Pech onderweg

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Pech onderweg

• Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    drempelvrees

Afgelopen week met zn 4-tjs een midweekje naar Center Parcs geweest in De Haan in Belgie, was erg gezellig maar helaas is daar de auto kapot gegaan.

We waren een dagje weggeweest naar Brugge en Oostende en we rijden de parkeergarage uit in Oostende en ineens begint de auto te stotteren en rijd hij niet harder dan 50 km/h en niet meer dan 2000 rpm. Auto aan de kant gezet en de auto opnieuw gestart en ging het 100 meter goed. Opnieuw aan de kant gezet en de accupolen losgemaakt in de hoop dat hij zich zou resetten maar helaas vergeefs :fy1 .

Omdat de kleinste net 8 weken oud is wilde ik perse het park halen omdat we misschien anders uren in de kou stonden te kloten. Park uiteindelijk gehaald (gelukkig) en daar de ANWB gebeld want we hebben europa-service. Ze zouden de mensen van Touring inschakelen en deze man was er keurig binnen een uur. Deze had een apparaatje waar hij de computer mee uit kon lezen en er bleek een overslag te zijn op de 2e cilinder. Verder gekeken, maar het kwam er op neer dat volgens hem de ontstekingsmodule kapot was en hij kon deze dus niet maken.

Volgende morgen is de auto opgetakeld naar Opel dealer De Cru in Knokke. En in de middag kregen we al telefoon dat de ontstekingsmodule en de hoge druk pomp kapot waren, kosten: ongeveer €900,- :vertag :shock: :shock: .
      Of ze het moesten maken ja of nee, maar veel keus heb je niet dus maar laten maken. Onderdelen waren de volgende dag binnen en s’middags kon ik de auto weer halen en waren we uiteindelijk €860,- lichter :cry :cry .

Hierbij nog 2 foto’s van deze ineens dure vakantie:

Grt René

yzf1kr

Als je auto op vakantie stuk gaat is altijd shit.

Dan moet je naar een vreemde dealer waarvan je niet weet of je hem kan vertrouwen, en dan komt die ook nog eens met een enorme rekening.

Mij ook overkomen.

GTS Power
        Deelnemer

Dat is even flink balen René.

Dat zit niemand op te wachten natuurlijk.

gwriemersma
          Deelnemer

Tja lekker zo’n vakantie

Hoop dat jullie verder wel een Fijne week hebben gehad

sw_reijnders
            Deelnemer

ja dat is altijd kut

maar daar heb ik wel de internationale dekking van de wegenwacht voor.
              in NL kom ik met een kapotte auto wel thuis, maar in het buitenland niet.

GTS2.2DTI
              Deelnemer

Heb hetzelfde in het verleden gehad met mijn Astra G Station Sport 1.8 16V. Net een dag voordat we wegwilden begon het gedonder. Kwam haast de kruising niet meer over met dat ding. Ik kon toen nog bij Opel Kamp komen in Almelo, auto kwam daar ook weg. Het koste mij toen bijna €400.- weet ik nog.

Kost zo’n module tegenwoordig zoveel geld :shock: Die onderdeel prijzen zijn toch niet meer normaal he. Viel me ook al op toen ik de GTS 1.9CDTI nog had, prijzen liggen op niveau van BMW en Mercedes, doen ze prima bij Opel…NOT :thumbdown

Uurkosten zullen niet zo veel want zo’n module klik je zo op de bougies..

yzf1kr

Ik ben door schade en schande wijs geworden, en ik laat hem NOOIT echt NOOIT meer naar een Opel dealer afvoeren.

Merkdealers zijn de grootste smeerlappen die er zijn, en vinden het heerlijk om een toerist in nood af te zetten.
                  Ik ga liever op zoek naar een onafhankelijke dealer in de buurt, en laat hem daar naar dealer brengen.

Bij mij waren destijds de krukassensor en de startmotor stuk……. right… dat die dingen beide gelijktijdig stuk gaan is zo goed als onmogelijk.

wim-v6
                  Deelnemer

Bobine brug, werk 5 minuten, te verkrijgen bij bijna iedere onderdelenzaak..

Willem

drempelvrees

Wij hebben ook europa service bij de ANWB, maar die hebben dus als eis dat de auto naar een erkende dealer gebracht wordt, dus je hebt gewoon geen keuze.

Vervangend vervoer krijg je pas als je auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden. wil je toch vervangend vervoer binnen die 48 uur is het voor eigen rekening.

