Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Pedaal door de bodem.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2010 om 18:59 #17230142
Is het normaal dat als je het rempedaal door de bodem heen drukt dat alle 4 de wielen blokkeren op een normale asfalt weg? Ik kwam met 90 aanrijden en het stoplicht sprong op rood, stond een flitskast naast dus ik remmen, gaat ineens mijn auto aan de schuif terwijl het niet glad was. Ik stond ineens over dwars op de weg. Vond t erg gevaarlijk.
Is er iets aan te doen, dat er iig 2 achterwielen niet blokkeren maar gewoon maximale remkracht leveren?
Hoop dat jullie me van dienst kunnen zijn.
Groetjes,
Thomas.29 december 2010 om 19:02 #17782375toevallig je auto net verlaagd?
29 december 2010 om 19:04 #17782376Nee, ik heb de auto niet verlaagd of er iets anders aan gedaan. Alleen 2 nieuwe remblokken aan de voorzijde, en 14inch winterbanden ipv standaard 13inch banden.
29 december 2010 om 19:09 #17782377denk dat je je mischien dan toch verkeken hebt op de gladheid is moerlijk te zeggen zo je pendaal is wel hard?
of zit ie echt op de bodem als je remd29 december 2010 om 19:12 #17782378Nee, het was niet glad want ik hoorde echt een piep/slip geluid toen ik remde.
Normaal zit ie niet op de bodem als ik rem, dit keer wel want ik wou niet weer een boete voor door rood rijden, dus ik remde nogal hard en toen ineens blokkeerde die, ik probeerde ‘m nog op te vangen maar ik stond gelijk overdwars op de weg.
Of is dit toevallig een soort van toeval ofzo? Normaal als ik hard rem blokkeert ie niet of nauwelijks.
29 december 2010 om 19:35 #17782379als je dwars op de weg stond, dan moet ie achter geblokkeerd hebben. Wilt dus zeggen dat de auto overberemd is… Heb je een lastafhankelijke remkrachtregelaar (te herkennen aan de veer die op de achteras zit) of niet? Deze kun je namelijk afstellen. Andere systeem bij corsa b is remkrachtbegrenzers in de leidingen naar de achteras, kunnen ook kapot zijn…
30 december 2010 om 17:47 #17782380ik zal volgende week eens langs de garage gaan, heb gister een lantaarnpaal gekust met de zijkant van de auto (ja dat rot ding stond in de weg) dus nu zit er een lekkere deuk in.
Me vorige auto had abs, dat remt toch een stuk plezieriger als je totaal geen grip hebt.
30 december 2010 om 20:30 #17782381als t goed is heb je juist altyd grip met abs… ;)
niet dat t uitmaakt, vind t waardeloos remmen als je in de abs zit.
30 december 2010 om 20:38 #17782382je hebt 2 nieuwe remblokken?? waarom niet alle 4 dan??
en ja, met nieuwe blokken op de oude schijven zal gedurende de inrij(rem)periode het pedaal lager liggen.
blokeren op 4 wielen opzich is prima, op alleen achter is niet goed.
Willem
30 december 2010 om 21:39 #17782383[rquote=1827300&tid=139294&author=wim-v6]je hebt 2 nieuwe remblokken?? waarom niet alle 4 dan??
en ja, met nieuwe blokken op de oude schijven zal gedurende de inrij(rem)periode het pedaal lager liggen.
blokeren op 4 wielen opzich is prima, op alleen achter is niet goed.
Willem[/rquote]
omdat ik voor schijfremmen heb, en achter trommelremmen zijn kan ik alleen de voorr rem blokken vervangen.
als ik hard rem blokkeren alle 4 de wielen, en is de auto onbestuurbaar.30 december 2010 om 21:59 #17782384[rquote=1827360&tid=139294&author=Corsa1.2-16v-1999][rquote=1827300&tid=139294&author=wim-v6]je hebt 2 nieuwe remblokken?? waarom niet alle 4 dan??
en ja, met nieuwe blokken op de oude schijven zal gedurende de inrij(rem)periode het pedaal lager liggen.
blokeren op 4 wielen opzich is prima, op alleen achter is niet goed.
Willem[/rquote]
omdat ik voor schijfremmen heb, en achter trommelremmen zijn kan ik alleen de voorr rem blokken vervangen.
als ik hard rem blokkeren alle 4 de wielen, en is de auto onbestuurbaar.[/rquote]Wim denkt dat je maar 1 kant voor hebt vervangen, maar jij bedoelt 2 setjes neem ik aan ;) Maar heb je je remvloeistof al gecontroleerd? Misschien heb je per ongeluk lekkage veroorzaakt tijdens het vervangen en zit er niets meer in het potje
30 december 2010 om 22:15 #17782385Rand op de remschijf…dan zakt het pedaal ook zo diep weg.
