Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Pedaal door de bodem.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2011 om 10:42 #17782399
:sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?
3 januari 2011 om 15:58 #17782400[rquote=1830000&tid=139294&author=max]:sleeping volgende keer iets rustiger op een oranje licht aanrijden helpt ook. Als er geen flitskast had gestaan was je dan door rood gereden? met 90?[/rquote]Uh, ja…? Dan had ik misschien nog wel extra gas bij gegeven, tot de 100-110 ofzo.
3 januari 2011 om 16:23 #17782401Geen wonder dat je een boom hebt geraakt,je kan of niet rijden of je denkt dat je een hele goede coureur bent.
3 januari 2011 om 17:02 #17782402Nee ik heb geen boom geraakt, dat was een lantaarnpaal. Ik ging met 30 een bocht in (waar 50 is toegstaan, omdat ik wist dat het glad kon zijn) en toen ging de auto aan de glijd, zo boem tegen een lantaarnpaal aan.
Ga nou niet roepen van je kan niet rijden of w/e dan ook, want dat heeft er niks mee te maken. Een ongeluk of een glijdpartij zit in een klein hoekje, helaas ;)
3 januari 2011 om 17:08 #17782403Idd vooral als je extra gas geeft bij oranje
3 januari 2011 om 17:09 #17782404met koud/vochtig weer neigen koude remmen meer tot “happen” , na een tijdje remmen/opwarmen zou dit weg moeten zijn
4 januari 2011 om 18:47 #17782405[rquote=1830300&tid=139294&author=14XE]Idd vooral als je extra gas geeft bij oranje[/rquote]
Ja, vanaf nu geef ik idd extra gas bij oranje (als ik niet meer kan stoppen). als ik wel kan stoppen, rem ik idd. Is dat zo erg? dacht t niet
[rquote=1830302&tid=139294&author=MantasticB1]met koud/vochtig weer neigen koude remmen meer tot “happen” , na een tijdje remmen/opwarmen zou dit weg moeten zijn[/rquote]
Laten we het hopen. De auto staat vanaf gister bij de garage dus gelukkig wordt er ook naar de remmen gekeken.
5 januari 2011 om 08:22 #17782406Als je niet meer kan stoppen bij oranje betekent het dat je te snel een verkeerslicht nadert, maar dat terzijde.
Wordt je geleert bij je eerste rijles, een verkeerslicht en/of kruising naderen met gepaste snelheid.
Rij in het vervolg gewoon wat rustiger, scheelt je een hoop brokken in de toekomst. Racen kun je op het circuit, daar staan geen verkeerslichten :)5 januari 2011 om 08:43 #17782407och och, wat een heilige boontjes hier
5 januari 2011 om 10:33 #17782408haha.
als we gaan moraal ridderen:
> als je oranje niet meer red met normale snelheid om te stoppen, (berekenend oog), gewoon normale snelheid passeren, extra gas is niet nodig dan namelijk, als extra gas wel noodzakelijk is, ga je te hard, en zat je al boven de max. snelheid
– verkeerslichten staan qua Oranje tijd, op de daar geldende max snelheid afgesteld.
ABS: Mijn Combo is echter ook zonder ABS, dat gaat prima hoor, ook bij VOL remmen..
heb wel Astra-GSi remmen op de vooras, maar ook GROOOTTE trommels op de achteras.
Willem
5 januari 2011 om 10:43 #17782409pedaal door de bodem heen—-> niet naar de garage, maar naar schadeherstel….. Waarom?
JE HEBT EEN GAT IN DE BODEM:jerry:jerry:jerry
5 januari 2011 om 10:44 #17782410goede Beun lasser zoeken, garage is dan wel te duur….
Willem
5 januari 2011 om 14:43 #17782411Moraal ridderen? Moah, valt wel mee toch?
Ik zie er meer de humor (zwarte humor wel te verstaan) van in om vast te stellen dat de persoon in kwestie hard reed bij het naderen van een verkeerslicht, dan merkt dat er een flitskast staat en vol in de ankers gaat om niet geflitst te worden (over moraal gesproken).
Bij die noodremactie dan bijna de controle over zijn auto verliest, meent goed te kunnen rijden en dan gaat vragen of het aan z’n remmen kan liggen….. tja.Kon het gewoon niet laten om dan een kleine kritische reply te geven.
Rij zelf ook graag snel maar wel waar het mag. Het CJIB onnodig spekken doe ik niet meer.
5 januari 2011 om 16:45 #17782412Joh inhalen vlak voor een stoplicht,zegt al genoeg.
Maar goed t zal wel
5 januari 2011 om 19:11 #177824131, al ga ik met 2 voeten op de rem staan haal ik alsnog de bodem niet (weet niet of dit goed is:P)
2, ik moet ECHT mn best doen als ik zonder handrem dwars wil komen.
3, als je niet op tijd kan remmen voor een flitskast kijk je óf niet ver genoeg vooruit, óf je rijd met 160 op een kruising af.maar iedereen heeft wel eens zn minder oplettende momentjes, dus ik begrijp het wel volkomen, ik twijfel alleen of het aan je remmen ligt.