Ik moest zelfs maar in Knokke zien te komen om de auto op te halen, want dat regelen ze ook niet.

wim-v6
                      Deelnemer

Ik heb 2x stilgestaan met een auto in het buitenland, 1x in Z-frankrijk met een hagelnieuwe Toyota Previa 2.4i, daar kon ik alles zo overladen van auto naar auto,

en een keer in Duitsland met een Mercedes Benz V-klasse, dat was op de ANWB van de zaak, ook zo overladen in een door hun geleverd huurbusje..

Willem

drempelvrees

Misschien dat de regels veranderd zijn, wij hadden er geen recht op in ieder geval. durf het ook niet te zeggen

arjontje
                          Deelnemer

@drempelvrees wrote:

Wij hebben ook europa service bij de ANWB, maar die hebben dus als eis dat de auto naar een erkende dealer gebracht wordt, dus je hebt gewoon geen keuze.

Vervangend vervoer krijg je pas als je auto niet binnen 48 uur gemaakt kan worden. wil je toch vervangend vervoer binnen die 48 uur is het voor eigen rekening.

Ik moest zelfs maar in Knokke zien te komen om de auto op te halen, want dat regelen ze ook niet.

Wat ook fijn is dat er in de voorwaarde niet staat dat een leen auto in Noorwegen niet mogelijk is.
                            Als je met die leen auto naar NL terug wilt. :thumbdown

Noorwegen hoort niet tot de EU dus mag de leenauto de grens niet over, volgens de ANWB.
                            Toen maar een reis van 30 uur met de trein gemaakt. :sleeping

kaneelschep
                            Deelnemer

Auw! Zoveel geld hè.. hoop dat jullie er maar een hele leuke vakantie van gemaakt hebben! ;)
                              Wy hebben 2 keer een leenauto van de anwb gehad. in duitsland stopte de koppeling van onze ouwe pajero ermee. Kregen we een nieuwe bmw 320 station waar we nog 3 weken gebruik van konden maken om in hongarye vakantie te hebben. En jaren terug door een ongeluk een keer een mitsubishi spacestar. Was wel goed geregeld.. weet niet hoe dat nu zit.

kimmiej666
                              Deelnemer

Nou, das een baal vakantie geworden :(

In elk geval wel fijn dat je wel weer kan rondtoeven, maar tis toch wel zuur dat je ff zoveel lichter wordt gemaakt op je vakantie :(

Astraman
                                Deelnemer

Nooit leuk nee, ik had ooit een lekke tankontluchting toen ik naar oostenrijk reed. Het regende die dag, en we roken vaak benzine na het tanken, maar dat zagen we niet. Maar laatste stop was he droog, effe de wagen afgetankt, zeek de benzine eronderuit :shock: . Maar goed het zat allemaal tegen, (die dag 13 gereden op zellam see, terwijl het normaal uurtje of 8 is) dus maar doorgereden, en daar de ANWB gebeld. Wagen naar de dealer gesleept (waar toevallig een nederlander werkte :thumbup ), die hadden de slang niet zo liggen, netjes besteld. Kreeg ook nog een leenwagen mee, een Astra H 1.4, alleen daar kwamen we amper mee boven :hmmz . Fijn ding verder maar was blij dat ik me oude skelter weer terug had, toch veel verschill 100 kilo en 10 pk.

CJX
                                  Deelnemer

@drempelvrees wrote:

@drempelvrees wrote:

Misschien dat de regels veranderd zijn, wij hadden er geen recht op in ieder geval. durf het ook niet te zeggen

Ik heb wel beeld en geluid bij je verhaal.

Heb in ieder geval gelijksoortige ervaringen met de Europa Service van de ANWB.

drie jaar geleden kwam ik stil te staan in Zuid Frankrijk op de terugreis naar Nederland met mijn 2,2 DTi vec.-C + caravan.
                                    De auto sloeg in noodloop door problemen met de turbo. Rijden met de caravan was toen in ieder geval absoluut onmogelijk, en heuveltje op zonder caravan lukte ook al bijna niet. Resetten bracht ook geen verbetering.

Bij mijn pechmelding aan de ANWB-alarmcentrale werd mij toen ook verteld dat ik alleen een vervangende auto zou krijgen als hij niet binnen 48 uur te repareren was! :hmmz

We zijn toen naar een of ander vaag bedrijf versleept waar niemand een andere taal sprak dan Frans, en waar ze uiteraard geen raad wisten met de storing.
                                    Heb toen gelijk telefonisch mijn beklag gedaan bij de ANWB over deze zogenaamde door hun erkende garage.