Die rand wegslijpen!
31 december 2010 om 08:21 #17782386ik denk dat de remblokken nog niet helemaal lekker op de schijven waren ingesleten en dat daardoor de voorremmen niet maxiaal gewerkt hebben en de achterremmen wel :hmmz
weet je 100% zeker dat voor ook blokkeerde ??
of was het toch alleen achter en ging je auto daardoor dwars ;)
31 december 2010 om 09:10 #17782387[rquote=1827360&tid=139294&author=Corsa1.2-16v-1999][rquote=1827300&tid=139294&author=wim-v6]je hebt 2 nieuwe remblokken?? waarom niet alle 4 dan??
en ja, met nieuwe blokken op de oude schijven zal gedurende de inrij(rem)periode het pedaal lager liggen.
blokeren op 4 wielen opzich is prima, op alleen achter is niet goed.
Willem[/rquote]
omdat ik voor schijfremmen heb, en achter trommelremmen zijn kan ik alleen de voorr rem blokken vervangen.
als ik hard rem blokkeren alle 4 de wielen, en is de auto onbestuurbaar.[/rquote]Zoals *jurgen* vermeld, zitten er 4 remblokken op de vooras.
2 per schijf.
Dus 2 setjes van 2, of 1 set van 4 (als ik ze haalt zitten ze alle4 in een doos namelijk.
en dat de Corsa normaal trommels achter heeft weet ik ook.
Willem
31 december 2010 om 18:51 #17782388[rquote=1826403&tid=139294&author=OrangeArrow]als je dwars op de weg stond, dan moet ie achter geblokkeerd hebben.[/rquote]Hoeft niet hoor, heb dat bij m’n slipcursus ook gehad. Ik op het gladde wegdek vol in de remmen, blijkbaar hield ik mijn stuur ietsje scheef terwijl ik remde. Wielen blokkeren, ik minder mijn remdruk ietsje, wielen pakken weer grip en hoppa, ik stond andersom.
2 januari 2011 om 02:40 #17782389[rquote=1828060&tid=139294&author=TedMechanic][rquote=1826403&tid=139294&author=OrangeArrow]als je dwars op de weg stond, dan moet ie achter geblokkeerd hebben.[/rquote]Hoeft niet hoor, heb dat bij m’n slipcursus ook gehad. Ik op het gladde wegdek vol in de remmen, blijkbaar hield ik mijn stuur ietsje scheef terwijl ik remde. Wielen blokkeren, ik minder mijn remdruk ietsje, wielen pakken weer grip en hoppa, ik stond andersom.[/rquote]
Dat kan idd kloppen dat het met de ‘besturing’ te maken heeft bouke, want ik had net een auto ingehaald, ging weer terug naar de rechter rijbaan en op dat moment sprong ie op oranje. Toen ging ik remmen, en blokkeerde m’n wielen (ja, alle 4). toen mn wielen blokkeerde minderrde ik de remdruk (geen idee eigenlijk of t op die manier ging) ging bijsturen uit reactie en idd hoppa ik stond andersom. Kwam op dat moment zo’n 4 auto’s op me af dus ik helemaal in paniek plankgas de berm ingereden hahaha :’)
@corsagek: Ik heb de remblokken er al 2 maand (4000km) opzitten. Toen ik hard remde blokkeerde er eerst 2, toen ik wist dat ik niet voor t rooie licht tot stilstand kwam remde ik nog ietsje harder (omdat ik weet hoe de auto reageert als er 2 banden blokkeren) en blokkeerde er nog 2 aan de achterkant, op dat moment ging de auto ongeveer aan de schuif. Als ik in de sneeuw redelijk normaal rem, blokkeren alle 4 de banden tegelijk.
@fearless: Ik heb geen rand op de remschijf gezien. En de remschijven bijslijpen begin ik niet aan
@jurgen; Ik heb alle 2 de kanten vervangen, dus linksvoor en rechtsvoor (is idd 4 remblokken :P). Ik heb me remvloeistof niet gecontroleerd, daar ik het door de garage heb laten doen (ben veel te bang dat ik iets sloop als ik het zelf doe)Nog een goud nwjaar btw ;)
2 januari 2011 om 09:02 #17782390Is de binnenkant van je achterwielen droog?
