Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Pech, Pech, Pech en kapot contactslot?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2010 om 19:37 #17215999
Vandaag was niet de beste dag voor mij en mn Kadett..
Geiser kapot gevroren, vet door mn enkel/hak gegaan, een bout van het thermostaathuis afgebroken en tijdens het proefritje ook nog een dikke ster in mn ruit door een steen van de voorganger.
Dat leek me genoeg… Maar na het parkeren bij de schoonouders deed mn contactslot het spontaan niet meer.
Eerst deed ie helemaal niks.. paar uurtjes later ging ie wel op contact, maar starte ie niet. En niet dat de motor of startmotor niet wilde, maar het slot deed gewoon niks.. Je voelt ook heen en weer helemaal geen weerstand vanaf de tweede stand in het slot… We hebben hem dus op contact aangeduwd en toen liep ie gewoon prima.
Nu voor de deur thuis uitgezet en nu doet het slot weer helemaal niks.. ook geen contactstand..
Zou er misschien iets los kunnen zitten in/bij het slot? of is het einde slot?Heeft iemand een ideetje? Zit er een beetje doorheen voor vandaag en moet maandag morgen dringend met deze auto naar een sollicitatiegesprek… :(
Groetjes.
Koen9 januari 2010 om 19:43 #17587375even provisorisch doorverbinden dan voor maandag.
kappen los en je kan bij de aansluitingen.
je stuurslot gaat er wel van af neem ik aan ??
9 januari 2010 om 19:51 #17587376Kappen los enzo ga ik zeker morgen doen!! Nu kom ik ff niet meer bij de kachel vandaan!
Stuurslot is geen probleem.. die is in 2003 in Amersfoort gesloopt door paar gasten die niet van andermans spullen af konden blijven..
Ik ben alleen niet zo zeker van de draden… zitten er veel aan? Misschien iemand die kan zeggen welke ik aan welke door moet verbinden? ik gok iets van contact doorverbinden en start draadje daar tegen aantikken?
9 januari 2010 om 19:53 #17587377er lopen enkeld plus draden
1 dikke continu,dan je accesoirestanden en je startmotor
wel oppassen voor metalen delen tijdens het doorverbinden want dan heb je sluiting
9 januari 2010 om 19:59 #17587378Dus die van je startmotor tegen je continu aan en dan moet ie starten? Of moet die continu nog een min krijgen? :D
Zoals ik al zei… ben beetje slecht met draadjes.. ;)9 januari 2010 om 20:06 #17587379Je kan ook de kunststof achterkant (waar alle draden aan zitten) van het contactslot eraf halen, en dan de auto met een schroevendraaier starten.
Dit doet het contactslot eigenlijk ook, i.c.m. het stuurslot ontgrendelen, maar dat heb je dus niet meer, begrijp ik.9 januari 2010 om 20:11 #17587380Stuurslot is er inderdaad niet meer nee… Kan het niet dan dat de kunststof achterkant is losgekomen van het contactslot ofzo? Nah ja.. Dat zie ik morgen wel..
Wel heel interessant om als complete draadjes beginner precies te weten hoe ik de draden kan doorverbinden.9 januari 2010 om 20:35 #17587381Dat kan, of het kunststof ‘schroefje’ wat je verdraait om ‘m te starten is uitgelubberd en draait daarom niet meer mee.
9 januari 2010 om 21:36 #17587382ik denk eerder dat het staafje wat achter in het kontaktklosje ingaat is afgebroken, idd wat CommoCruiser zegt, 2 hele mini schroefjes aan de zijkant los schroeven en dan kan je het kontakt klosje gewoon recht eruit trekken, en dan zie je van zelf of het staafje gebroken is, onze d kadett was een tijdje terug ook gestolen geweest, en ik heb hem toen om deze mannier gestart en werkte goed
9 januari 2010 om 21:51 #17587383Of hij is van binnen weggefikt.. die contacten willen nog wel eens doorbranden.. Bij men grijze D kadett was ie ook half weg gebrand.
9 januari 2010 om 22:05 #17587384dan zal je dat echt wel ruiken, lijkt mij, want dat is mij ook al gebeurt, en dat stinkt goed.
of binnen in kan er ook wat gebroken zijn, omdat er alles met de klauwen hebben aangezeten, ik heb toen meteen het hele kontaktslot vervangen, ik wou zowie zo geen risico lopen dat mij die stuurpal erin slaat tijdens het rijden
9 januari 2010 om 22:17 #17587385Klinkt allemaal heel logisch inderdaad! Nu ik weet hoe het in elkaar steekt voelt het inderdaad ook alsof dat blokje niet meer goed vast zit aan het slot.
Gezien ie eerst helemaal niks deed en later toch wel op contact ging maar alleen niet de laatste draai om te starten maakte.Nah, ik ga het morgen lekker rustig bekijken maar iig heel erg bedankt voor alle ideeen!!
