Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Pech terug van Essen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2009 om 19:40 #17214752
Na een geslaagd dagje in Essen, zijn we dan aan de terugweg begonnen. Begin van de rit ging lekker soepel alleen remmen ging beetje lastig. Na effe flink doorgereden ( 160 kruissnelhied xD ) kwamen we dan weer in Nederland aan, en waren we effe van plan om iets te gaan eten. Dus ik wil afremmen voor de afritten. Trap ik de rem gewoon helemaal in tot aan de bodem:hmmz Dus effe handrempje gebruikt om uiteindelijk tot stilstand te komen. Me pa en ik effe kieken waarom de remmen het niet deden, bleek er geen remvloeistof in het reservoir te zitten.:o
Wegenwacht erbij, kon geen lek vinden:wtf
Dus binnenkort maar effe na laten kijken bij de dealer of er een lekje zit.
Maar was wel ff schrikken toen bleek dat ik geen remmen had:o
Maarja het is goed afgelopen!
3 december 2009 om 19:41 #17559324dan heb je heel veel gelukt gehad, dat is tog wel zeer kutt dat de remen het niet doen met zo`n snelheid :O
suc6:)
corsageak3 december 2009 om 19:44 #17559325het veel nog mee, kon rustig uitrollen, toen ik de afslag nam, was met een snelheid van hooguit 40 dat ik voor het stoplicht moest remmen dus dat veel wel mee.
Maar ik zal maar vol in de ankers moeten op de autobahn:o
3 december 2009 om 19:45 #17559326zal toch wel ergens lekken, gaat niet zomaar weg!
heb al paar keer voor de apk bij corsa B/combo de voorste remslangen zo los kunnen trekken van de leiding!
3 december 2009 om 19:52 #17559327Kijk eens naar de achterste remcilinders, die willen wel eens gaan lekken.
Het is inderdaad schrikken, je zult maar moeten remmen op de snelweg voor een file ofzo :o
3 december 2009 om 19:59 #17559328Breng hem morgen maar naar de garage, maar het rare is dat het niet hard leegloopt, want die kerel van de wegenwacht heeft het bijgevuld. Daarna hebben we het toch weer gered om terug te rijden. Dat is toch weer 30 km, en nu is er niks uit:hmmz
3 december 2009 om 20:09 #17559329Misschien geen oude olie geweest met heel veel vocht erin, of overdrijf ik dit nu weer???
vind het een link pakket iig..
Bij mij ging het weer prima dit jaar in ieder geval, heb de velgen lekker donker geremd haha..
Willem
3 december 2009 om 20:12 #17559330en wanneer heb je voor het laatst het peil gecheckt, en vloeistof gewisseld?
3 december 2009 om 20:14 #17559331hmm, in mei apk gehad, maar eigenlijk zou er niks uit mogen lopen toch. En gisteren remde die nog geweldig. Dus is beetje vaag allemaal
3 december 2009 om 20:19 #17559332Ik doel dus op ERG oude remolie (word niet nagekeken bij de APK) daar zit vaak veel Vocht (water) in, omdat remolie vocht aantrekt.
normaal moet je het iedere 2 jaar verversen, maar dat word vaak vergeten.
Pas bij meerdere keren goed hard remmen, komt de boel goed op temperatuur, en gaat het water in de remolie koken, en trap je m door de rem heen, omdat er lucht in het systeem komt.
Willem
3 december 2009 om 20:23 #17559333hmm misschien is dat het wel geweest!
Maar apart dat het vandaag pas gebeurt heb er toch al een heel jaar mee rondgereden. En vandaag heb ik eigenlijk niet veel hoeven remmen:hmmzMaarja het is weer bijgevuld en zie weer hoe het afloopt.
3 december 2009 om 20:29 #17559334tja als ik in duitsland zit, gaat het meestal van 100 naar 240, en dan flink remmen naar 100 voor zo’n iri links plakkende nederlander die met 3km/u verschil aan het inhalen is.., om vervolgens het gas weer open te knallen.
dan krijgen de remmen gelijk hun vuurdoop haha…
gaat tot nu toe altijd goed.
Willem
3 december 2009 om 20:33 #17559335nah, zo hard is het ook niet gegaan, mijnes ken niet harder dan 180 op gps heb ik gemerkt:angel
5 december 2009 om 11:03 #17559336vraagje over de remmen.
ik las net dat remvloeistof om de 2 jaar vervangen moet worden.
als ik mijn rem ndruk hoor ik een zuigend geluid. net of je en spons intrapt.
als je paar keer snel achtermekaar indrukt komt de rem pendaal als het ware helemaal omhoog.
moet mijn remvloeistof vervangen worden dan?
heb net nieuwe remmen en schijfen.5 december 2009 om 11:04 #17559337dat is niet fijn ;)
5 december 2009 om 11:27 #17559338Originally posted by wim-v6
tja als ik in duitsland zit, gaat het meestal van 100 naar 240, en dan flink remmen naar 100 voor zo’n iri links plakkende nederlander die met 3km/u verschil aan het inhalen is.., om vervolgens het gas weer open te knallen.dan krijgen de remmen gelijk hun vuurdoop haha…
gaat tot nu toe altijd goed.