Erwin
2 januari 2011 om 10:44 #17782391@Erwin; Hoe moet ik deze vraag interpeteren? Want het heeft geïjzeld dus de binnenkant van de wielen zijn nat. Of bedoel je de remtrommels? Daar moet ik het wiel er voor af halen, alleen heb nu geen krik of moersleutel.
Ik heb net een bagger kwalitieit filmpje gemaakt waarbij je kan zien dat als ik rem op een glad wegdek alle 4 de wielen blokkeren (is vanaf 1 kant gemaakt; dus linksvoor en linksachter blokkeren op hetzelfde moment, daar dus rechtsvoor en rechtsachter ook blokkeren). Zal het filmpje zo ff uploaden en plaatsen voor extra duidelijkheid in mijn probleem
2 januari 2011 om 10:51 #17782392nou als er remvloeistof in het wiel licht is de remcylinder achter in het wiel lek, dan moet je het pedaal ver intrappen en blokkeren de rest van de wielen ineens.
Erwin
2 januari 2011 om 10:58 #17782393Kijk, je gaat vol in de remmen, je wielen blokkeren (je voorwielen eerder dan je achterwielen), je slipt en blijft rechtdoor slippen.
Dat gebeurt er wanneer je remmen goed zijn afgesteld.
Vervolgens minder je ietsje je remdruk, je voorwielen pakken ineens weer grip, maar omdat jij je stuur een stukje naar rechts hebt, stuur je meteen naar rechts. Maar op datzelfde moment heeft de rest van je auto nog kinetische energie naar voren toe, dus de neus van je auto gaat wel naar rechts, maar de rest van je auto komt gewoon voorbij.
En dan sta je dus andersom.
Dit is allemaal heel normaal en gebeurt ook als je remmen goed zijn afgesteld.
2 januari 2011 om 11:08 #17782394En in navolging op TedMechanic:
ABS heb je in principe in elke auto, het is een kwestie van discipline. Zelf je onder controle houden, door te gaan pompend remmen.
Meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiblokkeersysteem
2 januari 2011 om 11:25 #17782395Dat alle 4 de wielen blokkeren is goed, beter dan maar 3 of 1.
Indien je pedaal de karrosserie raakt bij het intrappen is er iets anders mis. Misschien remvloeistof te oud en verzadigd met vocht? Anders even vervangen.Als je toch naar de garage gaat, laat je remmen even testen op de testbank als je bang bent dat het niet goed gaat.
Maar persoonlijk denk ik dat je isschien idd normaal beheerst moet remmen ipv je pedaal door de bodem te trappen :vertag
En voor de mensen die idd niet kunnen remmen heeft men ABS uitgevonden, dus wellicht een andere auto kopen? :P
Succes met het oplossen!
2 januari 2011 om 14:08 #17782396[rquote=1829066&tid=139294&author=Aapje]En in navolging op TedMechanic:
ABS heb je in principe in elke auto, het is een kwestie van discipline. Zelf je onder controle houden, door te gaan pompend remmen.
Meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiblokkeersysteem%5B/rquote%5D
Dat is wel leuk. Maar je bent met je voet bij lange na niet zo snel als met abs. Dus pompend remmen heeft geen zin. Druk iets verminderen juist wel. (is ook het principe van abs)
2 januari 2011 om 14:41 #17782397[rquote=1829214&tid=139294&author=arjontje][rquote=1829066&tid=139294&author=Aapje]En in navolging op TedMechanic:
ABS heb je in principe in elke auto, het is een kwestie van discipline. Zelf je onder controle houden, door te gaan pompend remmen.
Meer informatie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Antiblokkeersysteem%5B/rquote%5D
Dat is wel leuk. Maar je bent met je voet bij lange na niet zo snel als met abs. Dus pompend remmen heeft geen zin. Druk iets verminderen juist wel. (is ook het principe van abs)[/rquote]
Bij een echte noodstop waarbij je vol in de ankers móét om er levend vanaf te komen is pompend remmen of drukvermindering geen optie. Daarom vond ik het zo gevaarlijk dat mn achterwielen ook blokkeren.
Iig bedankt voor alle hulp. Ik ga morgen sowieso naar de garage, want mijn auto lekt koelvloeistof. Gelukkig is het garantie, dus ik laat de auto daar staan en ze bekijken het maar met die auto. Lang leve de luxe leenauto’s:jerry
2 januari 2011 om 17:54 #17782398remmen door de bodem heen is niet goed hoor.
dat je overdwars komt is normaal, tis toch nat/glad en koud op de weg, als je vol in de ankers moet breekt hij toch ergens uit. of je uitlijning moet perfect zijn. maar dan nog. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.