Forumindex › Forums › Modellen › Manta › pech pech
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2009 om 17:36 #17215410
ik heb een 2.0 s cih blok [nooit horen lopen trouwens] deels gereviseerd dus kop gevlakt,nieuwe ketting met geleiders,hydro klepstoters,alle pakkingen vervangen.
nou mooi klaar ding aan het lopen MAAR nu wordt ie warm en is het net of ie vastloopt en gaat hij dus uit:wtf:wtf
er zit genoeg olie en koelvloeistof in.
ik heb dus niet gekeken naar de zuigers e.dis mijn blok nu warm gelopen of kan het wat anders zijn:wtf
24 december 2009 om 17:50 #17574406Dat is shit hè :swear
Misschien eerst de compressie meten :hmmz
Van welke Manta is dat??
24 december 2009 om 19:48 #17574407ik moest het blok uit de blauwe halen ivm laswerk
en had dit blok nog staan en dacht duzz kan ik die mooi ff proberen maar helaas
baal hier wel van net alles mooi en netjes voor elkaar krijgen we dit :argue:argue24 december 2009 om 20:37 #17574408misschien tankontluchting niet in orde? of wordt ie ook echt super heet?
24 december 2009 om 20:56 #17574409hoe bedoel je tankontluchting :wtf
de rest van de auto is oke heb n.l alleen ff een ander blok erin gezet
24 december 2009 om 21:05 #17574410hij bedoeld waarschijnlijk of je tank niet vacuüm trekt, waardoor je motor geen benzine meer krijgt.
24 december 2009 om 21:10 #17574411maar dan loopt ie niet en in dit geval loopt hij wel maar draait na een poosje erg “rauw”en gaat dan uit .
als ik dan even wacht en hem start gebeurt het zelfde weer.heb het wel ff nagekeken en de ontluchting is nog oke :wors
24 december 2009 om 22:48 #17574412Staat de ontsteking wel goed? daar kunnen ze ook erg warm van worden.
24 december 2009 om 23:23 #17574413komt er wel olie in de cilinderkop?
24 december 2009 om 23:57 #17574414olie genoeg ??
dat dachten wij ook eens
hup ff motortje wisselen olie pijlen .. ja goed starten..
en hetzeflde als jij paar minuten lopen en toen viel hij uit en wou ie niet meer rond..later bleek dat de olie pijl stok te lang was……. en er dus toch geen olie inzat..
dat motortje heeft trouwens nooit meer echt fijn gelopen25 december 2009 om 00:04 #17574415ontsteking staat wel goed,maar ga het nog wel nameten .
olie in de cil kop hmm ,ik had meer ‘gespetter” verwacht maar haast niets [oliepomp?]
volgens de handleiding aantal liters erin gedaan en gepeild is oke .
maar ik zelf heb het idee dat ie is warm gelopen ,maar heb dit zelf nog nooit meegemaakt.
loopt een motor nog wel als ie is warmgelopen?25 december 2009 om 08:31 #17574416Het kan door slechte koeling komen,dus je termostaat gaat niet open.
Zou kunnen.
En anders,wat ik zou doen is slick50 bij de olie doen.
Mischien heeft het met wrijvingswarmte te maken.
Als je je termostaat eruit haalt kan de motor zowiezo niet warm worden.25 december 2009 om 08:47 #17574417heb je geen luchtbel in het koelsysteem als je een blok waar geen koelvloeistof meer inzit vult via de radiateur komt er niet genoeg koelvloeistof in het blok
25 december 2009 om 10:12 #17574418origineel gepost door hum
ontsteking staat wel goed,maar ga het nog wel nameten .olie in de cil kop hmm ,ik had meer ‘gespetter” verwacht maar haast niets [oliepomp?]
volgens de handleiding aantal liters erin gedaan en gepeild is oke .
maar ik zelf heb het idee dat ie is warm gelopen ,maar heb dit zelf nog nooit meegemaakt.
loopt een motor nog wel als ie is warmgelopen?als hij is afgekoeld loopt tie weer gewoon, ik heb er eens 1 vast laten lopen op de snelweg en na een half uur ging hij weer rond en kon ik verder rijden
25 december 2009 om 16:12 #17574419ik ga er maandag weer mee verder laat wel even weten hoe of wat
bedankt voor de reacties alvast25 december 2009 om 17:40 #17574420het zou ook kunnen dat de koeling niet goed rond kan door een vernauwing of volledig dicht koelkanaal.
25 december 2009 om 21:54 #17574421denk dat ik de koel kanalen maar is ff doorspoel met de tuinslang oid en de thermostaat eruit haal .
hopen dat het dit is anders ben ik er mooi klaar mee29 december 2009 om 14:12 #17574422nou ik heb de motor nog es ff goed nagekeken
hij kreeg geen olie bovenin en ik had lucht in het koel systeem
te weinig olie kwam doordat ik de olie pomp niet had gevuld via de inbus en hij draaide alleen maar lucht
in het koel systeem zat lucht later bleek dat ik een slang had gepakt waar een propje in zat [papier oid]
gelukkig geen schade aan de motor .
bedankt voor jullie snelle reacties
gr herman29 december 2009 om 16:16 #17574423Mooi dat het weer goed is :thumbup
29 december 2009 om 19:40 #17574424en je olielampje brande niet?
29 december 2009 om 22:11 #17574425ik had het blok er ingezet en gestart maar omdat ik hem maar heeeeel even kon laten lopen heb ik niet gezien of deze brande.
29 december 2009 om 22:23 #17574426toen w emijn blok hebben gewisseld hebben we de motor eerst laten draaien op de startmotor dus bobine kabel even losgooien zodat je oliepomp de olie aan kan zuigen en boven in kaan gooien. wij hadden zelfs de olie sensor er even uit gehaald toen starten (zonder bobine kabel) toen d eolie eruit kwam hebben we de plug erin gedraait toen nog even laten draaien op de startmotor en toen de kabel aangesloten.
29 december 2009 om 22:47 #17574427ik had de motor ook laten draaien zonder bobine kabel en daarna gewoon gestart maar helaas
gelukkig valt de schade mee -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.