Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › pech
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2010 om 17:43 #17220956
ik wilde vandaag met de vectra op vakantie ,maar de rit duurde niet lang na 1km op weg te zijn reed de motor nog maar op 3 cilinders , hoeveel kans is dat er motorisch iets ergs aan de hand is ?? omdat mijn veccie al 310.000 op de teller staat
ik heb de bougies eruit gedraaid en bij de 1ste cillinder was de bougie wel vettigbvd henry
8 mei 2010 om 17:51 #17668682origineel gepost door henry.kummeling
ik wilde vandaag met de vectra op vakantie ,maar de rit duurde niet lang na 1km op weg te zijn reed de motor nog maar op 3 cilinders , hoeveel kans is dat er motorisch iets ergs aan de hand is ?? omdat mijn veccie al 310.000 op de teller staat
ik heb de bougies eruit gedraaid en bij de 1ste cillinder was de bougie wel vettigbvd henry
Wat voor motor heb je??
8 mei 2010 om 18:08 #17668683Welke motortype, LPG / Benzine / diesel??
3 cilinders kan vanalles zijn.
willem
8 mei 2010 om 19:32 #17668684het gaat om een x16xel 16v uit 99 op lpg
het is niet de lpg installatie ,op benzine zelfde probleem8 mei 2010 om 19:40 #17668685je zou eens compressie moeten meten.
ik heb het ook gehad met mijn x16xel en had toen een verbrandde klep.
Die motortjes hebben niet de hardste koppen zowiezo.
Mijn voordeel was dat ik het in de garantie periode had en ik dus gratis een revisie kop kreeg :vertag8 mei 2010 om 19:51 #17668686wat zijn dan de kosten van zo,n koprevisie?
8 mei 2010 om 19:53 #17668687geen idee.
Maar ga eerst maar eens kijken of het dat überhaupt wel is.8 mei 2010 om 20:37 #17668688Mogenlijke oorzaken:
– Kapotte Bobine (komt vaker voor bij de X16XEL)
– Slechte bougies (gaan wat sneller bij LPG)
– Compressieverlies (bij LPG slijten de klepzittingen harder, en hierdoor kan een klep verbranden).Ikzelf kan Compressie verlies meestal wel op gehoor waarnemen door te starten met de bobine los gekoppeld.
Motor moet 4 gelijke slagen maken, zit er 1 tussen die niet gelijk is, dan heb je meestal wel compressie verlies.
Willem
9 mei 2010 om 05:49 #17668689we gaan vandaag maar op vakantie met de a manta ,volgende week een naar de dealer om te meten
bvd henry
9 mei 2010 om 08:28 #17668690Heerlijk avnturieren met de Manta :wors
altijd lekker als je er een reserve hebt he.
Alsnog een fijne vakantie!!
26 mei 2010 om 07:39 #17668691ik ben maar begonnen met de vectra ,bij de 1ste cillinder geen compressie meer de andere nog wel
dus de kop moet er maar afzijn er handboeken in de handel mbt de aanhaal momenten of hier ergens op het forum te vinden
bvd henry
26 mei 2010 om 07:49 #17668692jep, in de how-to staan de haynes manuals
hier staan ze ook
http://www.vectrateam.nl/forum/viewtopic.php?f=8&t=694526 mei 2010 om 08:01 #17668693In het Vectra deel even op “Haynes” zoeken.
sw_reijnders heeft daar een paar links naar downloads van Haynes manuals gepost. :thumbup
Daar staat alles in.26 mei 2010 om 08:01 #17668694Hij was me net voor !
26 mei 2010 om 08:15 #17668695maar bijna een kwartier :D
maar geen compressie klinkt helemaal niet best :thumbdown
26 mei 2010 om 08:21 #17668696origineel gepost door sw_reijnders
maar bijna een kwartier :Dmaar geen compressie klinkt helemaal niet best :thumbdown
Moet tussendoor ook nog werken :P
Maar geen compressie is zeker :thumbdown:thumbdown.Wel goede vakantie gehad met de Manta ?
26 mei 2010 om 09:01 #17668697zeker een goede vakantie gehad met de beide manta,s
ik zal eens zoeken naar de haynes manuals
bedankt
30 mei 2010 om 07:57 #17668698gisteren aan het sleutelen geweest en zie het probleem
30 mei 2010 om 08:19 #17668699hmm dat ziet er niet zo mooi uit haha
30 mei 2010 om 08:55 #17668700sodeknijters, cilinderwand nog wel in orde ??
30 mei 2010 om 10:13 #17668701aan de cillinderwand is niets te zien :thumbup
30 mei 2010 om 10:15 #17668702:oDat is een meevaller denk ik dan, lijkt me niet lekker als er stukken klep door je vebrandingskamer vliegen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.