Aangezien er toch iets moest gebeuren zijn vrouw en kinderen toen met de caravan op de een vage camping afgezet. ( ook hier hadden we geen keuze in, Dit was door de ANWB geregeld met de sleepdienst :swear ) En zelf ben ik die dag met de vec. nog afgesleept naar een BOSCH-garage op zo’n 60 km van de camping waar mijn caravan stond. Daar werd de diagnose gesteld, en werd een vacuumschakelaar besteld. Deze moest uit een centraal magazijn komen, want hij was niet op voorraad bij de omliggende VOD’s. Gevolg 2 dagen wachten. Hierdoor ben ik zelf met mijn auto weer terug gereden naar de camping, omdat de vec. nog wel storingsvrij reed zonder de caravan erachter, en twee dagen later weer terug voor de uiteindelijke reparatie.

Uiteindelijk dus twee dagen later huiswaarts gekeerd dan de bedoeling was.

Bij thuiskomst gelijk een dikke klacht bij de ANWB ingediend, en resultaat was een dubbele spijtbetuiging ( telefonisch + een brief ) over de gang van zaken + een schadevergoeding.
                                    De ANWB gaf daarbij toe dat ze onzorgvuldig waren geweest in de begeleiding, en dat ze ook geen zaken meer deden met de eerstgenoemde garage.

Dan denk je dus dat je goed zit met de Europa Service van de ANWB, maar het loopt soms anders.

nova….
                                    Deelnemer

Jammer maarja die dingen kunnen gebeuren….. maarja is gemaakt dus jullie kunnen weer toeren.

Ik heb het ook is mee gemaakt met de astra G stw die maakten ze in Brescia… startmoter kapot kosten 250
                                      plus extra kosten overnachten en eten en drinken maar nix trug gekregen.

kiyamizio

Tja auto rijden kost geld maar altijd kloten als het niet in de buurt van huis stuk gaat. Zelf ooit een multisnaar gebroken gehad gewoon doorgereden naar huis en onderweg 1x de accu gewisselt voor een nieuwe

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

gwriemersma
                                        Deelnemer

Auto stuk in de buurt of niet maar voor mij nooit geen ANWB weer :swear
                                          heb diverse :argue met ze gehad.
                                          Zo reed ik eens op een ochtend naar mijn werk ineens niets meer bij toeval zie ik een busje van de anwb rijden ik lid dus denk :D gered
                                          Maar nee hoor :fy1 de beste man was nog niet aan zijn “shift”begonnen :hmmz
                                          Oke wilt u dan zo vriendelijk zijn een collega te vragen waarop raam dicht gaat en man verdwijnt

Kijk ga niet zeggen dat alle medewerkers van de ANWB nu ineens slecht zijn maar :swear :swear :fy1 :argue
                                          en dit geval staat niet op zich

Maar goed “drempelvrees jullie kunnen nu weer verder: :vertag weggooien en dit maar gauw vergeten

Navy
                                          Deelnemer

Lid van de ANWB/WW. ‘s Morgens 05:12 gebeld vanwege kokende motor (sensor stuk). 07:08 was de WW er al! :fy1
                                            Excuses van de beste man (die me weer op weg hielp): zijn collega had zijn dienst er bijna op zitten, dus had hij het maar doorgeschoven naar de volgende dienst.
                                            En dit was gewoon in Nederland!

kimmiej666
                                            Deelnemer

Na mijn snelweg capriolen met mijn station kan ik tot nu toe van de ANWB zeggen dat ik tevreden ben.

ANWB was binnen een half uur ter plaatse en was er gelukkig voor de truck van een plaatselijke sloperij die de rijkswaterstaat had ingeschakeld.
                                              Gevolg, die man van de ANWB redde wel ff me waggie, want die vent wilde zijn takel al ergens in me bumper vasthangen en zonder een reservevelg op de auto zetten en zo mijn wagen zijn truck optrekken.

Man van de ANWB heeft em ff aangesproken dat ie op moest rotte en hij het wel regelde.

Netjes even voorzichtig me wagen opgetild met een kussen en reservevelg gemonteerd om de auto aan zijn wagen te koppelen, vervolgens ons allemaal bij het tankstation neergezet waar we even op de sleepwagen moesten wachten die ons allemaal huiswaarts zou brengen.

Daar ook ongeveer half uurtje/3 kwartier gewacht en daarna met auto huiswaarts gekeerd.

Was over die zaak zeker te spreken.

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.