pc op tv

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia pc op tv

• Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    X-PloiD
    Deelnemer

Ik heb via HDMI een Philips Full HD 37 inch aangesloten

Anoniem

hahaha

vrienden van onz hadden ook pc op tv
        en dan op hun plasma weet ik veel hoeveel inch
        (groot)

enkel vonden ze het wat lastig als ze bank zaken deden
        dat elke voorbij ganger dit ook kon zien;):P:P:P

McKaamos
        Deelnemer

Makko, aarding via je verwarmingsbuizen? Dat is echt super slecht. Daardoor maak je aardingslussen, met faseverschillen en alle narigheid van dien. Zelfs kans dat je PC/TV, of wat je ook op die manier aard, een enorme opdonder krijgt als er ergens anders in huis kortsluiting is. (ivm kortere/langere paden, zekeringen en aardlekschakelaars die te laat af gaan, etc)

Anyway, ik heb hier speciaal voor de TV een PC staan. VGA kabeltje van anderhalve meter met goede afscherming. Perfect beeld en storingvrije audio.
          Lekker uitzendinggemist kijken, of een filmpje, soms een spelletje. Heeeerlijk.

Wat HDMI vs VGA betreft: HDMI is digitaal. Een lange kabel is dan niet zo erg. Je hebt beeld of je hebt het niet. Geen grijze middenweg van storing en sneeuw. Met VGA moet je bij lange kabels opletten dat je kabel goede afscherming heeft en dat er geen storingsbronnen in de buurt van de kabel zijn.
          Houd je de kabel kort en goed afgeschermd, dan is het beeld net zo scherp als HDMI. En opzich kan een VGA kabel ook prima Full HD resolutie aan. Een computermonitor kan hogere resoluties hebben en vreet dat ook gewoon via een VGA kabel.

Oh, en HDMI is een digitaal signaal wat ook over DVI gaat. DVI heeft alleen wat meer pinnen waarop ook nog een analoog signaal langskomt. Daarom kan je met een simpel verloopstekkertje van DVI naar VGA gaan, maar ook naar HDMI.

Roelof

Waar denk je waar aarde voor dient, om juist schokken tegen te gaan want het spanningsniveau van de verwarming is gelijk aan de grond. Ook de lengte van de pijp die in de meterkast of in de badkamer geaard is kan net zo lang zijn als de aarde van de ene stopcontact naar de ander.
            In ieder geval krijg je er juist geen schokken van als je de aarde van je PC aan de verwarming hangr.

Wat betreft de beeldkwaliteit, als je desktop apps draait zal een standaard TV-out een onleesbaar beeld geven maar voor de films is het prima helder (heb hier zo een beamer opgestelt staan)

astra-99-dti2

heb mijn samsung 90 cm hd tv ook op mijn pc aan gesloten staan,
              dit doormiddel van hdmi kabel (waarde vertel ik niet betaal in koop bedrag) prijs ligt dan aaaaanzienlijk lager.

bij mij werkt het super blue ray dvd speler in mijn pc draaid alle films super van kwaliteit.

opelvectra

heb een samsung 42″tv,ken gewoon de monitor kabel gebruiken,zit zelfde aansluiting op de tv

Juffer1
                Deelnemer

[rquote=1829344&tid=121172&author=McKaamos]Makko, aarding via je verwarmingsbuizen? Daardoor maak je aardingslussen, met faseverschillen[/rquote]

Tot het stukje aardlus ga ik 100% met je mee, het feit dat een aardlus gekke dingen kan veroorzaken ook maar een faseverschijving door onjuiste aarding :wtf

Die les heb ik denk ik gemist ;)

Juffer1
                  Deelnemer

Heb hier overigens ook een LG hangen, PC liep eerst via VGA kabel van 10 meter naar de TV en dat werkte altijd prima.
                    Inmiddels loopt alles via PS3 mediaserver en PS3 welke via Optical out & HDMI aan de TV & audio hangt.

In de eerste opzet was het niet slecht, maar via de PS3 is het toch wel een plaatsje hoor !

corsa_b_graffitshadow

heb ook gewoon dvi-hdmi.

heb dit vooral gedaan dat ik niet altijd bleuray filmfs moet kopen.

MKV files zijn bleu ray kwaliteit.

geluid heb ik gewoon van de geluidkaart naar de dolby. is helaas nog alleen stereo

ooit nog eens een dolby kaart in de pc inbouwen.

vind het alleen beetje vermoeiend als ik veel moet lezen op het scherm.

kadettje-89

ik heb ook een lg plasma 107cm en die als goed is dvi en rgb.en ik heb hem van de week via rgb gedaan wow wat een mooi beeld.dus nu opzoek naar een dvi naar rgb ofzo iets.ik heb een acer pc monitor met dvi uitgang.