5 januari 2011 om 21:19 #17782414:P:P:P:P:P:P:P:P:P
6 januari 2011 om 19:17 #17782415Ja als je de bodem raakt klopt er iets niet.
Heb al paar keer vol in remmen moeten gaan.
Maar pendaal ging niet tot op bodem.7 januari 2011 om 00:10 #17782416[rquote=1832395&tid=139294&author=max]Als je niet meer kan stoppen bij oranje betekent het dat je te snel een verkeerslicht nadert, maar dat terzijde.
Wordt je geleert bij je eerste rijles, een verkeerslicht en/of kruising naderen met gepaste snelheid.
Rij in het vervolg gewoon wat rustiger, scheelt je een hoop brokken in de toekomst. Racen kun je op het circuit, daar staan geen verkeerslichten :)[/rquote]Ik ga niet rijden in mijn auto zoals in de lesauto? Ik irriteer me dagelijks aan mensen die met onaangepaste (te lage) snelheid een stoplicht naderen waardoor die vlak voor mijn neus op oranje/rood gaat, waardoor andere mensen achter mij ook moeten stoppen. Wat ik bij mijn rijschool heb geleerd is dat je harder moet rijden voor een positief invloed op de verkeers-doorstroming. Ik heb veel gemekker gehad van mn rij-instructeur omdat ik júist te langzaam reed. Vanuit die positie rijd ik nu – waar het kan – 5/10 km te hard.
[rquote=1832827&tid=139294&author=RonaldH]Joh inhalen vlak voor een stoplicht,zegt al genoeg.
Maar goed t zal wel[/rquote]
Ey hallo het is de f*cking ringweg? Dan haalt iedereen elkaar in?
[rquote=1833048&tid=139294&author=vluggejaapie]1, al ga ik met 2 voeten op de rem staan haal ik alsnog de bodem niet (weet niet of dit goed is:P)
2, ik moet ECHT mn best doen als ik zonder handrem dwars wil komen.
3, als je niet op tijd kan remmen voor een flitskast kijk je óf niet ver genoeg vooruit, óf je rijd met 160 op een kruising af.maar iedereen heeft wel eens zn minder oplettende momentjes, dus ik begrijp het wel volkomen, ik twijfel alleen of het aan je remmen ligt.
[/rquote]Je mag er 70. Ik kwam met 80 aanrijden (tomtom) en toen sprong ie op oranje. Er staat een flitskast naast. Ik kon kon óf gas geven en een bekeuring krijgen voor roodlicht + te snel (ja dat flitst ie ook) of te remmen. Toen ik remde blokkeerde alle 4 me wielen, terwijl ik toch wel 500x p/week het rem pedaal in druk in de auto. Dat heeft niks met het niet goed kunnen rijden te maken. En mensen die als heilige boontjes spelen; Jullie rijden ook nooit te hard, parkeren nooit op een plek waar het eigenlijk niet mag en jullie halen zeker ook nooit een auto in?
[rquote=1832707&tid=139294&author=max]Moraal ridderen? Moah, valt wel mee toch?
Ik zie er meer de humor (zwarte humor wel te verstaan) van in om vast te stellen dat de persoon in kwestie hard reed bij het naderen van een verkeerslicht, dan merkt dat er een flitskast staat en vol in de ankers gaat om niet geflitst te worden (over moraal gesproken).
Bij die noodremactie dan bijna de controle over zijn auto verliest, meent goed te kunnen rijden en dan gaat vragen of het aan z’n remmen kan liggen….. tja.Kon het gewoon niet laten om dan een kleine kritische reply te geven.
Rij zelf ook graag snel maar wel waar het mag. Het CJIB onnodig spekken doe ik niet meer.[/rquote]
Ik reed idd te hard bij het verkeerslicht. Normaal heb ik 98% van de keren groen licht. Ik vroeg gewoon of het normaal is dat mijn achterwielen blokkeren als ik hard rem. Dat ik over dwars op de weg kwam te staan is een bijzaak want dan weet ik dat corsa gewoon een kut remsysteem heeft.
7 januari 2011 om 05:33 #17782417sherrif
denk toch dat je beter de auto kan verkopen en eentje kopen wat alles erop en eraan heeft.
bereken jij ook altijd hoevaak je groen ligt hebt?
ik heb er een mooie lijst van waar en wanneer ik rood/groen heb :hmmzheb ooit wel eens mn pedaal tot op de bodem gedrukt. toen was ook mn remsysteem tatool niet in oorde.
achterste wielen blokkerde puur erdoor omdat in de trommel alles nat was van de remvloeistof dit hoef je niet te zien aan de binnenkant van je velg.
verder weet ik niet hoelang je een rijbewijs hebt of hoeveel km je gemaakt hebt, maar kunnen rijden is niet als je je papier net hebt.