Willem
Tsja sommige mensen….. :swear
Ben het met je eens Willem.
En toch rem ik liever met de Vec vanaf 240 naar 100, dan soms met de LET :P
In de Vec heb je toch net wat meer massa en voel je je veiliger.5 december 2009 om 17:00 #17559339ja dat weer wel….
ik heb dan nog 308mm voorop zitten…
Willem
5 december 2009 om 17:02 #17559340origineel gepost door robert_corsa
vraagje over de remmen.ik las net dat remvloeistof om de 2 jaar vervangen moet worden.
als ik mijn rem ndruk hoor ik een zuigend geluid. net of je en spons intrapt.
als je paar keer snel achtermekaar indrukt komt de rem pendaal als het ware helemaal omhoog.
moet mijn remvloeistof vervangen worden dan?
heb net nieuwe remmen en schijfen.Remvloeistof kan je op vocht laten controleren..
Als alles nieuw is, kan het zijn dat je pedaal wat dieperzit ivm inslijten.
Het zuigende geluis is de vacuumpot van de remberkachtiger.
als je een paar keer pompt trap je de vacuum uit de rembkrachtiger en word het pedaal hoger…
Willem
5 december 2009 om 22:13 #17559341origineel gepost door foofighter
bleek er geen remvloeistof in het reservoir te zitten.:oEn er gaat dan geen lampje branden op je teller paneel :hmmz
5 december 2009 om 22:27 #17559342Normaal gesproken wel inderdaad..
Willem
5 december 2009 om 22:30 #17559343origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door robert_corsa
vraagje over de remmen.ik las net dat remvloeistof om de 2 jaar vervangen moet worden.
als ik mijn rem ndruk hoor ik een zuigend geluid. net of je en spons intrapt.
als je paar keer snel achtermekaar indrukt komt de rem pendaal als het ware helemaal omhoog.
moet mijn remvloeistof vervangen worden dan?
heb net nieuwe remmen en schijfen.Remvloeistof kan je op vocht laten controleren..
Als alles nieuw is, kan het zijn dat je pedaal wat dieperzit ivm inslijten.
Het zuigende geluis is de vacuumpot van de remberkachtiger.
als je een paar keer pompt trap je de vacuum uit de rembkrachtiger en word het pedaal hoger…
Willem
Daar waar je de remvloeistof controleerd (in het potje dus) , is de plaats waar je de nieuwe remvloeistof bijvult. Dus de schoonste vloeistof. Wat dus in de leidingen zit is nog oudere drap . .:(
6 december 2009 om 14:26 #17559344origineel gepost door Jerremy
origineel gepost door foofighter
bleek er geen remvloeistof in het reservoir te zitten.:oEn er gaat dan geen lampje branden op je teller paneel :hmmz
Dat vroeg de meneer van wegenwacht ook al. Maar er is niks gaan branden. Want het mm lampje zou dan toch moeten gaan branden? Het lijkt me ook dat ie dan constant blijft branden maar er brandde helemaal niks
6 december 2009 om 14:37 #17559345Hoofdremcylinder kapot en alle olie zit dan in de rembekrachtiger.
Moet je vooral niet vergeten de olie uit de bekrachtiger te halen!!
6 december 2009 om 15:21 #17559346als er geen remvloeistof in het potje zit gaat handrem lampje branden of knipperen volgens mij.
Markey.
6 december 2009 om 17:18 #17559347origineel gepost door markey
als er geen remvloeistof in het potje zit gaat handrem lampje branden of knipperen volgens mij.Markey.
Als er weinig in zit zal het af en toe knipperen..
als ie echt leeg is, blijft ie branden.
en dat is niet het MM lampje, maar hetzelfde lampje als dat voor de Handrem.
het lampje voor de handrem is ook eigenlijk geen handrem lampje, maar een lampje voor de Remolie (lampje met uitroepteken), maar doormiddel van de handrem kun je het lampje controleren en tegelijkertijd controleren of de handrem er nog op staat.
een Officieel handrem lampje had je vroeger in de:
Corsa-A > Kadett-E > Vectra-A > Astra-F1daar had je een lampje met een P van Parkbremse, EN een lampje met uitroepteken voor de remolie.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.