McKaamos
                        Deelnemer

[rquote=1843170&tid=121172&author=corsa_b_graffitshadow]heb ook gewoon dvi-hdmi.

heb dit vooral gedaan dat ik niet altijd bleuray filmfs moet kopen.

MKV files zijn bleu ray kwaliteit.

geluid heb ik gewoon van de geluidkaart naar de dolby. is helaas nog alleen stereo

ooit nog eens een dolby kaart in de pc inbouwen.

vind het alleen beetje vermoeiend als ik veel moet lezen op het scherm.

[/rquote]
                          Niet helemaal correct. MKV is een format die de mogelijkheid bied om Full HD video weer te geven, in top kwaliteit.
                          Het is niet per definitie zo omdat de resolutie ook simpelweg lager kan zijn en er dikke compressie overheen gedaan kan worden waardoor je verschikkelijke compression artifacts krijgt.

In de regel is het gelukkig wel zo dat de meeste rippers MKV gebruiken icm goede input en beeldverslechtering zo veel mogelijk uitbannen.

Helaas is het een kwestie van tijd tot je buurjongetje een my-first-sony-achtige MKV encoder van internet kan plukken en z’n hele videocollectie van VHS tapes in MKV gaat zetten.
                          Zodra dat gebeurt wordt het net als met DivX video nu. Dat was altijd super kwaliteit, tot DivX heel gemakkelijk te gebruiken werd… De grootste troep komt nu in DivX format voorbij.

Btw, vergeet die soundkaart. Koop een videokaart van ATI waar native een HDMI poort op zit.
                          ATI heeft namelijk het audiosignaal ook in de HDMI kabel zitten, en dat is gewoon digitale SPDIF signalering met surround ondersteuning.
                          Scheelt je weer een kabel en een extra insteekkaart in je PC.

[rquote=1852126&tid=121172&author=kadettje-89]ik heb ook een lg plasma 107cm en die als goed is dvi en rgb.en ik heb hem van de week via rgb gedaan wow wat een mooi beeld.dus nu opzoek naar een dvi naar rgb ofzo iets.ik heb een acer pc monitor met dvi uitgang.[/rquote]
                          Ok, je verhaal is wat lastig te ontcijferen.
                          Probeer je nu DVI om te zetten naar RGB Scart? Als je kwaliteit wil verliezen moet je dat vooral doen…

Als je TV een HDMI ingang heeft, koop dan gewoon een verloopstekker van DVI naar HDMI. Dan is je signaal constant digitaal en heb je geen verliezen door ruis.

kadettje-89

ja sorry ik had hier op dit moment een half gare toetsenboord die niet helemaal werkte.dus sorry.maar ik denk dat ik daar voor eens ga kijken van dvi—>hdmi.thnx

Astraman
                            Deelnemer

DVI–>HDMI of HDMI–>HDMI is het beste. Soms klopt de uitlijning niet helemaal met vga, dat kun je wel weer corrigeren met de software van de videokaart. Het geluid via HDMI heeft een nadeel, dat is vaak alleen stereo waardoor je toch een aparte kabel nodig hebt voor het digitale (surround) geluid, dus enkele tulp voor SPDIF of een optische kabel, afhankelijk van je pc natuurlijk, naar je versterker.

Haasje17
                              Moderator

Gewoon DVI-HDMI of HDMI-HDMI ehh volgensmij is meeste HDMI digitaal dus zou deze ook 5.1 of 7.1 moeten kunnen. Enkel via DVI of goedkopere kaarten zal het stereo zijn.

Angezien het signaal digitaal is kun je ook grote lengtes gebruiken.

Roelof

[rquote=1857163&tid=121172&author=McKaamos]Niet helemaal correct. MKV is een format die de mogelijkheid bied om Full HD video weer te geven, in top kwaliteit.[/rquote]

Ook niet helemaal waar. MKV is gewoon een videocodec maar kent op de achtergrond ook DVD functies zoals menu’s, chapters etc. Daarom zijn MKV files iets lastiger te converteren naar bv. DivX.

[rquote=1858032&tid=121172&author=Haasje17]Gewoon DVI-HDMI of HDMI-HDMI ehh volgensmij is meeste HDMI digitaal dus zou deze ook 5.1 of 7.1 moeten kunnen. Enkel via DVI of goedkopere kaarten zal het stereo zijn.

Angezien het signaal digitaal is kun je ook grote lengtes gebruiken.[/rquote]

DVI, HDMI, Display port en er was er geloof ik nog 1 bevatten dezelfde pinnen alleen de uitvoering van de connector is anders waaronder wel of niet geluid, er zijn verloopjes zat te vinden.

Lengte van de kabel kan niet zomaar maximaal lang zijn, een simpele USB kabel langer dan 5 meter kan al dataverminking geven en met zoveel signalen op een HDMI kabel wil je ook dat het nog op niveau en synchroon aan het einde komt.

