Patzz ff voorstellen Opel Corsa B 1.2 16V "99

Forumindex Forums Modellen Corsa Patzz ff voorstellen Opel Corsa B 1.2 16V "99

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258557
    Patzz
      Lid sinds:
      16 June 2013

      Hallo mensen van het Opel forum,

      Ik zal me zelf even voostellen, ik ben Patrick bijna 20 jaren jong. In het dagelijks leven ben ik leerling-chauffeur goederenvervoer/monteur en ben dus werkzaam in het transport voor 4/5 dagen per week en zit ik 1 dag op school.

      sinds 5 weken ben ik de trotse eigenaar van mijn Opel Corsa B uit “99.

      Het was in het begin de bedoeling er vrij weinig mee te doen want het is en blijft je eerste auto maar dat idee heb ik 2 weken terug al aan de kant geschoven :D

      Ik ben dus nog redelijk wat van plan haha :D

      Gelukkig loop ik stage in de werkplaats dus heb ik het 1 en ander tot mijn beschikking :angel

      Hier even een kort lijstje over mijn auto zoals hij nu is en wat ik nog allemaal wil gaan doen in de toekomst:

        Spatlappen verwijderen voor en achter
        roest op de lip van de motorkap verwijderen en bijwerken
        Velgen vervangen (wieldoppen momenteel :thumbdown )
        Dashboard verlichting vervangen voor blauwe Led verlichting
        Neon verlichting boven de beenruimte voorin (eventueel achterin)
        RA helaas schade slecht weggewerkt door de vorige eigenaar, gelukkig heb ik hiervoor waarschijnlijk iemand die dit voor een kratje bier wilt doen in de vrije tijd :D
        LV op de bumper 2 krassen die even weggewerkt moeten worden of bumper vervangen voor een GSI bumper met de bekende lampen erin :D
        Angel eyes + booskijkers monteren
        grijze lijsten laten spuiten in kleur

      er zijn nog wel meer dingen die ik wil veranderen maar dat horen jullie gauw genoeg :D

      ik heb zelf al een paar kleine dingetjes gedaan in de afgelopen weken, daarover vind je onderaan een overzicht met foto’s.

      Het zal bij mij allemaal niet zo heel snel gaan aangezien ik niet heel veel verdien en met me studie zit maar dat houd het allemaal wel leuker met de vooruitgangen.

      Hier de foto toen hij nog op marktplaats stond (met de lelijke NL sticker :thumbdown )

      eerste keer bij de garagebox die ik ook nog tot mijn beschikking heb

      Hier de speakers in de hoedenplank ertussen komt nog een LED opel logo en daarna word er een stuk speaker stof over de hoedeplank gespannen zodat de speakers niet meer zichtbaar zijn en het LED logo er mooi doorheen schijnt

      Hier de foto van de rit van vandaag richting maasvlakte Rotterdam, zoals je kunt zien is de NL sticker verwijderd en heb ik kappen over mijn achterlichten geplaats, deze heb ik gekregen maar ben nog van plan om eventueel de achterlichten compleet te veranderen.
      Ook heb ik de uitlaat veranderd.

      Gisteren de nieuwe radio erin de Pioneer DEH-1500 UB, met links onderin het kastje van de Neon verlichting :P

      Dit zijn voorlopig even de foto’s de Neon verlichting zit er al in deze moet alleen nog aangesloten worden, dit word waarschijnlijk vandaag afgemaakt en hopelijk komt deze week de blauwe dashboard verlichting binnen om die ook te gaan monteren.

      Graag hoor ik jullie reacties ik ben benieuwd :D

      #18152640
      witfrans
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 November 2012

        leuk karretje :jerry

        #18152641
        Patzz
          Lid sinds:
          16 June 2013

          @witfrans

          Dankje :D

          Vandaag is de blauwe LED verlichting binnengekomen voor mijn dashboard en tellers, deze ga ik morgen installeren.

          Ook ben ik vandaag langs geweest bij de plaatselijke auto stickeraar betreft het tinten van de achteruiten, 200 euries :shock:

          Iemand ervaring met het tinten van je achteruiten in de buurt van rotterdam voor een eventueel wat lagere prijs? tips zijn welkom :angel

          Morgen zal ik in iedergeval wat foto’s plaatsen van de nieuwe verlichting in mijn dashboard.

          #18152642
          robert_corsa
            Lid sinds:
            16 May 2009

            Welkom
            Achter die NL sticker was je lak nog heel mooi zeker?
            Met deze kleur is bijspuiten niet mogelijk. Deze verkleurt heel erg en is niet terug te poetsen.