9 januari 2010 om 22:26 #17587386want dat staafje komt naar buiten toe als je hem op kontakt zet, en als die gebroken is kan die niet ver genoeg naar buiten komen waardoor je hem niet kan starten, en nu mischien helemaal weg is gebroken waardoor die niks meer doet, ik zou zeggen draai morgen even je kontakt klosje los, en dan denk ik dat je het probleem wel vind
9 januari 2010 om 22:31 #17587387origineel gepost door Andreas.Berger
dan zal je dat echt wel ruiken, lijkt mij, want dat is mij ook al gebeurt, en dat stinkt goed.of binnen in kan er ook wat gebroken zijn, omdat er alles met de klauwen hebben aangezeten, ik heb toen meteen het hele kontaktslot vervangen, ik wou zowie zo geen risico lopen dat mij die stuurpal erin slaat tijdens het rijden
Jah idd en het rookt ook wel :P Bij men grijze D was het stuurslot trouwens ook kapot, altijd probleemloos meegereden. Maar voor de zekerheid kun je het slot idd eigenlijk wel beter vervangen
9 januari 2010 om 22:36 #17587388origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Andreas.Berger
dan zal je dat echt wel ruiken, lijkt mij, want dat is mij ook al gebeurt, en dat stinkt goed.of binnen in kan er ook wat gebroken zijn, omdat er alles met de klauwen hebben aangezeten, ik heb toen meteen het hele kontaktslot vervangen, ik wou zowie zo geen risico lopen dat mij die stuurpal erin slaat tijdens het rijden
Jah idd en het rookt ook wel :P Bij men grijze D was het stuurslot trouwens ook kapot, altijd probleemloos meegereden. Maar voor de zekerheid kun je het slot idd eigenlijk wel beter vervangen
bij mij was toen ook de stuurpal afgebroken, nou hoef het niet persé kwaad te kunnen, maar het gaf mij geen lekker gevoel omdat er iemand anders aan heeft zitten kloten, daarvoor heb ik hem meteen helemaal vervangen, alle sloten trouwens, heb nu alles op 1 sleutel bij de dkadett
9 januari 2010 om 22:57 #17587389origineel gepost door Andreas.Berger
origineel gepost door GlennGSI
origineel gepost door Andreas.Berger
bij mij was toen ook de stuurpal afgebroken, nou hoef het niet persé kwaad te kunnen, maar het gaf mij geen lekker gevoel omdat er iemand anders aan heeft zitten kloten, daarvoor heb ik hem meteen helemaal vervangen, alle sloten trouwens, heb nu alles op 1 sleutel bij de dkadett
Idd dat is gewoon het mooist en het beste om alles netjes op 1 sleutel te hebben. Dat heb ik gelukkig altijd gehad bij men D kadettjes. als er niet 2 originele sleutels bij zitten haak ik al gauw af bij een koop. En als er een slot kapot is beter het set vervangen dan.
Kwaad zal het idd niet perse kunnen. echter voelde men kadett niet echt fijn in de stuur inrichting maar daar hebk me toen nooit echt aan geergert
9 januari 2010 om 23:34 #17587390ik heb daarvoor de sloten van een a corsa gebruikt en die pas gemaakt voor in de D
9 januari 2010 om 23:38 #17587391:D Ik heb verder geen sloten meer op de auto behalve de achterklep.
Na 3 keer alles kwijt te zijn geraakt aan versterker en speakers vond ik het wel welletjes :D9 januari 2010 om 23:41 #17587392jaja, kan ik me voorstellen, kom je van ver.
anders wil ik je best helpen het kontaktslot te vervangen als het je alleen niet lukt
9 januari 2010 om 23:51 #17587393Is er uberhaupt een mogelijkheid om zo’n contactslot nieuw te kopen met dezelfde sleutel?
10 januari 2010 om 00:11 #17587394dat zou je kunnen doen bij de opel dealer, alleen denk ik dat je achter over valt van de prijs, deur sloten heb je niet meer zowat je zei, dan is het alleen kontaktslot koffer en tankdop slot, dat moet toch wel uit te halen zijn
10 januari 2010 om 08:44 #17587395kijk uit wat je doet dat is nr een waardoor vroeger veel dettjes affikte dat witte blokje op de achterkant van je slot is super gaar hier kan zelfs kortsluit onststaan heb ik gehad ik kon er net op tijd bij gewoon kappen los achter op je contactslot zitten twee schroefjes die deze witte blok vast houden blokje verwijderen en meteen een nieuwe bestellen intussen kun je gewoon een suikerlepeltje of zo gebruiken om te starten er zit in de stekker een half maantje daar kun je iets in steken en draaien om te starten veiligste manier
10 januari 2010 om 15:34 #17587396als van het contactslot de sleutel het nog wel gewoon doet, kun je eventueel ook de cylinder over zetten.
als ik me niet vergis moet je dan de sleutel in stand 1 draaien en dan met een kleine schroevendraaier in zo’n gaatje porren dan kun je het slot er uit halen.
terug zetten gaat in omgekeerde volgorde.10 januari 2010 om 17:59 #17587397dat is nog te koop hoor,bij carlock systems of zoiets.
heb daar ooit een nieuw slot gekocht voor de corsa,kreeg er ook een sleutel bij,11 januari 2010 om 14:40 #17587398En er nog naar gekeken kaneelschep
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.