Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2010 om 07:54 #17468745
net stoeltje
23 oktober 2010 om 12:58 #17468746let wel op, mocht je door de 12sec gaan dan moeten dit soort stoelen vast aan de kooi gemaakt worden.
ff een tip king:23 oktober 2010 om 13:15 #17468747hmm maar als je een geboute OMP kooi hebt, dan mag je deze toch niet bewerken zodat de stoel er op 1 of andere manier aan vast komt. want dan zou het keurmerk/keuring er van vervallen?
Als je hem op een gsi slede set, dan bevestig je hem dus als origineel op de corsa bodem. enkel de stoel komt bovenop de slede te staan. (net als sparco of weet ik t wat)
mijn vraag is dus een beetje, hoe precies kijken jullie daarnaar?
23 oktober 2010 om 14:29 #17468748origineel gepost door corsaboy
let wel op, mocht je door de 12sec gaan dan moeten dit soort stoelen vast aan de kooi gemaakt worden.
ff een tip king:als ik in de buurt van de 12 sec kom, maak ik hem met veel plezier aan een kooi vast.king::P
23 oktober 2010 om 15:16 #17468749origineel gepost door pastry
origineel gepost door corsaboy
let wel op, mocht je door de 12sec gaan dan moeten dit soort stoelen vast aan de kooi gemaakt worden.
ff een tip king:als ik in de buurt van de 12 sec kom, maak ik hem met veel plezier aan een kooi vast.king::P
maar danny de 12sec komt volgend jaar in het zicht toch:D:P
23 oktober 2010 om 20:40 #17468750er staat door de 12 sec. arjo.:P
23 oktober 2010 om 22:51 #17468751Originally posted by sw16v
hmm maar als je een geboute OMP kooi hebt, dan mag je deze toch niet bewerken zodat de stoel er op 1 of andere manier aan vast komt. want dan zou het keurmerk/keuring er van vervallen?Als je hem op een gsi slede set, dan bevestig je hem dus als origineel op de corsa bodem. enkel de stoel komt bovenop de slede te staan. (net als sparco of weet ik t wat)
mijn vraag is dus een beetje, hoe precies kijken jullie daarnaar?
Er zit geen fia keur op deze stoel. Dus deze moet dan aan de kooi vast. Er staat nergens dat je je kooi moet aanpassen. Alleen dat de stoel eraan vast moet zitten. Wil je meer info, mail dan even naar keuring(@)dhra . Nl
Of bel me even.
24 oktober 2010 om 07:45 #17468752:hmmz
24 oktober 2010 om 10:44 #17468753Ik doelde op de Rolbar marcel :P spreek je van de week nog wel even aan hierover ;)
ook al blijf ik met OEM stoel rijden, dat is altijd goed :P24 oktober 2010 om 11:19 #17468754zullen we nu weer fijn over mijn wagen praten :P
24 oktober 2010 om 17:30 #17468755goed zo Danny, rope ze maar ff tot de orde :jerry
25 oktober 2010 om 18:28 #17468756hoe krijg je die stoel aan die kooi dan?..
25 oktober 2010 om 20:35 #17468757met lasapparaat, of tape of tyrib of topic. :D-offtopic
26 oktober 2010 om 06:29 #17468758wat is de volgende stap met je corsa:D
26 oktober 2010 om 22:00 #17468759origineel gepost door carboncorsa
hoe krijg je die stoel aan die kooi dan?..Heel simpel,
een dwarspijp tussen de hoofdbeugel maken met klemverbinding op 75% hoogte van je rugleuning.
Zo vervalt je fia keur niet van je kooi;)
Al zou ik in een kirkey niet graag een beste smak maken,heb ze al als een wokkel uit een auto zien komen.
@pastry
maak nu die steun maar,jij wil niet graag van achter aangereden worden in deze stoel zonder extra steun in je rug…..27 oktober 2010 om 06:41 #17468760@ arjo, de volgende stap is de montage van throttle bodies, de f20 met sper, een lichtervliegwiel en de Helix koppelingsset.
