Peilstok

Forumindex Forums Techniek Cih Peilstok

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Stender
    Moderator

Ik was net even de olie peilen bij mijn Rekord met 2.0E motor en de peilstok zat er vrij los in. Is dit normaal? De peilstok zelf is nog heel en hij gaat direct in een gat in het motorblok, zonder rubbers ofzo. Ik weet niet of dit hoort en mijn Manta staat in de winterstalling dus ik kan ook niks vergelijken.

Bo652
      Deelnemer

Voor zover ik weet hoort daar zo een soort rubbertje omheen te zitten, zoiets als op de foto.

jethro
        Deelnemer

@Bo652 wrote:

Voor zover ik weet hoort daar zo een soort rubbertje omheen te zitten, zoiets als op de foto.

Nou dat lijkt er niet op, de 2.0 CIH heeft een heel andere peilstok.
          Is deze van je eigen auto? ;)

jethro
          Deelnemer

@Stender wrote:

Ik was net even de olie peilen bij mijn Rekord met 2.0E motor en de peilstok zat er vrij los in. Is dit normaal? De peilstok zelf is nog heel en hij gaat direct in een gat in het motorblok, zonder rubbers ofzo. Ik weet niet of dit hoort en mijn Manta staat in de winterstalling dus ik kan ook niks vergelijken.

Die peilstok van je Rekord is het zelfde model als van je Manta.
            Kijk eerst maar eens of de rubber op de peilstok goed is.
            Kan ook zijn dat die motor uit een Manta komt, die heeft de peilstok achter zitten.
            De Rekord heeft de peilstok voor zitten, dus als men de peilstok gewisseld heeft dan zit er nu geen peilstokbuis.
            En die peilstokbuis ondersteund als het ware ook de peilstok.
            Vandaar dat deze nu wat los zit.

Of mijn verhaal klopt is een vraag, zoek het eens uit en laat het horen.
            :thumb

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.