meer goed functioneert.
Ik ga hem laten reviseren iemand ervaring met 112 turbo in Utrecht of C&E turbochargers in Amersfoort?
Beide repareren hem best scherp tarief en een ruil turbo bij 112 kost 475ex en bij C&E 378ex12 februari 2016 om 10:54 #18306905Hebben ze ook gezegd waarom de turbo niet goed functioneert?
Zal zonde zijn als je de turbo gaat vervangen terwijl de wastegate of druk sensor de boosdoeners kunnen zijn.12 februari 2016 om 11:02 #18306906Deze turbo heeft geen waste gate het is een vgt turbo en volgens garage loopt vgt niet goed.
Dit is ook te zien in de logs omdat de turbo druk als eerste verspringt en dan de lmm veranderd en dan drukregelaar gaan bijsturen.12 februari 2016 om 12:54 #18306907Idd excuses… :sleeping
Laat je eerst de actuator vervangen of gelijk de hele turbo uitwisselen?Sent from my SM-P900 using Tapatalk
12 februari 2016 om 13:11 #18306908Ik ga hem zelf er af halen en wegbrengen actuator beweegt al niet helemaal goed, lijkt de aanslag al niet te halen dus waarschijnlijk veel vuil in vnt verstelling.
Echter moet het blok gespoeld worden en de leidingen en de radiateur leeg met een beetje pech misschien de airco dus denk dat met zoveel moeite het dom is om alleen de vnt ring te laten vervangen beter dan totaal revisie zodat ik niet nog een keer de operatie hoef te doen.
14 februari 2016 om 23:37 #18306909Lijkt toch ook wel meer speling dan gewenst op de lagers van de turbo te zitten dit i.c.m. met nozzle ring en actuator vervangen kan ik denk ik net zo goed een ruil turbo nemen
15 februari 2016 om 08:19 #18306910Lijkt idd ook verstandig :thumb
18 februari 2016 om 22:07 #18306911Turbo is gereviseerd, klinkt een stuk mooier en stiller echter het pendelen van de turbo is er nog steeds…
Vandaag bij de dealer geweest, software update en nog steeds loopt de turbo en verstelling te kloten.Ik geef de zoektocht op en ga sparen voor een andere auto denk ik!
18 februari 2016 om 22:20 #18306912@Jones Newton wrote:
Turbo is gereviseerd, klinkt een stuk mooier en stiller echter het pendelen van de turbo is er nog steeds…
Vandaag bij de dealer geweest, adaptie waarden reset en software update en nog steeds loopt de turbo en verstelling te kloten.Ik geef de zoektocht op en ga sparen voor een andere auto denk ik!
contact opnemen met zakhooiTM of liviu zodat zij `m beter uit kunnen lezen.. dan vroeg of laat kom je er wel achter wat het is…
een dealer kijkt soms oppervlakkig.. als er geen storing is dan is er niks aan de hand.. misschien dat zij iets dieper kunnen graven18 februari 2016 om 22:40 #18306913Kan in niet vinden in de ledenlijst :S
Maar er is al een rijdend onderzoek met computer geweest bij een diagnose bedrijf van 2 uur en daar kwam uit vnt verstelling defect.
Dealer heb ik inderdaad ook geen hoge pet van op, die tech 2 gaat denk ik nooit rijdend mee.Kortom ik weet het ook niet meer :(
18 februari 2016 om 23:02 #18306914ik denk dat de VNT verstelling in je wastegate van je turbo zit… ik weet niet of die electronisch aangestuurd wordt.. maar als die niet goed sluit kun je een lage turbo druk krijgen of het pendelen omdat de turbo druk dan wegvalt…
heb je met de ruil turbo je wastegate overgezet?? of zat die er al op??19 februari 2016 om 05:07 #18306915VNT komt ipv een wastegate.
VNT/VGT wordt door een vacuum actuator bediend. Die wordt (dacht ik) elektronisch aangestuurd door de ECU.19 februari 2016 om 05:27 #18306916Is je turbodruk sensor in orde?
19 februari 2016 om 08:55 #18306917De turbo en vnt is samen met de actuator op een flowbank afgesteld deze is nu als nieuw en word uitgesloten.
-Turbo gereviseerd
-Turbo druk sensor is vervangen
-Laaddruk solenoid en vacuum slangen vervangen vacuum gecontroleerd
-Inlaatspruitstuk vervangen
-intercooler en slangen afgeperst op 1.5 bar
-inlaatspruitstuk ook afgeperstLmm los gekoppeld en probleem blijft dan ook dus het staat ook los van de gemeten lucht waarden.
19 februari 2016 om 09:34 #18306918Is een kabelbreuk geen optie??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.