Forumindex › Forums › Overige › PC & Multimedia › pc probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2010 om 08:37 #17219604
hey hey.een vriendin van mij heeft een pak en bell pc en nu viel mij de laatste 3 weken erg op dat haar harde schijf als een gek begon te rattelen en soms weigerde om op te starten.en nu is gister het probleem voor gevallen.ze deed haar pc aan en kreeg gelijk de tekst boot failure please insert disk en press enter.nu kon ik wel via f2 in de bios komen maar daar staat alles nog zo als in het begin.moet ik denken aan een gecrashde schijf.of is het wat anders.en uitleg in gewone taal aub.
5 april 2010 om 09:02 #17652290Denk dat het tijd is voor een andere hardeschijf.
Wat eventueel nog wel eens het proberen waard is om de verbindingen met de hardeschijf en moederbord eens schoon te maken (lees stofvrij) en dan opnieuw aansluiten. Soms wil dit het probleem oplossen.
5 april 2010 om 09:08 #17652291nop ook al gedaan met een zachte borstel op mini stofzuiger helemaal stofvrij gemaakt en nog nix
5 april 2010 om 12:00 #17652292Stekkertjes even eruit trekken en weer erin steken wil ook wel eens helpen.
Een bootfailure kan ook door een floppy of een cdrom komen, check als die er in zit.
Je kunt altijd de schijf eruit halen en in een andere pc als 2e schijf erbij zetten, met een beetje geluk kan je bij de data komen.
5 april 2010 om 12:37 #17652293het heet niet voor niks “pakker hell”
20 april 2010 om 22:53 #17652294origineel gepost door MantasticB1
het heet niet voor niks “pakker hell”Package From Hell,
Maar dat doet er even niet toe! Is een behoorlijk vervelend probleem wat ik verwacht dat je dat niet opgelost krijgt zonder het opnieuw te installeren. Tenzij de vorige oplossingen van andere forum leden hielpen maar die kans acht ik klein.
Zorg er in iedergeval voor dat je eerst je gegevens van de Harddisk haalt voordat je em formateerd. die kun je dus nog gewoon aan doormiddel van een andere pc oid.
Je gegevens zijn iig niet kwijt, ben daar maar niet bang voor.
2 mei 2010 om 19:20 #17652295probleem is al bekend harde schijf was krom getrokken.als ik de schijf in mn handen leg leek het wel op 2 magneetpolen tegen over elkaar.hij begon te zweven enzo.en toen zei de schijf ineens poefffffff doet het zelf maar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.