Astraman
                                  Deelnemer

[rquote=1858032&tid=121172&author=Haasje17]Gewoon DVI-HDMI of HDMI-HDMI ehh volgensmij is meeste HDMI digitaal dus zou deze ook 5.1 of 7.1 moeten kunnen. Enkel via DVI of goedkopere kaarten zal het stereo zijn.

DVI bevat sowieso geen geluid en niet elke tv heeft een surround decorder dus de kabel heeft het wel, maar dat wil dan niet automatisch zeggen dat als je de hdmi in de tv plugt je 5.1 hebt. Alleen als je receiver een HDMI in heeft gaat het wel, maar dan heb je een tweede hdmi kabel nodig om hem weer door te lussen naar de tv en moet je receiver altijd aan staan. Dan is een losse audio verbinding makkelijker en goedkoper, plus je kunt hem dan ook gebruiken om bv alleen mp3-tjes over receiver te beluisteren zonder dat je tv aan hoeft te staan.

McKaamos
                                    Deelnemer

[rquote=1858059&tid=121172&author=Astraman][rquote=1858032&tid=121172&author=Haasje17]Gewoon DVI-HDMI of HDMI-HDMI ehh volgensmij is meeste HDMI digitaal dus zou deze ook 5.1 of 7.1 moeten kunnen. Enkel via DVI of goedkopere kaarten zal het stereo zijn.

DVI bevat sowieso geen geluid en niet elke tv heeft een surround decorder dus de kabel heeft het wel, maar dat wil dan niet automatisch zeggen dat als je de hdmi in de tv plugt je 5.1 hebt. Alleen als je receiver een HDMI in heeft gaat het wel, maar dan heb je een tweede hdmi kabel nodig om hem weer door te lussen naar de tv en moet je receiver altijd aan staan. Dan is een losse audio verbinding makkelijker en goedkoper, plus je kunt hem dan ook gebruiken om bv alleen mp3-tjes over receiver te beluisteren zonder dat je tv aan hoeft te staan.[/rquote]
                                      Das ook waar idd.
                                      Ik heb een PC bij de TV staan met de TV als enige monitor, dus voor mij is het wel lonend om alles over de TV te laten lopen.

Maargoed, praktisch elke TV heeft de decoder wel, maar de output niet voor surround.
                                      Een beetje flinke TV heeft wel een optische of coaxiale digitale uitgang voor een externe surroundset, gewoon op passthrough.

Astraman
                                      Deelnemer

Als ie een ingebouwde dvb-c of dvb-s receiver heeft icm CI of CI+, niet ouder is als een jaar of 2, dan vaak wel omdat je dan de ontvangen digitale tv signalen in surround kunt bekijken. Anders niet. Mijn Sony van 2008 heeft het niet in ieder geval.

Zit ie erop dan zeker die gebruiken want heel soms krijg je lipsync problemen ivm beeldverbeteraars in de tv.

Anoniem

niet helemaal waar.
                                          sommige merken mogen via optical out of digital out niet 5.1 doorgeven alleen 2.0 digital, wegens eisen van de kabelleverancier ivm films opnemen/verkopen en dan met HQ audio.
                                          Vaak is het de versterker die van een 2.0 signaal een 5.1 berekend.

de meeste zenders (via ziggo dan) geven alleen 2.0 door, ned 1,2 en 3 HD, enkele duitsers en film 1 geloof ik, die hebben soms 5.1 geluid erbij. Deze is via een externe settopbox met optical of digital out wel te decoderen naar 5.1, maar zelden via de tv.

ook via hdmi input op een tv kan het zijn dat de tv niet 5.1 ondersteund naar digital out van de tv, verschilt per merk en type.

ook nog een opmerking over de lengte van hdmi kabels: vanaf een meter of 12 tot 15 is er te veel verlies en dient men om storingen te voorkomen een “booster” ertussen te zetten. zelfde als grote lengtes usb kabel, daar neemt de spanning ook af op het einde bij grote lengtes.

bij lipsync problemen kan men, indien de externe audio versterker geen lipsync/audio delay heeft, de beeldverbeteraars uitzetten zoals 100hz functie, mpeg verbeteraars etc. meestal komt het dan in de buurt.
                                          indien men het geluid van de tv af pakt, zou deze in de meeste gevallen display synchronized zijn, dus synchroon met het beeld.

Astraman
                                          Deelnemer

Jah alleen dat gecreëerde signaal is dan Dolby Prologic (2), dus vaak is het achterkanaal dan mono, oftwel links en rechts achter is gelijk, hoor je geen nuance verschil in.

Als je een goede versterker hebt dan kun je de lipsync problemen ondervangen dmv een delay functie, dan vertraagt het geluid iets waardoor je spraak weer gelijk loopt met het beeld.

20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.