Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Pastry's corsa GSI c20xe [update Gesperd, vliegwiel en
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 december 2009 om 10:18 #17468695
Even een flinke update, ik zag dat ik dit topic iets had laten verstoffen…:angel
Het flexibele stuk is idd gekomen en netjes gemonteerd.king:
Mijn maatje corne had nog een aantal injectoren over van een Z20LEH.
De injectoren zijn 470 ccm, integenstelling tot de 240 ccm die ik nu heb.
Op deze manier kan ik op 3 bar 240 pk met etanol rijden. :DMaar of we op ethanol gaan rijden weet ik nog niet… :lol:
In oktober was het zover in nijmegen werd mij Vems geprogrameerd, een vrijprogrameerbaar systeem.
4 oktober gemeten met de allernieuwste dynobank. Er is geen weerstand, dus een duidelijke meting. De assenworden namelijk in een soort inzetstukken gezet, dus geen rollerbank.
Het blijkt wel dat de Botman bank zijn naam eer aan doet wat ik had hier met mijn setup 165 pk, waar ik bij mr. Botman er 181 had! :shock:
Maar goed, dat neem ik voorlief.
Met de Vems Pnp wordt gaan eigenlijk al je deuren van de comp open en kan dus alles afgesteld worden.
Verder is een wide lambda sensor ingezet.
En natuurlijk mijn injectoren. Door het systeem heeft het de mogelijkheid om iets van 10x sneller bezine te spuiten als mijn standaart comp. Dan spreken we over een tiende miliseconde.. :)
Na het afstellen, waarbij ook launchcontrol werd geinstaleerd inc shiftlight, bleek dat de wagen al aardig goed was afgesteld. :lol: Door het afstellen zijn we op 173,5 echte pk’s gekomen met een koppel van 216, waar het bij mr Botman 222 nm was.
Waarom deze dure investering? Ik wil in de toekomst TB’s en misschien nog wat andere dingen. Door zelf te programeren (niet door mij maar door iemand die dit kan) kan ik altijd met een perfecte afstelling rijden.
Ik moet zeggen dat ik het wel merk de wagen loopt veel spoeleren en is feller.Een aantal weken geleden…
Tijdens mijn laatste sleutelles gingen we de trommelremmen schoonmaken, op zich niks geks. Op de weg terug viel de mijn auto in eens uit. Gelukkig was het niet te ver vanhuis en kon ik mijn corsa net de straat in duwen. Toen probeerde ik hem nog eens te starten en voila hij deed het weer. Ik de auto netjes weggezet en een paar weken geleden dacht ik, ik ga even cruisen. Maar de corsa startte niet. Waarschijnlijk is de dynamo kapot. Zaterdagochtend is de volgende klusles en gaan we het (hopelijk) verhelpen.Ook leuk nieuws want ik mag eindelijk zeggen dat ik op één ding na een TB’set heb.
Het is een 45mm TB’s van Kronenburg.
Daar hield het niet op, want ik moest ook nog een gashendel.
-een goede BDR met drukmeter.. geen knakending dit keer.
-en een veeeel te dure Gaskleppositie sensor.Het enige wat ik nog moet kopen is een inlaatspruitstukje. Die ga ik volgende week kopen. Inmiddels heb ik al een mail na DP engenering gestuurd voor het afstellen van de TB’s.
Mijn lexmaul ga ik verkopen per ongeveer februari/maart.
Friso helpt me mee met de opbouw, hij heeft zelf ook een corsa a met TB’s.Plaat je bij het praatje.
29 december 2009 om 12:13 #17468696Heel erg goed bezig!! Dave en Pieter van DP Engineering kunnen dat wel!
Zijn geschikte gasten en zijn jaren terug ook gewoon begonnen in een (heel) klein schuurtje met een peug (das dan wel weer jammer) 205 GTI
29 december 2009 om 15:41 #17468697Mooi man!
29 december 2009 om 16:31 #17468698Gasten van DP rouleren gewoon king:
Goed bezig met die TB’s gozer :wors
29 december 2009 om 16:43 #17468699de DP gasten rouleren zeker wwel, al mogen ze iets sneller hun beandwoorden….
29 december 2009 om 18:26 #17468700dave en pieter hebben het gewoon veel te druk……en anders gewoon ff bellen joh:thumbup
29 december 2009 om 18:44 #17468701en een veeeel te dure Gaskleppositie sensor.:P
wel heeel belangrijk:P ik weet;)
30 december 2009 om 00:19 #17468702origineel gepost door carboncorsa
en een veeeel te dure Gaskleppositie sensor.:Pwel heeel belangrijk:P ik weet;)
ik denk dat ik te veel heb betaald, maar das mijn ongeduldheid.