:P@ stoppelvlieger: ik zou in mijn corsa helemaal niet vanachter worden aangereden. :D het is btw een sprintwagen en geen rally wagen. Bovendien ben ik meestal degene die van achter rijd. ;)
27 oktober 2010 om 14:41 #17468761Wat voor sper is het eigenlijk? tis geen Quaife ATB iig…..
27 oktober 2010 om 16:03 #17468762hij weet het zelf niet zo goed. Heb de Quaiffesper nooit ideaal gevonden voor te draggen. Met wat geluk heeft i een betere sper als wij. mischien is het wel een 75% vaste sper
want die van quife is een oploopsper
27 oktober 2010 om 20:35 #17468763Gisteren is er eindelijk weer iets gebeurd aan de corsa. Ik had met Friso een leuke deal gemaakt. Hij helpt me met de Throttle bodies en de versnellingsbak etc. en ik neem zijn BMW 12cyl. van binnen en van buiten onderhanden. Dat wil zeggen poetsen geblazen.
Mijn nieuwe gear,
Een Helix sinterbrons organisch geveerde koppelingsplaat,
Een Helix versterkte drukgroep
Een licht alu vleigwiel met stalen krans. (lag al jaren in de kast)
Met ARP vleigwielbouten
Een nieuw gebouwde F20bak met platensper
We zijn om 10.00 begonnen onder genot van koffie en koekjes.
Om 2 uur was de oude bak eruit. Het duurde even omdat onder mijn corsa een heel verstevigings geraamte is gelast.:D
Het oude spul… Ik was verbaast hoe goed mijn plaat nog was!
Friso in aktie:
En met de nieuwe drukgroep.
Van mijn werkzaam heden heb ik maar 1 foto betreft de voorstoel van Friso, zoek de verschillen. ;)
Om 17.00 zijn we gestopt, er moeten nog wat kleine aansluitdingen gebeuren, dat doen we deze week. De TB’s doen we later deze winter en tegen het voorjaar zal ik de BMW een klei behandeling geven.30 november 2010 om 22:40 #17468764vandaag samen met Friso de rest afgemaakt. Na een paar uurtjes werk konden we starten. We hebben beide een keertje proef gereden. Het was nogal glad dus voluit zijn we niet gegaan. Het verschil is duidelijk te merken. Net of hij meer grip heeft. Een scherpe bocht is wat lastiger.
Als het droog is echt ff vlammen.30 november 2010 om 22:51 #17468765Als het droog en schoon is wil ik wel een filmpje zien hoor :thumbup
30 november 2010 om 22:51 #17468766ja idd. gaan we doen.:afro
30 november 2010 om 23:05 #17468767Hoe loopt je motor stationair met dit vliegwiel ?
1 december 2010 om 15:21 #17468768in het begin klote, daarna iets minder klote.. maar hij liep al… je raad het al. :D als is warm is gaat het wel hoor.
16 januari 2011 om 08:53 #17468769vandaag was het eindelijk iets droger en ik had ik tijd om de corsa even te testen met de sper en de helix.
Het rijden met de sper is even wennen, het maakt een raar geluid als ik een bochtje maak. :eek: Maar dat hoort erbij.
Op de snelweg merk ik wel degelijk verschil, wat een grip! Ik merk dat de wagen vanachter uitbreekt, erg spannend en het gevoel van snelheid is echt super.
Omdat er te veel verkeer op de weg was heb ik niet optimaal kunnen testen,
in 1 van 0 naar 50-55
van 2 van 55 naar 100-110
van 3 van 110 naar ????
Dus ik hoop echt dat ik nu in zijn 3 over de finish kan komen. :lol:Verder heb ik vandaag de kachel verwijdert. Dat scheelt weer wat ruimte en een beetje gewicht.
Verder ben ik bezig om M&H slicks te bestellen 7,5-23.0-15.Over een paar weken wat onderhoud, nieuwe D-set en waterpomp. We gaan ook de compressie testen.
Dan gaan na heeeel lang wachten eindelijk mijn TB’s erop.
(zo is de planning te minste.)Ik zal proberen of op een of andere manier een filmpje kan maken.:P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.