            #18152643
            Patzz
              Lid sinds:
              16 June 2013

              @robert_corsa

              dankje :D

              Jazeker de lak was nog keurig netjes heb dit lichtelijk opgepoets en als je goed kijkt en weet waar de sticker zat dan is het nog wel te zien maar dan moet je goede ogen hebben ook haha dus het is gelukkig heel mooi geworden.

              Vandaag heb ik de blauwe LED teller verlichting gemonteerd in mijn dashboard, dit is mooi geworden :D

              Ook heb ik de spatlappen achter verwijderd voor een wat sportievere uitstraling

              Binnenkort ga ik kijken voor een nieuw setje velgen en dan wil ik gaan voor een wat bredere velg + platter soort band en het liefst 15 inch

              #18152644
              Faex
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 April 2013

                Goed bezig :) :thumbup Heb je ook een foto van het neon?

                #18152645
                Patzz
                  Lid sinds:
                  16 June 2013

                  @faex

                  Nee helaas nog niet de Neon wil niet lukken zoals ik het wil, heb het nu even laten hangen met de gedachte dat ik mij daar later nog een keer over buig :hmmz

                  Wel heb ik vandaag een nieuwe bumper gemonteerd, deze heb ik overgekocht van een maatje voor een kratje bier :D

                  Inmiddels ben ik ook bezig met Angel eyes koplampen en Smoke Lexus style achterlichten, ook de knipperlichten wil ik vervangen door zwarte kapjes.

                  Ook ben ik nog steeds aan het kijken voor velgen, had van de week een mooi setje gezien maar deze bleken helaas krom te zijn en niet zo netjes als op de foto’s :( dus die heb ik maar laten varen :cry

                  Ik zal van de week weer wat foto’s online gooien van de huidige stand van zaken :D

                  #18152646
                  Ewoud94
                    Lid sinds:
                    11 April 2013

                    leuke corsa en genoeg plannen! ben benieuwd naar het eindresultaat!

                    #18152647
                    Patzz
                      Lid sinds:
                      16 June 2013

                      @Ewoud94 wrote:

                      leuke corsa en genoeg plannen! ben benieuwd naar het eindresultaat!

                      Dankje :D

                      Gelijk ff een vraagje: weet iemand of het mogelijk is om electrische ramen te monteren in mijn corsa? ik heb nog hand bediende ramen maar is het mogelijk om electrische ramen ervan te maken?

                      Want een maatje van mij heeft ook een corsa met electrische ramen en die doet hem weg is het mogelijk dat ik dus zijn panelen,ramen etc overbouw op mijn auto?

                      #18152648
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Mogenlijk is het altijd, maar of het voorbekabeld is???, dat zou ik niet durven zeggen.

                        Willem

                        #18152649
                        Patzz
                          Lid sinds:
                          16 June 2013

                          Ik ben bang dat dit niet voorgekabeld is want het zit er niet op natuurlijk :???:

                          En hoe krijg ik trouwens de pookknop los? want ik heb een andere gekocht vorige week alleen krijg ik met geen mogelijkheid de standaard pookknop los en wil niet te ruig doen ben bang dat ik het anders sloop haha.

                          #18152650
                          Ewoud94
                            Lid sinds:
                            11 April 2013

                            in mijn corsa b gsi zitten ook elektrische ramen. je zou het van de sloop uit zo iets kunnen trekke maarja dan nog aansluiten… volgens mij moet je de pookknop los draaien.

                            #18152651
                            Patzz
                              Lid sinds:
                              16 June 2013

                              De pookknop is vandaag gelukt eindelijk :D :D

                              Heb nu hoogst waarschijnlijk een setje velgen op de kop getikt

                              195x45x16″
                              ET: 38
                              4×100 7J

                              Voor de rest heb ik vrij weinig gedaan deze week ivm het lessen voor me C rijbewijs maar hoop aankomende zaterdag weer zat te kunnen doen.

                              Ik hou jullie op de hoogte :D

                              #18152652
                              PeterNoFear
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 January 2012

                                Zo goed als niks voorbereid.
                                Als je draairamen hebt en geen elek. spiegels heb je waarschijnlijk 2 draden door je deur lopen, 1 naar je speaker, 1 naar je tweeter.

                                Mocht je elek. spiegels hebben zou je even kunnen kijken of elek. ramen voorbereid zijn.

                                Als er niks is voorbereid in je deuren is het helemaal niet voorbereid, hebben we zelf ervaren.

                                Gr.

                                #18152653
                                dennisopelfan
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 March 2012

                                  Leuke corsa kerel!

                                  Veel plezier ermee en ik hou je updates in de gaten :)

                                  succes! :thumb

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.