@corsaracer, ik heb je zowel gebeld en gemaild.. idd druk, maar goed. Het zal wel komen denk ik.2 januari 2010 om 17:44 #17468703Vandaag hebben we met klusles de corsa onderhanden genomen. Omdat het nog al sneeuwerig was werd hij opgepict met met de autoambulance.
In eerste instantie dachten we dat de dynamo kapot was, maar naar wat meten bleek het probleem bij de brandstofpomp te liggen. De stekkertjes bleken los te zitten. Dus stekkertjes vast en starten… Na nog een keer proberen startte hij weer niet. We moesten even zoeken naar de juiste relais. (Met dank aan Freek) Dit bleek niet helemaal jofel te zijn. Als je er een tik op gaf deed hij het soms wel of niet. Dus er is een nieuwe relais besteld en tevens een spanning zoeker! :)De auto moest wel weer even goed warm lopen, de kleppen waren even aan het tikken, maar dat was naar een klein ritje weer verholpen. :)
Omdat de auto al bijna gekeurd moet worden, hebben we even wat puntejes doorgenomen. Zoals de Co waarde. Deze moet 0,5% zijn, maar ik val met 5,2% iets buiten de waarde. Kortom zsm naar DP om het even bij te laten stellen.
:P :D
2 januari 2010 om 19:05 #17468704Dus het relai was wel de boos doener ?
5% is wel veel he :P
Dus je dynamo en accu zijn nog wel in orde ?
2 januari 2010 om 19:19 #17468705jeps. De relais is semi ok.. ik rij er nu weer even mee, maar er is een nieuwe besteld. king:
2 januari 2010 om 19:52 #17468706:thumbup:thumbup:thumbup
echt een van de tofste corsa’s deze
goed bezig zo:thumbup:thumbup29 januari 2010 om 12:14 #17468707De corsa is inmiddels goed APK goedgekeurd, mede dankzij freek wors
Omdat ik vandaag een dagje vrij had, na een had besloten om mijn corsa naar de RDW te brengen. Na langwachten mocht ik eindelijk! Omdat ik me toch nog een beetje zorgen maakte om mijn co waarde besloot ik de motor lekker te laten lopen. Helaas viel hij uit en bleef op contact staan.. met gevolg dat de RDW keurmeester mij met een jumpstarter moest bijstaan. Laughing
De keuring ging goed! Biertje het was echt een eitje, hij meette de co waarde, testte de remmen en keek naar de uitlaat en of de lampen goed stonden afgesteld. Tot slot zei hij, rij maar door..Toen heb ik hem direct op een andere kleur laten zetten en over een paar dagen krijg ik de papieren thuis!
29 januari 2010 om 12:23 #17468708:wors Mooi!
29 januari 2010 om 12:28 #17468709ik ben ook happydepeppy
29 januari 2010 om 12:56 #17468710gefeliciteerd danny!!!
29 januari 2010 om 15:49 #17468711Gefeliciteerd! Weer 1 netjes op papier! :thumbup
29 januari 2010 om 16:45 #17468712Het stelt ook echt geen reet meer voor he zo..:thumbup
29 januari 2010 om 16:45 #17468713:thumbup
Gefeliciteerd :wors
29 januari 2010 om 17:20 #17468714AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hey Danny,
Gefeliciteerd man, nog zon super corsa op kentekn :d30 januari 2010 om 15:59 #17468715Yo Danny, gefeliciteerd met de goedkeur!! Dan gaan we jouw op DHRA evenementen dus ook in de BSL zien :angel
30 januari 2010 om 18:31 #17468716Hoewel ik nog niet onder de 14.06 heb gereden, heb ik me idd even ingeschreven bij de DHRA in de klasse BSL ;)
2 februari 2010 om 17:17 #17468717dit weekend weer wat leuke goodies besteld.
Berry Kok ( een bekende in de racerij) gaat een een sper in bouwen, quafi.
Vandaag heb het eenna laatst deel voor de TB’s besteld, het spruitstukje.Tevens zijn de gevens op de RDW site al aangepast.
:DVoertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming CORSA
Brandstof BenzineOmschrijving van de inrichting sedan
Aantal zitplaatsen Niet geregistreerd
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) BLAUW
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 2000 cm3
Vermogen 110 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 870 kgVerder heb ik vandaag te horen gekregen dat ik startnummer 263 heb bij de DHRA.
Nu nog een juiste koppeling, montage en afstelling. :king
2 februari 2010 om 18:22 #17468718origineel gepost door pastry
Massa leeg voertuig 870 kg
hallo, daar kan wel ff 100 kilo vanaf voor de sprint:P
2 februari 2010 om 19:12 #17468719tank zat 1/2 vol of 1/2 leeg.. :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.