sommige mensen kunnen na 300000km en 20 jaar ervaring nog niet inschaten waar en wanneer ze wel of niet rustig moeten doen.
succes
7 januari 2011 om 09:07 #17782418[rquote=1834772&tid=139294&author=Corsa1.2-16v-1999]Ik ga niet rijden in mijn auto zoals in de lesauto? Ik irriteer me dagelijks aan mensen die met onaangepaste (te lage) snelheid een stoplicht naderen waardoor die vlak voor mijn neus op oranje/rood gaat, waardoor andere mensen achter mij ook moeten stoppen. Wat ik bij mijn rijschool heb geleerd is dat je harder moet rijden voor een positief invloed op de verkeers-doorstroming. Ik heb veel gemekker gehad van mn rij-instructeur omdat ik júist te langzaam reed. Vanuit die positie rijd ik nu – waar het kan – 5/10 km te hard.
[/rquote]Als je je niet aan anderen wilt irriteren bij het naderen van een verkeerslicht koop dan een motor kun je er fijn voorbij rijden.
Meestal is een verkeerslicht rood, dan eens groen, dan even kort oranje en dan wordt ie weer rood. En toch gaat het leven gewoon verder, is het niet fantastisch? :afro
7 januari 2011 om 09:49 #17782419Dat moeten mensen o.a. hier in ‘t topic + in het verkeer gebruiken.
7 januari 2011 om 11:21 #17782420iedereen rijd wel eens veel te hard en neemt wel eens een bochtje sportief en heeft geen zin om te stoppen voor oranje. Dat risico neem je dan gewoon.
Als je nu andere mensen in gevaar brengt is het een ander verhaal.[rquote=1834856&tid=139294&author=max][rquote=1834772&tid=139294&author=Corsa1.2-16v-1999]Ik ga niet rijden in mijn auto zoals in de lesauto? Ik irriteer me dagelijks aan mensen die met onaangepaste (te lage) snelheid een stoplicht naderen waardoor die vlak voor mijn neus op oranje/rood gaat, waardoor andere mensen achter mij ook moeten stoppen. Wat ik bij mijn rijschool heb geleerd is dat je harder moet rijden voor een positief invloed op de verkeers-doorstroming. Ik heb veel gemekker gehad van mn rij-instructeur omdat ik júist te langzaam reed. Vanuit die positie rijd ik nu – waar het kan – 5/10 km te hard.
[/rquote]Als je je niet aan anderen wilt irriteren bij het naderen van een verkeerslicht koop dan een motor kun je er fijn voorbij rijden.
Meestal is een verkeerslicht rood, dan eens groen, dan even kort oranje en dan wordt ie weer rood. En toch gaat het leven gewoon verder, is het niet fantastisch? :afro[/rquote]
In duitsland worden ze rood> oranje> groen> oranje> rood :D
7 januari 2011 om 12:16 #17782421mischien zie ik het verkeerd maar hij stelde toch een vraag over hoe het kon met zijn remmen
hij vroeg toch niet hoe jullie dachten over zijn rij gedrag ???
dan nog
beetje kinderachtig om van achter je pc je mening neem aan dat niemand van hier der bij wasals je rem pedaal idd innees tot op bodum zakt dan zal er toch iets mis zijn
of slechte vloeistof of lekke remcilinder of rembekrachtiger ofzoietslaat ons iig weten wat het was
7 januari 2011 om 14:01 #17782422In de eerste post vroeg hij of het normaal was dat alle 4 wielen blokeren als je het pedaal tot de bodem drukt (lees heel erg hard remt).
Bij zijn laatste post gaat het in ene alleen om de achterwielen.Antwoord 1, Alle 4? Ja vooral als je vol op de remmen stampt en geen abs hebt.
Antwoord 2, Alleen achter ook ja. Je auto tilt de kont op bij hard remmen en daardoor heb je dus meer druk op de voorwielen en minder op de achterwielen. Achterwielen zullen daardoor dus sneller blokkeren. is afhankelijk van je belading en of afstelling van je remdrukverdeler achter.
Mocht je het echter niet vertrouwen ga dan naar je garage en laat een remmentest uitvoeren op een testbank.
Voor alle zekerheid dan ook nog je trommels eraf en kijken of je cilinders lekken. Tevens je remslangen laten kontroleren op scheuren waardoor je slangen kunnen zwellen bij hogere remdrukken.7 januari 2011 om 17:49 #17782423Remsysteem van de Corsa is altijd kut zeg je.
Ja als je verzuimd onderhoud te plegen dan is het kut.Als je hard remt is het ook normaal dat achter blokkeerd. (zonder ABS natuurlijk).
als je Cilinders lekken blokkeerd ie meestal niet achter omdat de trommels doorglijden op de remolie.
En ja, ook mijn Kadett-E 1.2S > Corsa-A 1.2S > Corsa-A 1.2i > Corsa-A 1.6GSi > Kadett-E 1.6i caravan > Kadett-E-Combo 16V > Combo-B 16V blokkeren rondom bij VOL remmen.
allen zonder ABS, eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.